پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

تصور کنید که شما مشتریان زیادی داشته باشید اما به اندازه کافی محصولات یا خدمات برای ارائه به آنها در دسترس نداشته باشید. برنامه ریزی تقاضا در فروش به شما اطمینان می دهد که قفسه های شما پر باشند، اما سرریز نشوند که برای انجام این کار نیاز به استفاده از برخی تاکتیک های عملیاتی دارید. در جایی که پیش بینی فروش تعیین می کند از نظر درآمد و فروش چه انتظاری داشته باشید، برنامه ریزی تقاضا تضمین می کند که منابع مناسبی را برای موفقیت در فرآیند فروش در اختیار داشته باشید.

تفاوت برنامه ریزی تقاضا و پیش بینی تقاضا

پیش بینی تقاضا بخشی ضروری از برنامه ریزی تقاضا است، با این حال، برنامه ریزی تقاضا دامنه بسیار گسترده تری را در بر می گیرد. پیش بینی تقاضا به معنی تجزیه و تحلیل محض است که بخش مهمی از روند برنامه ریزی برای تقاضا به شمار می رود.

برنامه ریزی تقاضا
برنامه ریزی تقاضا

نرم افزارهای برنامه ریزی تقاضا

چرا برنامه ریزی تقاضا مهم است؟

افزایش فروش بسیار خوب است، اما اگر نتوانید تقاضا را برآورده کنید، ممکن است فروش طولانی مدت برای تجارت شما بدتر زیان آور باشد.

بدون برنامه ریزی، مشتریان بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رود برای دریافت محصولاتشان معطل می شوند یا برای دریافت پشتیبانی از تیم شما، باید زمان زیادی را صبر کنند و این موضوع، تجربه ی آنها از استفاده از محصولات یا خدمات شما را تحت شعاع قرار می دهد.

البته به کار بردن این تکنیک فرآیند ساده ای نیست و نیاز به تلاش و تجربه زیادی دارد اما سه مرحله اساسی در روند برنامه ریزی تقاضا عبارتند از:

  • جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها.
  • تعریف اهداف تجاری.
  • همکاری تیمی.

نرم افزارهای برنامه ریزی تقاضا

اگر ابزار و نرم افزار درستی در اختیار نداشته باشید، به نظر می رسد انجام همه این کارها کمی دلهره آور به نظر می رسد. ابزارها و همینطور مشاوران مختلفی وجود دارند که می توانند بینش جدیدی را به تیم های بازاریابی یا فروش شما ارائه نمایند تا داده های مناسب را برای پیش بینی آمار تقاضا جمع آوری کنید و مطمئن شوید که روند درستی را در پیش گرفته اید.

 

این مقاله ممکن است مناسب شما باشد : چرا تیم های چابک و متقابل عملکردهای تبلیغاتی زودتر ارائه می دهند

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم