پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

11 روش موثر برای مدیریت تیم فروش از راه دور

 

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آن اطمینان حاصل کنید تیم فروش از راه دور کار خود را به خوبی انجام می‌دهد در ادامه ۱۱ روش موثر برای مدیریت تیم فروش از راه دور ارائه شده است که در صورت لزوم می توانید از آنها برای افزایش کیفیت وظایفشان استفاده کنید.

روش های مدیریت تیم فروش از راه دور

 

ساختار تیم فروش خود را تغییر دهید

ممکن است طی دهه گذشته از یک ساختار مانند ساختار خط مونتاژ که در آن تیم ها هر یک مسئول رسیدگی به یک بخش از فروش هستند استفاده کرده باشید. اما زمانی که کارها از راه دور انجام می شود شاید لازم باشد ساختار تیم خود را به ساختار جزیره‌ای که در آن هر فرد مسئول رسیدگی به کل قیف فروش است تغییر دهید. با این کار استقلال و تا حدودی رقابت بین افراد افزایش می یابد.

 به تیم خود اعتماد کنید

برای ایجاد اعتماد بین خود و اعضای تیم فروش از راه دور روش های معینی وجود دارد. یک روش این است که برای آنها یک الگو باشید. اگر خودتان به عنوان فردی مطمئن و قابل اعتماد جلوه کنید، آنها از شما بیشتر پیروی می کنند. از طرف دیگر به آنها خود اختیاری عمل زیادی دهید.

فرایند فروش را تعیین کنید اما در این کار انعطاف پذیر باشید 

داشتن یک فرایند استراتژیک در فروش می تواند به عنوان یک فرمول برای تیم فروش از راه دور عمل کند. اما آن ها را تشویق کنید به روش های متفاوت و بهتر کارها را انجام دهند. استفاده از نرم افزار CRM باعث خودکار سازی برخی از فرآیندها و سهولت انجام کارها برای شما و تیم می شود.

 اهداف را را به اشتراک بگذارید

ارتباط یکی از مولفه های اصلی مدیریت تیم فروش از راه دور است. به طور مرتب تیم فروش را از وقایع مختلف مطلع سازید و اهداف شرکت، اهداف تیم و اهداف فردی را با آنان در میان بگذارید.

 

مدیریت تیم فروش از راه دور
مدیریت تیم فروش از راه دور

 ابزار مناسب در اختیار آنان قرار دهید 

فراهم آوردن ابزار درست برای سند گذاری، ارتباط و بهره وری در مدیریت موثر تیم فروش از راه دور اهمیت بسزایی دارد.  از این ابزارها می‌توانند کنفرانس ویدیویی، ابزار امضای دیجیتال، خودکارسازی فروش و بازاریابی و غیره باشد.

 ارتباط بین اعضای تیم باید سالم باشد

برای ایجاد ارتباط سالم بین اعضای تیم می‌توانید به صورت مجازی و یا بعد از ساعات کار اعضای تیم را گرد هم آورید  و در فعالیت های غیر کاری دوستانه شرکت دهید.

 معیار سنجش تعیین کنید 

برای تعیین میزان عملکرد و پیشرفت تیم از ابزارهای سنجش استفاده کنید با این کار باعث می شوید فعالیت آنان کمی به رقابت نزدیک شود و افراد به خاطر انجام کار خوب مورد تشویق قرار گیرند.

 بازخورد مناسب تولید کنید

اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب برای اعضا و کل تیم بازخورد تولید کنید. این بازخوردها می توانند به شکل پاداش برای انجام یک کار درست، تشویق و یا نصیحت باشد. این بازخورد را می‌توان از طریق ویدیو کنفرانس، ایمیل، تلفن و ابزارهای دیگر ارائه کرد.

تیم فروش از راه دور

انگیزه دهید و تشویق کنید

فراتر از تولید بازخورد این است که تیم فروش از راه دور را به خاطر دستیابی به اهداف فروش مورد تشویق قرار دهید و پاداش دهید.

وقایع را جشن بگیرید

یکی از کارهای متفرقه که می‌توانید در مدیریت تیم فروش از راه دور خود انجام دهید این است که وقایع مختلف را جشن بگیرید و آن را گرد هم آورید تا آنها احساس دور بودن از خود نکنند. این وقایع می تواند چیزی مانند جشن تولد و یا یک جلسه حضوری دوستانه و مفرح با آنان باشد.

 برای بهبود و پیشرفت کار آموزش ترتیب دهید

برای آموزش تیم فروش می توانید از وبینار، ویدیو کنفرانس، کنفرانس تلفنی و دیگر ابزارها جهت بهبود و پیشرفت کار و همچنین ارائه اطلاعات ارزشمند در خصوص فروش استفاده کنید.

 نتیجه گیری

با استفاده از نکاتی که در بالا ذکر شد می‌توانید تیم فروش از راه دور خود را در مکان های مختلف جغرافیایی مدیریت کنید. هر روشی که استفاده می کنید اطمینان یابید که تیم در تعامل با شما هستند و قادرید اهداف، پیشرفت ها، برد ها و شکست ها را با آنان در میان بگذارید. (مقاله پیشنهادی:10 نکته که نشان می دهد تیم دورکاری شما ناکارآمد است

)

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم