پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

10 نوع گزارش آنالیز فروش برای مدیریت عملکرد فروش افراد

مانند هر مدیر فروش دیگری، شما هم به گزارش های آنالیز فروش نیاز دارید. دانش، قدرت است و شما به عنوان یک مدیر فروش حتما این موضوع را می دانید. نمایندگان فروش شما شناخت عمیقی از چگونگی استفاده مشتریان از محصول دارند و می توانند نقشه ها و برنامه هایی را در مورد بهترین روش ها برای فروش یک محصول تهیه کنند. مشخصا شناخت محصول به طور غیر قابل انکاری برای تیم فروش با ارزش است، اما برای موفقیت کافی نیست. شما باید دیگر عوامل موثر بر عملکرد تیم خود را نیز بشناسید. این شامل تمام مواردی می شود که به شما امکان می دهد در صورت لزوم فرآیند فروش خود را تغییر دهید و خلاهای موجود را پر کنید. برای رسیدن به این نقطه است که به گزارش های آنالیز فروش نیاز پیدا می کنید.

آنالیز فروش چیست؟

اصطلاح “آنالیز فروش” به طور کلی به تجزیه و تحلیل روندهای خاص یا مولفه های تأثیرگذار بر عملیات فروش شرکت اشاره دارد. آنالیز های مختلف، بینش منحصر به فردی را درباره نقاط قوت و ضعف تیم فروش یک شرکت، مدیریت فروش، هر یک از نمایندگان فروش یا استراتژی کلی فروش ارائه می دهد.

آنالیز فروش چیست؟
آنالیز فروش چیست؟

اولین قدم برای دستیابی به یک درک عمیق از عملکرد فروش، داشتن داده های مناسب است. با این حال، معمول است که فروشندگان این واقعیت را نادیده بگیرند. در این شرایط، مدیران فروش نمی توانند امیدوار باشند که عملکرد تیم خود را به درستی تجزیه و تحلیل کنند یا زمینه های بهبود روند فروش خود را شناسایی کنند. برخی گزارش های ضروری وجود دارد که هر مدیر فروش برای پیگیری داده ها، به آنها نیاز دارد که مهمترین آنها را در زیر لیست کرده ایم.

انواع گزارش های آنالیز فروش

  • پایپ لاین
  • گزارش نرخ تبدیل معمول
  • گزارش متوسط معامله
  • گزارش متوسط چرخه فروش
  • گزارش استفاده از وثیقه بازاریابی
  • گزارش تجزیه و تحلیل معاملات برنده و باخته
  • گزارش تماس فروش
  • گزارش زمان پاسخ مشتریان بالقوه
  • گزارش درآمد

گزارش هایی را جمع کنید که تیم فروش شما برای پیشرفتِ بیشتر، از آنها استفاده خواهد کرد. به عنوان یک مدیر فروش، موارد زیادی برای پیگیری دارید. همه این گزارش ها می توانند بینشی اساسی درباره آنچه شما به خوبی انجام می دهید و آنچه می توانید بهتر انجام دهید، فراهم کنند.

همیشه داده ها را ردیابی کنید. اگر اینگونه نباشید، گزارش هایی را که بدون شک به بهبود کسب و کار شما کمک می کنند، از دست می دهید.

منبع: https://blog.hubspot.com/sales/essential-sales-reports-for-sales-leaders

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم