پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

تفاوت فرآیند فروش و روش فروش: چرا به هر دو نیاز دارید

نمی توان انکار کرد که کار فروش، می تواند بی نظم و گیج کننده باشد. در تلاش های نمایندگان فروش شما برای بازاریابی، باید نوعی ریتم و پیشرفت وجود داشته باشد که آنها را در مسیر درست قرار داده، و سازمان را منسجم نگه می دارد. این همان جایی است که شما به فرآیند فروش نیاز پیدا می کنید.

تفاوت های فرآیند فروش و روش فروش

فرآیند فروش مجموعه ای از مراحل عملی – منحصر به فرد برای یک سازمان – است که فروشندگان آن را دنبال می کنند.

متدولوژی (یا روش) فروش، فلسفه یا مجموعه روشهای گسترده تری است که می تواند نحوه تعریف و اجرای فرآیند فروش را آگاهانه تر سازد.

تقریباً هر شرکت فرآیند فروش خاص خود را دارد، پیشرفتی که توسط عواملی مانند ماهیت صنعت، شخصیت های هدف، موقعیت بازار و ساختار سازمان فروش خود شکل گرفته است.

روش های فروش چندان منحصر به فرد نیستند و اغلب کاربرد گسترده ای دارند. آنها معمولاً توسط فروشندگان یا مشاوران تولید می شوند و نمایانگر رویکردهای برجسته اما قابل فهم برای افزایش اثربخشی فروش و توسعه مهارت های فروش فردی هستند.

روند فروش شما می تواند شما را از دیگران در رقابت متمایز کند. این یک نکته کلیدی اصلی در هویت بخشی به شرکت شما است. اتخاذ یک روش فروش – یا تلفیق چندین روش – می تواند کمک بزرگی در هنگام ایجاد یک روند فروش موفق باشد.

هنگامی که روش و ایده آل خود را پیدا کردید، به آن متعهد باشید و نمایندگان فروش خود را کاملاً طبق روش مورد نظر آموزش دهید و اجازه دهید آنها نیز هدف این تنظیمات را بدانند.

چرا شما به یک روش فروش نیاز دارید

تفاوت های فرآیند فروش و روش فروش
تفاوت های فرآیند فروش و روش فروش

یک روش فروش قابل اطمینان که کل نهاد فروش بتواند به آن تکیه کند، می تواند در بهینه سازی کارایی در آن سازمان و بهره گیری بیشتر از روند فروش، نقش اساسی داشته باشد. اگرچه استفاده از بسیاری از روش های فروش به سرمایه مالی و آموزش گسترده نیاز دارد، اما بازدهی که با اتخاذ یکی از این روش ها همراه است، اغلب ارزش هزینه ی وقت و سرمایه را دارد.

کدام روش فروش برای من بهتر جواب خواهد داد؟

با در نظر داشتن همه اینها، ممکن است از خود بپرسید: “کدام روش فروش برای من بهترین نتیجه را خواهد داشت؟” خوب، گفتن آن دشوار است.

آمارها نشان داده که مشاغل معاملاتی با سرعت بالا بیشتر از دیگران از روش “چلنجر” استفاده می کنند، در حالی که سازمانهای کوچکتر، بیشتر از سازمانهای بزرگتر از Solution Selling استفاده می کنند.

نهادهای فروش تنها باید روش مناسب خود را انتخاب کنند. سپس در مورد نحوه استفاده از آن تحقیق کرده و آموزش ببینند. فراموش نکنید که یک فرآیند فروش منحصر به فرد می تواند در تمایز تجارت شما با دیگران در رقابت، نقش اساسی داشته باشد.

منبع: https://blog.hubspot.com/sales/sales-process-or-sales-methodology

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم