پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

چگونه پیام رسانی منسجم فروش را در تیم خود پیاده کنیم

به عنوان یک مدیر فروش، اطمینان یافتن از موثر و تنگاتنگ بودن ارتباطات تیم شما با مشتریان، به نفع شماست. شما می خواهید این ارتباطات، منسجم و مطابق با ارزش ها و اهداف شرکت باشد. از این فرآیند – یعنی اطمینان حاصل کردن از مفید و موثر بودن ارتباطات تیم – معمولاً به عنوان پیام رسانی منسجمِ فروش نام برده می شود.

پیام رسانی منسجم فروش چیست؟

پیام رسانی منسجم فروش اصطلاحی نسبتاً مرسوم است که به طور کلی به استراتژی های ارتباطی، نکاتی در مورد آداب سخنوری و سایر عناصر محاوره ای در فروش اشاره دارد که به عنوان یک بستر پایه برای چگونگی ارتباط نمایندگان فروشِ شرکت شما با مشتریان عمل می کند.

شایان ذکر است که پیام رسانی فروش و پیام رسانی بازاریابی یکسان نیستند و پیام رسانی بازاریابی گسترده تر است. پیام رسانی فروش درواقع همان اساس پیام رسان بازاریابی را گرفته، آن را اصلاح کرده و با انواع مختلفی از مشتریان و تقاضاهای آنها تطبیق می دهد.

عوامل تاثیرگذار در موفقیت پیاده سازی پیام رسانی منسجم فروش

  1. آن را مشتری مدارانه و در دسترس نگه دارید.

یک پیام رسانی فروش موفق، مشتری محور است. همچنین باید در دسترس باشد و هر مشتری احتمالی باید بتواند با شیوه هایی سریع و قابل اعتماد، از آن استفاده کند.

  1. مطمئن شوید که با بازاریابی همسو است.

هر کمپین بازاریابی به پیام رسانی منسجم فروش نیاز دارد. هنگامی که تیم بازاریابی در حال آماده سازی یک کمپین تبلیغاتی جدید است، تیم پیام رسانی منسجم فروش، به ما در تهیه الگوهایی کمک می کند که با پیام های تبلیغاتی مطابقت داشته باشد.

    3- مدیران باید از نزدیک درگیر باشند.

نمایندگان فروش تقریباً همیشه اولین کسی هستند که با مشتریان جدید ارتباط برقرار می کنند و مسئولیت ایجاد یک تصویر خوب برای آنها را به عهده دارند.

پیام رسانی منسجم فروش چیست؟
پیام رسانی منسجم فروش چیست؟

به همین دلیل، ضروری است که تیم های فروش در هنگام ارسال پیام از اطلاعات صحیحی برخوردار باشند. اما این همیشه برقرار نیست و دو دلیل اصلی برای این مشکل ذکر می شود: عدم آموزش کافی و عدم ارتباط بین فروشندگان و مدیران آنها.

  1. استفاده از فناوری های عملی و مرتبط.

ابزارهای مختلفی به وجود آمده اند که می توانند به شما در پیاده سازی پیام رسانی منسجم فروش کمک کنند.

پیاده سازی یک پیام رسانی فروش منسجم در تیم شما فرایندی است که می تواند به همان اندازه که لازم باشد، ناامید کننده هم باشد. اما با راهنمایی های درست، اشتیاق، همسو شدن با بازاریابی و استفاده از فن آوری های مناسب، کاملاً برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

منبع: https://blog.hubspot.com/sales/messaging-training

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم