پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه
در رقابت سخت، راه حل فکر خلاقانه است

در رقابت سخت، راه حل فکر خلاقانه است

جف مانتون از تاسیس شرکت نوپای بولدلی و پیروزی در رقابت سختی که در پیش داشت، می‌گوید

«ما کارمان را بدون گرفتن وامی‌ شروع کردیم، همه دارایی‌ ما مهارت‌هایمان و یک دوربین کوچک بود.» این‌ یکی از جملاتی است که جف مانتون هم‌بنیان‌گذار شرکت بولدلی در توصیف شروع فعالیتشان می‌گوید.

شرکت بولدلی در آغاز بسیار آرام حرکت کرد؛ اما در عمل نشان داد که چگونه یک طرح خوب  می‌تواند بر بسیاری از مشکلات غلبه کند. همان گونه که به روشنی، منطقه «بریتیش کلمبیا» را هالیوود شمال می‌نامند، ونکوور از سال ۱۹۷۰ مرکز تولیدات سینمایی و تلویزیونی بوده. اینجا محل رشد و باروری خلاقیت و صاحب فهرست بلندی از بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان است. این شرکت گرچه کم‌سابقه‌تر و ضعیف‌تر از سایر رقبای شناخته‌شده خود است، اما توانسته در صحنه این نوع فعالیت‌ها جریانی قدرتمند ایجاد کند.

یک خواهر و برادر شرکت بولدلی را در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی کردند. جف و شلبی مانتون همراه با دوست‌شان «سباستیان گالینا» این شرکت را تاسیس کرده‌اند. اعتبار آن‌ها در حوزه کسب‌وکار مبتنی بر قابلیت تولید محتوای تصویری با هزینه‌ای کمتر از رقبا بدون از دست دادن کیفیت و ارزش‌های کار است.

به‌دلایل زیادی به افراد توصیه می‌شود که درگیر فعالیت‌های کارآفرینی شوند. خلاقیت برخی از افراد مناسب محیط کار و کارمند بودن نیست. برخی دیگر از افراد سبکی از زندگی را می‌پسندند که با کارکردن از صبح تا عصر تناسب ندارد. وقتی ‌که این گروه کوچک بنیان‌گذار شرکت‌شان را تاسیس کردند، متوجه بودند که به روش‌های معمول قادر به ساخت فیلم نیستند، اما آن‌ها می‌توانستند به شیوه بولدلی فیلم بسازند! شلبی در این‌باره می‌گوید: «برای یافتن راه‌حل تلاشمان این است که از همه جوانب مشکل را بررسی کنیم. در این صنعت بیشتر اوقات مردم می‌گویند مقداری پول خرج کنید تا کارها پبش رود، اما همیشه این پول نیست که مسائل را حل می‌کند، بلکه فکر خلاق راه‌حل مسائل است.»

با رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد، سرپا ایستادن برای هر کسب‌وکار نوپا سخت است. اما بولدلی با یک تصمیم راهبردی شروع به کار با شهرداری‌های محلی کرد تا فیلم‌هایی برای برجسته‌کردن کارها، برنامه‌ها و رویدادهای آن‌ها تهیه کند. این حرکتی بود که به سرعت نتیجه داد. «جف» در این‌باره می‌گوید: «کار کردن با شهرداری‌های محلی به‌تدریج موجب جلب‌توجه به ما شد و در نهایت تبدیل به الگوی کسب‌وکار ما در سال۲۰۱۹ شد که عبارت است از: خدمات‌دهی به شرکت‌ها و موسساتی که به رویکردهای خلاقانه فکر می‌کنند.»

شرکت بولدلی در طول پنج سال فعالیت توانست از مرز درآمد دو میلیون دلار در سال عبور کرده و به سطح خوبی در ونکوور برسد. حرکت از هیچ به‌جایی که شرکت در آن قرار گرفته، نیازمند تلاش سخت بوده و «جف» به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران در این‌باره می‌گوید: «آنچه ما از ابتدا آموختیم این بود که باید سازماندهی خوبی داشته باشیم. عجیب است که سال به چه سرعتی سپری می‌شود و امور دفتری شامل صورتحساب‌ها، قراردادها، برگه‌های بازپرداخت، اسناد فرایندها روی هم انباشته می‌شوند. باید کارها را زود شروع کرد و برای روند کارها برنامه روشنی ترسیم کرد. اما ایجاد یک زیربنای محکم شما را آماده رسیدن به موفقیت می‌کند. باید صرف‌نظر از اینکه در چه جایگاهی قرار دارید، به کارتان ادامه دهید و هر روز مشکلی را از کسب‌وکارتان رفع کنید، در کارهایتان بهبودی هرچند اندک ایجاد کنید تا اینکه همه چیز پالایش شده و سرجای خود قرار گیرد و بدانید که کار سخت، ثمربخش است.»

شرکت بولدلی با همین طرز فکر و تلاش مستمر، موفق شد در سال ۲۰۱۹ در شانزدهمین دوره جایزه سالانه کسب‌وکارهای کوچک در کانادا، عنوان بهترین شرکت کوچک را دریافت کند.

 

لینک منبع 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم