پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

فینتو ارائه دهنده راهکارهای نرم افزاری برای مدیریت منابع انسانی و امور حسابداری کسب و کار ها در بستر ابری است. این استارتاپ سعی کرده است با تکیه بر یک نوآوری، در بازاری که اقیانوس قرمز به شمار می آید برای خودش مزیت ایجاد کند و استفاده کاربران از سرویس را هم تسهیل کند. محمد یزدی، هم بنیانگذار و مدیرعامل فینتو، بیشتر در مورد این کسب و کار توضیح می دهد.

اول محمد یزدی و بعد تیم فینتو

کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی خوندم و هم بنیان گذار و مدیر عامل فینتو هستم. پیش از تاسیس فینتو در یک استارتاپ دیگر به عنوان هم بنیانگذار و مدیر فنی مشغول بودم که به شکست منجر شد و مدتی هم در یک استارتاپ دیگر به عنوان توسعه دهنده وب مشغول به کار بودم.

در حال حاضر ما 6 نفر هستیم که در بخش های فنی و بازاریابی مشغول به کاریم. بیشتر اعضای تیم هم از فارغ التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی هستند و من پیش از شروع این فینتو با آن ها آشنایی داشتم.

فینتو قرار است چه مسئله ای را حل کند؟ چطور استارت خورد؟

فینتو در واقع ارائه دهنده راهکارهای نرم افزاری برای مدیریت منابع انسانی و امور حسابداری کسب و کار ها بصورت ابری هست. ایده اولیه جایی شروع شد که در یک شرکت کوچک مشغول به کار بودم و انجام امور مالی شرکت به سختی انجام می شد. نرم افزارهای آفلاین موجود بسیار گران قیمت بودند و برای استفاده از آن ها نیاز به دانش تخصصی وجود داشت. از اینجا این ایده به ذهنم رسید که چرا نباید کسب و کارهای کوچک خیلی راحت یک راهکار نرم افزاری ارزان قیمت پیدا کنند و بتوانند به راحتی آن را به کار بگیرند. همچنین نیاز به آموزش های حضوری و نصب و کارهای دیگری که راه اندازی و استفاده را دشوار می کند، نباشد.

فینتو را چطور به بازار عرضه کردید؟

سعی کردیم با ایجاد محتوا های جذاب آموزشی در حوزه های حسابداری و مالی وارد بازار شویم و سپس سرنخ های لازم رو پیدا و پیگیری کنیم. بیشتر استراتژی بازاریابی ما معطوف به روش های ارگانیک هست و سعی می کنیم با کمترین هزینه بهترین نرخ بازگشت سرمایه رو داشته باشیم.

رقبای فینتو چه کسب و کارهایی هستند؟ چه مزیتی نسب به آن ها دارید؟

رقبای ما در بازار بصورت سنتی فعالیت می کنند و برنامه آفلاین نصبی در اختیار کاربرانشان قرار میدن. از مزایای فینتو و بطور کلی سیستم های ابری دسترسی از هر مکان و هر زمان، بدون نیاز به خرید تجهیزات سخت افزاری و ذخیره سازی داده، هزینه و تعرفه تمام شده بسیار کمتر برای کاربران، امنیت اطلاعات، رابط کاربری آسان، بدون نیاز به نصب و بروزرسانی خودکار می باشد.

همه رقبا داخلی هستند؟

نمونه های خارجی موفق بسیار در بازار های جهانی وجود دارند که به دلیل مسائلی چون تفاوت های قوانین مالی و نگرانی های امنیتی کشور در خصوص دسترسی به اطلاعات مالی شرکت های ایرانی از سوی شرکت ها خارجی احتمال ورود آن ها به بازار ایران بسیار اندک است.

روند رشد فینتو به چه صورت بوده است؟

ما در کمتر از 6 ماه به نسخه اولیه رسیدیم و رشد اولیه را در شتابدهنده فارابی پشت سرگذاشتیم. در حال حاضر در مرحله مذاکره با سرمایه گذاران و جذب سرمایه قرار داریم.

در حال حاضر چه چالش هایی دارید؟

یکی از بزرگترین چالش های موجود در شرایط کنونی مشکل نقدینگی و مدیریت منابع محدود مالی هست که با روند سریع کاهش ارزش ریال عملا دست ما را برای اقدامات خلاقانه و تبلیغات بیشتر بسته و تنها به زنده ماندن و باقی ماندن در بازار بسنده کرده ایم. مدیریت منابع مالی در این شرایط یکی از چالش های مهم بود.

رشد خدمات فینتو به چه صورت خواهد بود؟

ما با استفاده از بازخورد کاربران در خدمات خود بهبود ایجاد کرده ایم و امکاناتی را هم توسعه داده ایم. سعی کردیم با عرضه فینتو در حوزه های حقوق و دستمزد، مدیریت تنخواه و حضور و غیاب وارد بازار شویم و راهکار های دیگری در دست توسعه داریم که در آینده از آن ها رونمایی می کنیم.

یک توصیه برای موفقیت

هیچ مسیر موفقیت توصیه شده و ثابتی وجود ندارد اما قطعا مطالعه دلیل شکست و چالش ها و سختی های کسب و کار کمک بسیار زیادی به کارآفرین ها می کند تا به موفقیت نزدیک شوند. بهتر است که راهشون را با مطالعه و ارتقای شناخت خودشان دنبال کنند و صحبت های افرادی که شناختی از بازار و محصول آنها ندارند را در کسب و کارشان دخیل نکنند.

 

لینک منبع  : https://ecomotive.ir/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم