پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

6 راهی که رهبران بزرگ به ایده های عالی می پردازند

اگر می خواهید یک رهبر عالی باشید ، پس باید یاد بگیرید که بهترین ایده ها را بدون توجه به اینکه از کجا یا از طرف چه کسی می آیند ، شناخت و ترویج کنید

ایده ها حیات یک سازمان هستند. هاروی فایرستون ، بنیانگذار شرکت لاستیک فایرستون ، گفت: “سرمایه برای تجارت چندان مهم نیست. تجربه خیلی مهم نیست. شما می توانید هر دو را بدست آورید. آنچه مهم است ایده ها است. اگر ایده هایی دارید ، دارایی اصلی مورد نیاز خود را دارید و محدودیتی در کارهایی که می توانید با تجارت و زندگی خود انجام دهید وجود ندارد. ”

پیشرفت و نوآوری های سازمان های بزرگ از بالا به  پایین نمی آید. جلسات خلاقانه آنها تحت هدایت رهبران بالا به پایین نیست ، و همچنین هر جلسه ای به یک مسابقه کشتی تبدیل نمی شود تا ببیند چه کسی می تواند در مبارزه برای گرفتن اعتبار بر دیگران سلطه یابد. افراد به صورت تیمی دور هم جمع می شوند ، همسالان با هم کار می کنند و پیشرفت می کنند زیرا می خواهند بهترین ایده برای پیروزی باشد.

چگونه یک رهبر عالی به ایجاد و ارائه بهترین ایده ها از تیم خود کمک می کند؟
من معتقدم که چند روش مشترک وجود دارد.

1 به همه ایده ها گوش دهید.

یافتن ایده های خوب با تمایل آزادانه به گوش دادن به همه ایده ها آغاز می شود. آلفرد نورث وایتهد ، ریاضیدان و فیلسوف گفت: “تقریباً همه ایده های واقعاً جدید هنگام تولید  جنبه حماقت را دارند.”

در طی روند طوفان مغزی ، خاموش کردن هرگونه ایده ممکن است مانع از کشف ایده های خوب شود. تفکر گروهی می تواند چنین مثبت باشد: وقتی تفکر خود را در میان گروهی تقسیم می کنیم ، سریعتر ، نوآورانه تر می اندیشیم و ارزش تفکر ما بیشتر است. تفکر عالی وقتی شکل می گیرد که افکار خوب در یک محیط مشارکتی شکل بگیرند.

2. هرگز فقط به یک ایده بسنده نکنید.

رهبران می توانند تا حدی عمل گرا باشند. آنها می خواهند بروند. آنها می خواهند اتفاقی بیفتند. آنها می خواهند تپه را بگیرند! این مسئله وقتی بوجود می آید که آنها به بالای تپه می جنگند و متوجه می شوند که این تپه اشتباه بوده است.

یک ایده هرگز کافی نیست. بسیاری از ایده ها ما را قویتر می کنند. من یک بار شنیدم که یک تحلیلگر می گوید او معتقد است دلیل سقوط بلوک کمونیست در پایان قرن 20 به این دلیل است که کمونیسم فقط بر اساس یک ایده ساخته شده است. اگر کسی سعی می کرد کارها را به روش دیگری انجام دهد ، ناکام می ماند یا از آنجا بیرون رانده می شد. در مقابل ، دموکراسی سیستمی است که مبتنی بر بسیاری از ایده ها است. به دلیل این آزادی ، در کشورهای دموکراتیک خلاقیت زیاد است ، فرصتها نامحدود و پتانسیل رشد شگفت آور است.

3 در مکان های غیرمعمول به دنبال ایده باشید.

رهبران خوب همیشه به دنبال چیز مهم بعدی هستند. آنها توجه خود را پرورش می دهند و آن را به عنوان یک رشته منظم تمرین می کنند. وقتی آنها مجله می خوانند ، فیلم می بینند ، از فعالیتهای اوقات فراغت لذت می برند یا با همکاران خود درگیر می شوند ، همیشه در جستجوی ایده ها یا عملی هستند که می توانند برای بهبود کار و رهبری خود استفاده کنند.

4 اجازه ندهید شخصیت هدف را تحت الشعاع قرار دهد.

وقتی شخصی که دوستش ندارید یا به او احترام نمی گذارید چیزی را پیشنهاد دهد ، اولین واکنش شما چیست؟ شرط می بندم که آن را رد کند. شما جمله “منبع را در نظر بگیرید” را شنیده اید. این کار بدی نیست ، اما اگر مراقب نباشید ، به احتمال زیاد خوب ها را با بدها بیرون می ریزید.

اجازه ندهید شخصیت فردی که با او کار می کنید باعث شود هدف اصلی شما یعنی افزودن ارزش به تیم و پیشرفت سازمان را فراموش کنید. غرور خود را کنار بگذارید و گوش دهید.

5. از افراد خلاق و عقاید آنها محافظت کنید.

ایده ها اولین چیزهایی  شکننده هستند که برای اولین بار ظاهر می شوند. مدیر تبلیغات چارلی Brower می گوید یک ایده جدید “می تواند توسط یک تمسخر و یا خمیازه کشیده شود … با چاقو با ضربات چاقو کشته شده و با اخم نگران مرگ است.”

اگر می خواهید بهترین ایده را برای پیروزی کسب کنید ، پس قهرمان افراد خلاق و سهم آنها در سازمان خود شوید. وقتی همسن و سالانی را که خلاق هستند را کشف کردید ، آنها را ارتقا دهید ، آنها را تشویق کنید و از آنها محافظت کنید. افراد عمل گرا غالباً ایده های افراد خلاق را شلیک می کنند – همان افرادی که باید رشد کنند و به سود تیم ادامه دهند.

6. رد ایده خود را شخصاً قبول نکنید.

وقتی ایده های شما به خوبی توسط دیگران پذیرفته نشد ، دیگر رقابت را متوقف کنید و انرژی خود را بر خلق تمرکز کنید. شما راهی را برای افراد اطراف خود باز خواهید کرد تا خلاقیت خود را به سطح بالاتری برسانند.

من می دانم که ایده های من همیشه بهترین ایده ها نیستند. من اغلب فکر می کنم آنها خوب هستند ، اما وقتی همه افراد در اتاق نظر دیگری دارند ، گوش دادن ارزش دارد. مالک شرکت نیازی به برنده شدن ندارد – بهترین ایده این است.

* * *

هرگز فراموش نکنید که داشتن روحیه همکاری به کل سازمان کمک می کند. وقتی فکر می کنید این ایده از نظر ما به جای ایده من یا ایده او باشد ، احتمالاً در مسیر کمک به تیم برای پیروزی هستید.

این باید انگیزه شما باشد. بگذارید بهترین ایده پیروز شود و شما با هم پاداش خواهید گرفت.

این مقاله در اصل در شماره سپتامبر / اکتبر 2020 مجله SUCCESS منتشر شده است.

جان سی ماکسول ، کارشناس ، سخنران و نویسنده معتبر بین المللی که بیش از 18 میلیون کتاب فروخته است ، به عنوان سفیر موفقیت در این زمینه انتخاب شده است. دکتر ماکسول بنیانگذار EQUIP ، یک سازمان غیرانتفاعی است که بیش از 5 میلیون رهبر را در 126 کشور در سراسر جهان آموزش داده است. A نیویورک تایمز ، وال استریت ژورنال و BusinessWeek ؛ نویسنده پرفروش ، ماکسول سه کتاب نوشته است که بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم