پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

یکی از سوالات متداولی که در طول کار خود به عنوان یک متخصص استرس به دست می آورم این است که چگونه استرس را از زندگی ام حذف کنم؟ تردیدی در ذهن من وجود ندارد که در نگاه اول پاسخ من برای اکثر کسانی که آن را می شنوند تکان دهنده است.

در مورد زندگی بدون استرس باید دو نکته را بدانید: یکی اینکه یک افسانه است مهم نیست که کی باشید. همه زندگی محرکی است که شما را از تعادل خارج می کند و شما فقط هنگام مرگ استرس خود را متوقف می کنید.

دوم این است که اگرچه نمی توانید استرس یا اضطراب را انکار یا از بین ببرید ، اما اغلب می توانید آن را بهتر درک کرده و مهار کنید و حتی گاهی از آن به عنوان راهنما و ابرقدرت خود استفاده کنید. و اگر می توان از استرس به نفع شما استفاده کرد ، چرا می خواهید آن را به طور کامل از بین ببرید؟

طیف استرس

کلید تسلط بر استرس این است که آن را به شکلی ظریف تر ، در یک طیف ، تمایز بین استرس خوب ، استرس سمی و استرس قابل تحمل مشاهده کنید. زیرا وقتی صحبت از استرس می شود ، درک ما مهم است و داستان هایی که بارها و بارها درباره آنچه اتفاق می افتد برای خود تعریف می کنیم اهمیت بیشتری دارند.

استرس کمتر به آنچه که برای شما اتفاق می افتد و بیشتر به چگونگی فکر کردن در مورد آنچه اتفاق می افتد – و چگونگی درک آن است. برداشت های ما و داستان هایی که همچنان برای خود تعریف می کنیم ، تبدیل به لنزهایی می شوند که از طریق آنها همه چیز را تفسیر می کنیم: به عنوان تهدید مجازات کننده یا به عنوان فرصتی برای دعوت و تغییر.

بله ، نوعی استرس وجود دارد که مضر است. استرس سمی شامل فعال و مداوم پاسخ جنگ یا پرواز بدن شما است. این استرس در صورت عدم جبران و عدم وجود عوامل محافظتی ، کشنده می شود (بیشتر در مورد کسانی که کمی بعد هستند).

استرس خوب ، از طرف دیگر طیف ، صرفه جویی در زندگی و تقویت زندگی است. این می تواند به شما کمک کند تا یک ضرب الاجل سخت را پشت سر بگذارید ، آزمون آزمایشی را تجربه کنید ، هیجان یک عاشقانه جدید را احساس کنید یا یک سخنرانی عالی را ارائه دهید. تحقیقات پیشگام توسط Firdaus Dhabhar ، متخصص اعصاب و ایمنی ، طیف وسیعی از مزایای مرتبط با این نوع پاسخ حاد استرس را نشان می دهد. آزمایش های ظهار نشان می دهد که جهش های کوتاه مدت استرس حتی می تواند به بهبودی شما بعد از جراحی کمک کند.

بین استرس سمی و خوب استرس قابل تحمل نهفته است که اغلب شبیه استرس بد است و احساس می شود ، با این تفاوت که از بین می رود و یا با عوامل محافظتی همراه است. استرس قابل تحمل در قلب آنچه شاعران و فلاسفه درباره آنها نوشتند هنگامی که به ما گفتند “مانع راه مسیر می شود” و “آنچه که ما را نمی کشد ما را قویتر می کند” است.

استرس قابل تحمل به شما کمک می کند تا به عنوان یک انسان رشد کنید ، یاد بگیرید و رشد کنید. این می تواند به شما کمک کند تا جهان را درک کنید ، الگوهای خوب و بد را ببینید ، و بینش ها و راه حل های جدیدی را که از درد سختی و دشواری ساخته شده است کشف کنید. از یک سو داستان ها و روایت های ما و خودمراقبتی عمدی از سوی دیگر قلب تبدیل استرس سمی به استرس قابل تحمل است.

بهینه سازی استرس خوب ، محافظت در برابر استرس سمی

یکی از مصاحبه های اولیه من به عنوان مقاله نویس استرس CNN با دکتر مایکل جرویس ، روانشناس با عملکرد بالا بود. Gervais با برخی از نخبه ترین ورزشکاران جهان همکاری می کند تا به آنها کمک کند تا استراتژی هایی را برای عملکرد نه تنها بهتر ، بلکه تحت فشار شدید پیشرفت کنند.

به گفته Gervais ، “تمام استرس بدان معنی است که ما درگیر تغییر هستیم. همه می خواهند رشد کنند ، اما به طریقی هیچ کس نمی خواهد تغییر کند. ” اما شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. او ورزشکاران خود را آموزش می دهد تا استرس شدید را راهی مهم برای تعالی و دور از اجتناب از آن ببینند تا نقطه شکست آنها را به عنوان مسیر دستیابی به موفقیت ها ببینند.

جرویس به من گفت: “فشار می تواند یک هدیه شگفت انگیز باشد.” “این ذهن ما را تیز می کند ، تمرکز ما را تیز می کند … رشد بدون تغییر غیرممکن است. نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. و تمام استرس بدان معنی است که ما درگیر تغییر هستیم. ”

انتقال از استرس به عنوان یک بازی پایان دهنده به یک بازی تغییر دهنده شامل سه مرحله مهم است:

1 ذهن خود را نظم دهید

Gervais ذهن منظم را به عنوان کلید رسیدن به حداکثر عملکرد می داند. و او با ورزشکاران همکاری می کند تا به همان روشی که هر تمرین دیگری را انجام می دهند: تمرین ، تمرین ، تمرین. وی توصیه می کند از طریق روزنامه نگاری ، گفتگو درمانی یا حتی ارسال پیام کوتاه از مشاهدات و بینش های روزمره برای خود یا شخص دیگری که به او اعتماد دارید ، بینشی کسب کنید و از روایت های درونی و گفتگوی خود استفاده کنید. Gervais مشاهده کرد ، همانطور که گفتگوی داخلی خود را در محیط های ایمن درک و تسلط دارید ، پاسخ شما به آرامی تکامل می یابد و به صورت خودکار ، انعکاسی و تأیید پذیر می شود ، حتی در شرایط خصمانه یا استرس زا.

2. آرام کردن بدن

بیشتر ما روزها ، ماهها و سالها را از اوج استرس زیاد به اوج استرس زیاد با سرعت دیوانه وار می گذرانیم. و گرچه ممکن است نتوانید ضرب العجل ها ، واقعیت های شغلی یا شغلی یا حتی شرایط شخصی خود را کنترل کنید ، اما می توانید آگاهانه تلاش کنید تا در طول روزهای خود دوره های کم فشار و بدون استرس وارد کنید.

دقیقاً مانند توصیه های فوری برای اطمینان از این که تمام روزتان نشسته اید ، همچنین نباید عمداً استرس داشته باشید قرار دادن لحظه های مکث در طول روز خود باشید. اقدامات رسمی ذهن آگاهی مانند مراقبه یا یوگا می توانند از عوامل محافظت کننده قوی باشند ، اما به همان اندازه مهم هستند (و شاید واقع بینانه تر) لحظه های ریز آرامش ، استراحت و سکون در طول روز پاشیده شده: صرف چند دقیقه با چشمان بسته ، عمیق رفتن نفس کشیدن ، پیاده روی در اطراف بلوک ، استشمام یک روغن ضروری آرام بخش ، خواندن یک فصل از یک کتاب خوب ، گذراندن مدتی در طبیعت ، قدم زدن یا نوازش حیوان خانگی ، حتی یک چرت کوتاه. همه اینها تحقیقاتی دارند که تأثیر آنها را در ایجاد احساس آرامش و رفاه تأیید می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که ورزش ، به اشکال مختلف ، یک داروی استرس قوی است. Gervais توصیه می کند نفس کشیدن ساده باشد ، که به نظر او بهترین وسیله برای آرام کردن بدن شما است.

نکته اصلی این است که هر فاکتور محافظتی که انتخاب کنید فقط در صورت انجام آن حساب می شود. اگر این کار را نکنید ، مهم نخواهد بود ، مهم نیست که چقدر نیاز شما باشد و چقدر نیت شما خوب باشد.

3 استفاده از استرس به عنوان راهنمای طراحی

اپرا وینفری معروف گفت: “من می گویم جهان همیشه با ما نجوا می کند. و اگر به زمزمه توجه نکنید ، بلندتر و بلندتر می شود. من می گویم مثل این است که زیر و رو می شوم. اگر به آن توجه نکنید ، مانند این است که یک آجر از پشت سر خود قرار دهید. شما به آن توجه نمی کنید – دیوار آجری خراب می شود. ”

زندگی ما با سرعت و شدت بی سابقه ای در حال حرکت است ، در هر لحظه از شبانه روز خبرهای خوب و بدی از سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف به ما می رسند. استرس در مورد یک سیستم هشدار زودهنگام خوب است همانطور که درباره این واقعیت که چیزی کار نمی کند ، داریم. گفته می شود که “مانع در مسیر مسیر می شود.” و گرچه این درک ممکن است باعث تغییر در ناراحتی ما شود ، اما این توانایی را به ما می دهد که با کنجکاوی وارد فضا شویم:

چه چیزی کار نمی کند؟
چرا کار نمی کند؟
چگونه می توانم آن را تغییر دهم؟
و چه امکاناتی دیگر ممکن است وجود داشته باشد؟ p >

مرتبط: تجزیه استرس:” بزرگترین افسانه این است که زندگی بدون استرس اصلاً وجود دارد “

عکس هیبرید در Unsplash

آماندا عنایتی نویسنده ، ستون نویس و استراتژیست ارتباطات است که مقاله های وی درباره استرس و خوشبختی ، سلامتی و فناوری و خلاقیت ، طراحی و نوآوری به طور گسترده از جمله در موفقیت ، CNN ، PBS ، NPR ، واشنگتن پست ، خلاصه خوانندگان ، سالن و جاهای دیگر. آخرین کتاب او کنید، جستجوی آرامش: 10 قانون جدید برای سلامتی و خوشبختی در دوران اضطراب توسط کتابخانه آمریکایی جدید / خانه تصادفی پنگوئن در سال 2015 منتشر شد.

آماندا با طیف متنوعی از مشتریان ، از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی ، شرکت ها ، از جمله گروه B ، بنیادها ، آژانس های توسعه بین المللی و دانشگاه ها ، مشورت می کند و در مورد آنها صحبت می کند. او کار خود را به عنوان وکیل مدافع بین المللی و مشاور چندین شرکت حقوقی بزرگ ، بانک جهانی و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده آغاز کرد.

نوشته های آماندا در چندین کتاب درسی دانشگاه در زمینه ارتباطات و نویسندگی مورد استفاده قرار گرفته است و مقاله های وی در برنامه های درسی در استنفورد ، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ، دانشگاه تگزاس ، دالاس و جاهای دیگر گنجانده شده است.

وی به عنوان سخنران در SXSW ، استنفورد پزشکی X ، پروژه سوادآموزی ، نویسندگان Aspen و غیره معرفی شده است.

آماندا در تهران متولد شد و به عنوان پناهنده کودک از انقلاب ایران فرار کرد و قبل از اینکه در اواسط دهه 1980 در آمریکا ساکن شود ، در چندین کشور اروپا زندگی می کرد.

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم