پیشنهاد ویژه

بازی The Last of Us Part I

بازی

۱۰ مهر ۱۴۰۲ 95 بازدید
پیشنهاد ویژه
بازی The Last of Us Part I

بازی The Last of Us Part I

بازی The Last of Us Part I یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که توسط Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی یک بازسازی کامل از نسخه اصلی بازی The Last of Us است که در سال 2013 برای کنسول PlayStation 3 منتشر شد. بازی برای کنسول PlayStation 5 در 2 سپتامبر 2022 منتشر شد.

داستان بازی در سال 2033 اتفاق می‌افتد، 20 سال پس از ظهور یک پاندمی قارچی که اکثریت جمعیت جهان را به زامبی‌های وحشی تبدیل کرده است. بازیکن کنترل جوئل میلر، یک قاچاقچی سابق را بر عهده می‌گیرد که مأموریت دارد الی، یک دختر نوجوان را از یک مرکز تحقیقاتی دولتی به منطقه امنی در غرب بیابان بیابانی ایالات متحده برساند.

بازی The Last of Us Part I با تحسین منتقدان همراه بود. این بازی به دلیل داستان احساسی، شخصیت‌های قوی و گیم‌پلی اکشن روان خود مورد تحسین قرار گرفت. بازی همچنین با فروش بیش از 4 میلیون نسخه در سراسر جهان، یک موفقیت تجاری بود.

داستان

داستان بازی The Last of Us Part I در سال 2033 اتفاق می‌افتد، 20 سال پس از ظهور یک پاندمی قارچی که اکثریت جمعیت جهان را به زامبی‌های وحشی تبدیل کرده است. بازیکن کنترل جوئل میلر، یک قاچاقچی سابق را بر عهده می‌گیرد که مأموریت دارد الی، یک دختر نوجوان را از یک مرکز تحقیقاتی دولتی به منطقه امنی در غرب بیابان بیابانی ایالات متحده برساند.

جوئل که از مرگ همسر و دخترش در طول پاندمی رنج می‌برد، ابتدا از این ماموریت امتناع می‌کند. با این حال، او پس از اینکه متوجه می‌شود الی ممکن است دارای آنتی‌بادی‌هایی باشد که می‌تواند پاندمی را درمان کند، موافقت می‌کند.

جوئل و الی در طول سفر خود با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند، از جمله زامبی‌ها، گروه‌های جنایتکار و حتی سایر بازماندگان. با این حال، آنها همچنین پیوندی قوی با یکدیگر ایجاد می‌کنند.

شخصیت‌ها

بازی The Last of Us Part I دارای شخصیت‌های قوی و به یاد ماندنی است. جوئل میلر یک شخصیت پیچیده و چند بعدی است که با غم و اندوه گذشته خود دست و پنجه نرم می‌کند. الی یک دختر نوجوان سرسخت و مستقل است که در طول سفر خود رشد و تغییر می‌کند.

سایر شخصیت‌های مهم بازی عبارتند از:

  • تامی، برادر جوئل
  • مری، همسر سابق جوئل
  • سارا، دختر جوئل
  • فرانک، یک قاچاقچی که به جوئل کمک می‌کند
  • بیل، یک قاچاقچی که با جوئل و الی همکاری می‌کند
  • هیلی، یک دختر نوجوان که جوئل و الی را نجات می‌دهد

گیم‌پلی

بازی The Last of Us Part I یک بازی اکشن-ماجراجویی است که بر روی اکشن و داستان متمرکز است. بازیکن از دید سوم شخص کنترل جوئل یا الی را بر عهده می‌گیرد و باید از طریق محیط‌های مختلف سفر کند و با دشمنان مبارزه کند.

بازی دارای سیستم مبارزات فیزیکی و تیراندازی است. بازیکن می‌تواند از سلاح‌های مختلفی مانند تفنگ، اسلحه کمری و نارنجک استفاده کند. بازی همچنین دارای سیستم مخفی‌کاری است که بازیکن می‌تواند از آن برای دور زدن دشمنان استفاده کند.

بازی همچنین دارای بخش‌های پلتفرمینگ و حل معما است. بازیکن باید از مهارت‌های خود برای حرکت در محیط‌ها و حل معماها استفاده کند.

گرافیک و صدا

بازی The Last of Us Part I دارای گرافیک و صدا خیره‌کننده‌ای است. بازی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده می‌کند و دارای گرافیک واقع‌گرایانه و زیبا است. بازی همچنین دارای صداگذاری و موسیقی عالی است که به ایجاد جو عاطفی بازی کمک می‌کند.

جمع‌بندی

بازی The Last of Us Part I یک بازی اکشن-ماجراجویی است که داستانی احساسی، شخصیت‌های قوی و گیم‌پلی اکشن روان دارد. این بازی یک تجربه فراموش‌نشدنی است که مطمئناً بازیکنان را تحت تأثیر قرار خواهد داد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم