پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

7 نمونه از چگونگی تسهیل مراقبت های بهداشتی توسط اینترنت

در عصر جدید مراقبت های بهداشتی از راه دور ، اینترنت چگونه امکان دارد اشکال جدیدی از درمان ، درک و مراقبت پزشکی را فراهم کند؟

ظهور 5G شروع به تحقق بخشیدن به پتانسیل واقعی تحول در فناوری هوشمند و اینترنت چیزها می کند.

و با وجود بیماری همه گیر Covid-19 که تقاضای جدیدی را برای مراقبت های بهداشتی ایجاد می کند و نیاز به راه حل هایی را فراهم می کند که بتواند به شما کمک کند از راه دور ، به دور از یک م awayسسه مراقبت های بهداشتی ، مراقبت ارائه دهد ، این نمی توانست در زمان بهتری باشد.

استفاده از فناوری هوشمند در مراقبت های بهداشتی طی چند سال گذشته به طور مداوم در حال پیشرفت است و دستگاه های قدرتمندی مانند قلم های انسولین هوشمند ، استنشاق های متصل ، مانیتورهای آسم و موارد دیگر را در اختیار مصرف کنندگان روزمره قرار داده و به آنها امکان مدیریت و رسیدگی بهتر خود را می دهد. نیازهای بهداشتی خود را دارند – همچنین اگر مشکلی پیش بیاید به سرعت به کمک دسترسی پیدا کنید. دستگاه های پوشیدنی مانند حسگرهای زیستی و ساعت های هوشمند همچنین می توانند به متخصصان مراقبت های بهداشتی امکان کنترل از راه دور شرایط موجود و جمع آوری داده ها را بدهند و امکان مشاهده و معالجه را که قبلاً فقط در یک م institutionalسسه امکان پذیر بود در هر مکان انجام دهند.

در اینجا هفت نمونه از چگونگی تسهیل درمان پزشکی ، پیشگیری از بیماری و کمک به مراقبت های بهداشتی توسط اینترنت دستگاه های هوشمند متصل به موارد مختلف آورده شده است.

1 بیمارستانها / بخشهای مجازی

فناوری هوشمند و پوشیدنی های پزشکی متصل ایجاد بیمارستان های “بدون دیوار” را امکان پذیر می کند ، که در آن مراقبت های سرپایی و طولانی مدت توسط متخصصان بهداشت از راه دور می تواند به بیماران در خانه های خود ارائه شود ، بنابراین فضای حیاتی بستر برای بیمارانی که آزاد می شوند آزاد می شود. به مراقبت های ویژه بیشتری نیاز دارند.

بیمارستانهای مجازی یا بخشهای مجازی در همه جا آزمایش می شوند و از استرالیا تا انگلستان تا خاورمیانه مورد بهره برداری قرار می گیرند. در سیدنی ، بیمارستان مجازی ՀՀԿ با آغاز به کار در بیمارستان در فوریه اولین بیمارستان مجازی نیو ساوت ولز شد – درست زمانی که همه گیر Covid-19 به استرالیا برخورد کند. بیمارستان به سرعت “دوباره طراحی” شد تا مراقبت از راه دور برای بیمارانی که علائم ویروس کرونا را نشان می دهند ، با استفاده از پالس اکسیمترها – دستگاهی کوچک و کلیپ مانند مانند که به طور معمول به انگشت متصل می شود – برای اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن و قلب ، و تکه های زیر بغل برای اندازه گیری درجه حرارت بدن. داده های بدست آمده از طریق برنامه ای روی تلفن بیماران به کارکنان بیمارستان مجازی منتقل می شود.

در انگلستان ، Northampton General NHS Trust محاکمه ای را در ماه جولای انجام داد که در آن همکاری با داکلا ، یک شرکت تازه تأسیس مراقبت از بیمارستان ، برای نظارت از راه دور بر روی بیماران بهبود یافته Covid-19 و بیماران مبتلا به بیماری های مزمن انجام شده بود.

مشابه بیمارستان مجازی جمهوری اسلامی ، این آزمایش شامل بیماران مجهز به وسایل پوشیدنی است که علائم حیاتی آنها مانند نبض و اکسیژن را از راه دور کنترل می کند و در صورت وخیم تر شدن تیم مراقبت آنها را تغییر می دهد. براساس MobiHealthNews ، یک نظرسنجی در میان 40 بیمار اول تحت آزمایش ، و همچنین تیم بالینی در بیمارستان عمومی نورتهمپتون ، “پشتیبانی بسیار قوی از مدل نظارت از راه دور بیمار Doccla” را نشان دادند.

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی (MoHAP) کلینیک های مجازی ایجاد کرده است که طیف وسیعی از خدمات سرپایی را ارائه می دهند ، با استفاده از “فن آوری هوشمند و سیستم های ارتباط دیجیتال” همه چیز از قلب و اطفال گرفته تا فیزیوتراپی و خدمات بهداشت روان از راه دور را ارائه می دهند. گفته می شود تا ماه مه ، مطابق با “دستورالعمل های دولت” برای استفاده از راه حل های هوشمند در مبارزه با Covid-19 ، کلینیک ها بیش از 15000 بیمار مراقبت کرده اند.

همچنین در ماه مارس گزارش شد که این وزارتخانه در حال کار با Du ، یکی از برترین اپراتورهای مخابراتی کشور برای ایجاد منطقه اولین بیمارستان مجازی و بار منابع سنتی بیمارستان را کاهش می دهد.

فراتر از کمک به کاهش بار بیمارستانها و امکان مراقبت از راه دور در زمینه Covid-19 ، بیمارستانهای مجازی این پتانسیل را دارند که نحوه ارائه مراقبت را در طولانی مدت تغییر دهند. همانطور که توسط آزمایش Northampton General NHS Trust نشان داده شده است ، بیمارستانهای مجازی می توانند به ویژه برای بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن تغییر شکل دهند و همچنین سطح مراقبت و پایش را که می توان برای بیماران بستری در خانه و کسانی که فاصله قابل توجهی از بیمارستان دارند ارائه داد. ، به شرطی که با فناوری مناسب صادر شده و اتصال اینترنتی داشته باشند.

2. حسگرهای زیستی پوشیدنی

یک فناوری ارزشمند که امکان فعالیت بیمارستان های مجازی و سایر انواع مراقبت ها ، پیشگیری از بیماری و تشخیص بیماری را فراهم می کند ، حسگر زیستی پوشیدنی است.

این دستگاه ها که کوچک و سبک هستند و روی بدن ساییده می شوند ، علائم حیاتی مانند دما ، ضربان قلب و ضربان تنفس را کنترل می کنند و دیدگاه های اساسی در مورد پیشرفت یا شروع اولیه بیماری را در اختیار متخصصان بهداشت قرار می دهند.

به عنوان مثال ، در ماه مه سال 2020 ، فیلیپس اعلام کرد که مجوز FDA و مارک CE را برای بیوسنسور بی سیم پوشیدنی a > که می تواند به بیماران Covid-19 در بیمارستان کمک کند و علائم وخامت زودرس را تشخیص دهد. این دستگاه ، Philips Biosensor BX100 ، ابتدا در بیمارستان OLVG در هلند نصب شد ، جایی که برای نظارت از راه دور بر بیماران در اتاق های جدا شده که “تشخیص داده شده یا مشکوک به Covid هستند ، اما نیازی به تهویه ندارند” استفاده شده است. این ماده به قفسه سینه می چسبد و میزان تنفس و ضربان قلب – دو علامت اصلی زوال – را در هر دقیقه جمع می کند ، ذخیره و منتقل می کند ، همچنین “پارامترهای زمینه ای مانند وضعیت بدن ، سطح فعالیت و جابجایی”.

فیلیپس Biosensor BX100 برای نظارت بر بیماران Covid-19 در بیمارستان و تشخیص علائم کاهش زودهنگام طراحی شده است. (تصویر: فیلیپس )

حسگرهای زیستی پوشیدنی نیز در مطالعه اخیر برای نظارت بر بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) چه در داخل و چه در خارج از کلینیک مورد استفاده قرار گرفتند. با استفاده از دستگاه های پایش قلب و فعالیت (CAM) ، محققان توانستند در طی هشت هفته داده های بیماران را در طول روز و یک شب جمع کنند – معادل “حدود 50،000 ساعت داده” ، با توجه به مشاور مغز و اعصاب آنها> .

این نشان دهنده ارزشی است که دستگاه های هوشمند پوشیدنی در زمینه نظارت بر بیماران با شرایط طولانی مدت ارائه می دهند: جمع آوری داده ها دیگر محدود به زمانی نیست که بیماران در یک کلینیک یا بیمارستان می گذرانند و دسترسی پزشکان و مراقبان را به یک مجموعه داده به طور قابل توجهی گسترش یافته و توانایی جمع آوری داده ها از بیماران در طول زندگی روزمره آنها ، که بینش بسیار بیشتری در مورد چگونگی تغییر علائم در طول زمان و در زمینه فعالیت های مختلف فراهم می کند – از نظر تحقیق و مراقبت بسیار ارزشمند است. p >

مصرف کننده نسخه دوم بهداشت و درمان

3 دماسنجهای هوشمند

در یکی از پر کاربردترین برنامه های کاربردی فناوری های هوشمند در هنگام شیوع ویروس کرونا ، تولید کننده دماسنج هوشمند دارای برنامه ، Kinsa تصمیم گرفت داده های ناشناس و جمع شده را از” شبکه “دماسنج هوشمند خود در سراسر ایالات متحده به صورت یک نقشه نشان می دهد که خوشه های دمای بالا را نشان می دهد که ممکن است نشان دهد شیوع Covid-19.

این کاربرد جدیدی از فناوری هوشمند را نشان می دهد: نه تنها می تواند داده ها و بینش هایی را در سطح فردی ارائه دهد ، بلکه به طور کلی ، در سطح منطقه ای یا ملی (یا حتی جهانی) ، می تواند روندها و الگوهای بسیار گسترده تری را نشان دهد به سلامتی و رفاه و گرچه Covid-19 تنها بیماری نیست که می تواند باعث ایجاد درجه حرارت بالا شود ، Kinsa توانست داده های جمع آوری شده هنگام شروع Covid-19 را با داده های به دست آمده در سال های گذشته مقایسه کند تا خوشه های ناشی از Covid-19 را از شیوع منظم آنفولانزا و سرماخوردگی.

این اولین باری نبود که کینسا از داده های ردیابی جمع شده خود برای تشخیص شیوع بیماری استفاده می کرد ، زیرا در حال حاضر اطلاعاتی در مورد شیوع احتمالی آنفلوانزا در سراسر کشور به مقامات محلی ارائه می داد تا به آنها در رهگیری و پاسخگویی سریعتر کمک کند. با این حال ، مقیاس و شدت این مورد استفاده مشابه دیگری نبود. این یادآوری برای بسیاری از مواردی بود که می توان با داده های جمع آوری شده توسط دستگاه های سلامت هوشمند به دست آورد – و همچنین این واقعیت است که دستگاه های هوشمند به طور مداوم داده ها را جمع آوری و به اشتراک می گذارند ، اگرچه کینسا سریع اطمینان داد کاربران با حریم خصوصی نگران هستند که داده های جمع آوری شده به هیچ وجه شناسایی شخصی نیست.

خارج از ردیابی عفونت در مقیاس بزرگ ، دماسنج های هوشمند و برنامه های همراه آنها می توانند با ارائه مشاوره بر اساس سایر عوامل مانند سن و علائم اضافی ، به کاربران در تعیین نحوه درمان بیماری ها کمک کنند. این راهنمایی به ویژه برای والدین کودکان خردسال بسیار ارزشمند است ، آنها ممکن است مطمئن نباشند که بیماری چقدر جدی است یا باید از چه علائمی مراقب باشند. برنامه های دماسنج هوشمند همچنین اجازه می دهند داده ها برای نظر دوم با پزشک یا مراقب خانواده به اشتراک گذاشته شوند و می توانند سیاهههای مربوط به سلامتی و علائم را با گذشت زمان جمع آوری کنند.

4. استنشاق های متصل

شرایط تنفسی مانند آسم و COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی) به طور معمول با درمان قابل کنترل هستند ، اما عدم رعایت یک برنامه درمانی تجویز شده و نظارت کافی بر بیماری می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

مطابق تحقیق تحقیق انجام شده توسط کالج سلطنتی پزشکان ، از هر سه مورد دو نفر از طریق ابتلا به آسم می توان از طریق اقداماتی مانند برنامه های آسم شخصی برای بیماران ، بررسی به موقع مراقبت ها و تجویز داروهای مناسب تر ، که همگی منجر به مدیریت بهتر بیماری می شود ، پیشگیری کرد.

در عصر فن آوری هوشمند ، دستگاه های استنشاقی هوشمند یا متصل به عنوان یک راه حل جذاب برای این مشکل ظاهر شده اند. استنشاق های متصل – که مانند دماسنج های هوشمند ، اغلب با یک برنامه همراه هستند – به بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی کمک می کنند تا از مصرف داروی خود ردیابی کنند ، و هشدارهای صوتی و تصویری را برای یادآوری دوز به آنها ارائه می دهند. برنامه های استنشاقی متصل نیز می توانند برای بهبود روش استنشاقی و پایبندی به یک برنامه دارویی ، راهنمایی شخصی در اختیار کاربران خود قرار دهند و می توانند از بین بردن علل علائم آنها ، به عنوان مثال از طریق پیش بینی آلرژن ، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهند.

دستگاه های استنشاقی متصل نیز گزارشاتی را برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد که می تواند با پزشک بیمار در میان گذاشته شود تا نشان دهد که دارو مصرف می شود ، که اگر پزشک در نظر دارد دارو یا برنامه درمانی را تنظیم کند ، به ارائه نقاط داده اضافی کمک می کند.

در ژوئن 2020 ، QIoT ، یک شرکت متخصص در دستگاه های پزشکی متصل ، تقریباً 50،000 پوند از طرف Innovate UK برای تأمین بودجه تولید یک دستگاه استنشاقی هوشمند اعطا شده است که می تواند هشدارهای اولیه در مورد استفاده نامنظم یا غیر منتظره را به متخصصان بهداشت ارائه دهد و از راه دور به آنها اطلاع دهد که آیا بیماران داروی کافی دریافت می کنند یا خیر. این امر به ویژه در زمینه یک بیماری همه گیر مانند Covid-19 بسیار مهم خواهد بود ، که نه تنها به طور بالقوه برای مبتلایان به بیماری های تنفسی کشنده است ، بلکه تماس منظم آنها با پزشک را بسیار دشوارتر می کند.

مدیر اجرایی شرکت ، فرانک کویین گفت که این پروژه “پزشکان را قادر می سازد تا به بیمارانی که داروهای خود را بیش از حد یا کم استفاده می کنند پاسخ دهند. با گذشت زمان ، استانداردهای جدیدی در توزیع و مصرف داروهای آسم / COPD در حین و بعد از آن تعیین خواهد شد. -Covid-19. ”

دستگاه استنشاق هوشمند QIoT با یک سیستم عامل هوش مصنوعی متصل می شود که می تواند عوامل فصلی و گرده افشانی و همچنین تاریخچه پزشکی افراد را در بر داشته باشد و به طور بالقوه می تواند خوشه های خطرناک افراد مبتلا به بیماری هایی مانند Covid-19 را شناسایی کند. دستگاه جدید در ابتدا با NHS اسکاتلند آزمایش می شود.

5. نظارت بر ساعت هوشمند

گرچه در اصل به عنوان دستگاه پزشکی طراحی نشده است ، اما به لطف طیف وسیعی از برنامه ها و ویژگی هایی که توسط تولیدکنندگانی مانند اپل ، گوگل و سامسونگ به آنها اضافه شده است ، ساعت های هوشمند به طور روزافزونی به ابزارهای مراقبت های بهداشتی تبدیل می شوند.

به طور خاص اپل به طور مداوم تعهد خود را در تبدیل Apple Watch به دستگاهی نشان می دهد که می تواند سلامت را کنترل و کمک کند. در سپتامبر 2020 ، Apple Watch Series 6 با خون جدید راه اندازی شد. عملکرد اندازه گیری اکسیژن ، و گزارش شده است که اپل در حال انجام یکسری مطالعات بهداشتی با مutesسسات تحقیقاتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تغییر در سطح اکسیژن خون می تواند وجود شرایط تنفسی مانند آسم را نشان دهد.

از زمان راه اندازی سری 4 ، ساعتهای اپل همچنین قادر به گرفتن اکوکاردیوگرام (ECG) با استفاده از سنسور الکتریکی قلب بوده و ریتم نامنظمی را بررسی کرده اند که به این معنی است که فرد دارای فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) ، قلب است. بیماری که می تواند منجر به عوارضی مانند لخته شدن خون ، سکته مغزی و سایر موارد مرتبط با قلب شود. یک اوایل سال 2020 آزمایش بالینی توانایی اپل واچ را در تشخیص AFib با دقت بسیار زیاد زیر سوال برد و همچنین اظهار داشتند که ممکن است غربالگری گسترده برای شرایطی مانند AFib – به ویژه در گروه های سنی جوان که احتمال خرید ساعت هوشمند را دارند – ضروری یا مفید نباشد.

با این حال ، اپل همچنان به بهبود دقت در Apple Watch ECG خود ادامه می دهد و اخیراً مجوز FDA را برای نسخه به روز شده این ویژگی که می تواند دسته ای از بیماری معروف به AFib با ضربان قلب بالا را بدست آورد ، کسب کرده است. سامسونگ و Fitbit نیز با انتشار ساعت های هوشمند خود با برنامه های ECG ، در سالهای پس از عرضه سری 4 ، راه اپل را دنبال کرده اند و سامسونگ گلکسی واچ 3 نیز نظارت بر فشار خون را ارائه می دهد – اگرچه ابتدا باید با یک ویژگی اختصاصی کالیبره شود مانیتور فشار خون و بعد از آن هر چهار هفته. ویژگی های نظارت بر فشار خون و فشار خون گلکسی واچ 3 نیز در ابتدا فقط قبل از پخش گسترده تر در دسترس کاربران کره جنوبی است.

سایر برنامه های بهداشتی ساده و در عین حال کارآمد که در ساعت های هوشمند ادغام شده اند شامل نظارت و ردیابی چرخه خواب ، ردیاب فعالیت ها و یادآوری های حرکتی – که می تواند به مبارزه با افزایش وزن بیش از حد کمک کند – و تمرینات تنفسی و مدیتیشن هدایت شده ، مفید برای سلامت روان. اپل ، گوگل و سامسونگ همچنین از زمان شروع شیوع همه گیر Covid-19 ، برنامه ها و یادآوری های شستشوی دست را معرفی کرده اند که باعث شستشوی منظم و دقیق دست می شود.

با ادغام بیش از حد بسیاری از ابزارها و ویژگی ها با یک هدف خاص پزشکی در یک ابزار خطرناک است که به طور خاص برای دستگاه پزشکی طراحی نشده است ، زیرا از دقت کمتری نیز برخوردار هستند و باعث می شوند مصرف کنندگان شرایطی را که ممکن است غیرمجاز باشد ، بیش از حد درمان نکنند. وجود داشته یا به ویژه جدی باشد ، یا آنها را از جستجوی ارزیابی های پزشکی واقعی با تجهیزات مناسب منصرف کند. از طرف دیگر ، می توان ادعا کرد که جریان اصلی این ابزارها می تواند از بروز شرایط جدی تر در صورت کشف سریع علائم جلوگیری کند.

همچنین مسئله دست زدن به داده ها وجود دارد و اینکه آیا مصرف کنندگان باید داده های بیومتریک و سلامتی خود را در اختیار متخصصان غیر بهداشتی مانند گوگل (که همچنین دارای Fitbit است) ، اپل و سامسونگ باشند. Google for one قبلاً در حوادث متعددی شامل انتقال نامناسب یا مخفیانه اطلاعات پزشکی مانند پروژه بلبل ، و مشارکت DeepMind با Royal Free Hospital . شرکت ها موظف هستند در مورد محدودیت های بهداشتی دستگاه های خود و همچنین نحوه استفاده از داده ها شفاف و شفاف باشند ، در حالی که مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که چاپ ظریف را در ساعت های هوشمند خود بخوانند و با دو چشم باز وارد این کار شوند. p >

پذیرش فناوری و نوآوری در بازاریابی دیجیتال – داروسازی و بهداشت

6. سیستم های خودکار تحویل انسولین

سیستم های خودکار تحویل انسولین (AID) ، همچنین به عنوان سیستم های انتقال انسولین حلقه بسته یا سیستم های لوزالمعده مصنوعی شناخته می شوند ، برای افرادی که دیابت دارند انقلابی هستند – وضعیتی که تأثیر می گذارد ، بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، حدود 8.5٪ از بزرگسالان در سراسر جهان. این سیستم ها همراه با دستگاه های مانیتورینگ مداوم گلوکز (CGM) کار می کنند: دستگاه هایی که به طور مداوم سطح قند خون بدن را کنترل می کنند تا میزان انسولین مورد نیاز را تعیین کنند. سپس از طریق پمپ انسولین تحویل می شود.

به جای اینکه فرد دیابتی را مجبور به آزمایش انگشت انگشتی برای اندازه گیری سطح گلوکز خون خود کند ، قسمت CGM یک سیستم AID به طور مداوم قند خون او را کنترل می کند ، حتی در حالی که خواب است. این یک جریان مداوم انسولین را از طریق پمپ به بدن آنها می رساند ، چیزی که به طور خودکار بر اساس سطح گلوکز اندازه گیری شده توسط CGM تنظیم می شود – این بدان معنی است که فرد قادر به صرف زمان بسیار بیشتری “در محدوده” است ، و اوج شدید کمتر را تجربه می کند و کمترین میزان قند خون.

سیستم های AID طی شش یا هفت سال گذشته به عنوان دستگاه DIY به وجود آمد: در سال 2013 ، برایان مازلیش ، پدری با همسر و پسر جوان که هر دو دیابت نوع 1 دارند ، اولین حلقه بسته خودکار و متصل به ابر را ایجاد کرد دستگاه پانکراس. مازلیش با هدف مقیاس گذاری و تجاری سازی توسعه یک سیستم AID بر اساس اختراع خود ، به تاسیس آزمایشگاه های Smartloop (اکنون Bigfoot Biomedical) پرداخت. دستگاه دیگری با نام Open Artificial Pancreas System (OpenAPS) توسط دانا لوئیس و همسرش اسکات لیبراند ایجاد شده است و فناوری منبع آزاد و رایگان را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند سیستم AID خود را بسازند.

در سال 2021 ، اکنون ده ها شرکت که سیستم های AID را برای فروش و استفاده تجاری تولید یا در حال تولید هستند. در حال حاضر ، سیستم های AID توسط یک دستگاه دستی اختصاصی به نام “گیرنده” کنترل می شوند ، اما جامعه دیابت مشتاقانه پیش بینی ورود سیستم های AID را دارد که از طریق تلفن هوشمند می تواند از راه دور کنترل شود ، که ممکن است در سال 2021 به واقعیت تبدیل شود.

از آنجا که این دستگاه ها به تدریج در دسترس کاربران و مقرون به صرفه تری قرار می گیرند ، پتانسیل بسیار زیادی برای جلوگیری از بیماری های جدی در افراد دیابتی دارند با جلوگیری از افزایش زیاد و پایین آمدن قند خون ، که به نوبه خود بار سیستم بهداشت و درمان را کاهش می دهد. به مردم اجازه می دهد زندگی خود را با اعتماد به نفس بیشتر و مداخلات بهداشتی کمتری انجام دهند.

7. کمک به افراد مسن

هنگامی که افراد مسن و بدون بستگان یا سرپرست در مجاورت فوری به تنهایی زندگی می کنند ، در صورت بروز مشکل یا تصادف (مانند سقوط) و عدم توانایی کمک به سلامتی ، خطرات جدی برای سلامتی آنها به وجود می آید. انجام روال مانند مصرف دارو را فراموش کنید.

اینترنت چیزها تعدادی از راه حل های بالقوه برای این مشکل را ارائه می دهد که به افراد مسن اجازه می دهد استقلال خود را حفظ کنند در حالی که هنوز در موارد اضطراری به کمک های ممکن نیاز دارند. این موارد به ویژه در زمینه بیماری همه گیر Covid-19 بسیار ارزشمند بوده اند ، که مانع ملاقات بسیاری از اعضای خانواده و کمک به بستگان مسن شده است.

فناوری موجود از آویزهای پوشیدنی است که می تواند سقوط را تا سیستم های نظارتی گسترده و پیچیده نظارت بر خانه که حرکات و عادات فرد را یاد می گیرند ، تشخیص دهد و بنابراین در صورت تغییر عمده یا عدم تحرک ، می تواند مراقب را هشدار دهد. برای مدت زمان غیر طبیعی تشخیص داده می شود. برخی از آنها ، مانند سیستم نظارت از راه دور GrandCare ، همچنین می توانند با سایر دستگاه های سلامتی مانند مانیتورهای فشار خون ، پالس اکسیمترها و دماسنجها رابط برقرار کنند.

بین نظارت مفید و نفوذ اغلب می توان خط خوبی ایجاد کرد و ارائه دهندگان فناوری سعی کرده اند این مشکل را با انتخاب اختیاری سنسورهای فعالیت یا انتخاب استفاده از سنسورهای موج رادیویی به جای دوربین برای حفظ حریم خصوصی افراد ، اصلاح کنند. .

برای کسانی که می خواهند از هزینه یا ننگ راه حل اختصاصی جلوگیری کنند ، با این حال ، دستگاه های هوشمند مشتری مدار مانند بلندگوهای هوشمند همچنین می توانند ابزار قدرتمندی برای کمک به سالمندان باشند ، به عنوان مثال با تنظیم یادآوری های صوتی که باعث می شود آنها دارو و اجازه دادن به آنها برای استفاده از کنترل های صوتی برای تماس با بستگان یا دوستان. اپل از سری 4 نیز قابلیت تشخیص سقوط را در ساعت هوشمند اپل گنجانده است: این ویژگی می تواند یک سقوط ناگهانی و شدید را تشخیص دهد و به عنوان یک هشدار به صدا در می آید و پیامی را نشان می دهد که کاربر را تأیید می کند که آیا به کمک نیاز دارند. اگر بیش از یک دقیقه هیچ حرکتی شناسایی نشود ، دستگاه نسبت به هشدار خدمات اضطراری و ارسال پیام به مخاطبین اضطراری با مکان کاربر اقدام می کند.

معمای رازداری

در حالی که کاربران دستگاه های پزشکی اختصاصی مانند حسگرهای زیستی پوشیدنی و پالس اکسی مترهای بیمارستانی ممکن است در به اشتراک گذاشتن داده های بهداشتی خود با متخصصان پزشکی احساس راحتی کنند ، مسئله حریم خصوصی داده ها با دستگاه های تولید شده توسط شرکت های فناوری مانند Kinsa ، Apple یا Google تیره تر می شود. حتی اگر این داده ها برای یک هدف مفید جمع آوری شده باشد ، آیا آنها می توانند از نحوه به اشتراک گذاری و استفاده از آنها اطمینان داشته باشند؟

این یک مانع اعتماد است که شرکتها مجبور خواهند شد به طور مداوم با آن مقابله کرده و از پس آن برآیند زیرا استفاده از اینترنت برای اهداف بهداشتی بیشتر به جریان اصلی و قابل دسترسی تبدیل می شود و تعداد دستگاههای موجود افزایش می یابد. ارائه دهندگان فن آوری باید نشان دهند که هنگام کنترل و استفاده از داده های کاربر ، حریم خصوصی و ناشناس ماندن را جدی می گیرند و در حالی که حداکثر احتیاط را برای حفظ حریم خصوصی کاربر انجام می دهند فقط از آنها برای اهداف کاملاً ضروری استفاده می کنند.

همچنین مصرف کننده وظیفه دارد ، همانطور که قبلاً اشاره کردم ، اطمینان حاصل کند که آنها از داده هایی که به اشتراک می گذارند و نحوه استفاده از آنها توسط شرکت مورد نظر آگاه هستند. داده های بهداشتی از نوع خاصی حساس هستند و نقض سوابق پزشکی می تواند جدی باشد. همانطور که ما به طور فزاینده ای به عصر مراقبت های بهداشتی از راه دور با قابلیت فناوری منتقل می شویم ، این هزینه برای مصرف کنندگان است که باید از مکان داده های خود آگاه شوند. در حالی که مزایای افزایش آگاهی ، نظارت و مراقبت از سلامتی بسیار زیاد است ، اما به ضرر حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها نخواهد بود.

ماهانه تحول دیجیتال – بررسی 2020

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم