پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

اگر نتوانید برنامه ریزی کنید ، می خواهید شکست بخورید.

ما بسیار شلوغ تر از هر نسل قبل از خود هستیم. کار کردن ، پرداخت قبض ها ، مراجعه به قرارهای پزشکان ، تغذیه غذاهای سالم به خانواده های ما – این تمام کارهایی که باید در طول هفته انجام دهیم ، و نیازی به ذکر چیزهایی نیست که ما می خواهیم انجام دهیم ، مثل بردن بچه ها به پارک و مراقبت از خود. اگر برای هفته برنامه حمله نداشته باشیم ، می تواند احساس کند که با یک برنامه هیدرا مبارزه می کنیم: هنگامی که یک کار را به پایان رساندیم ، دو مورد دیگر جای آن را می گیرند. و این مکان تفریحی نیست.

من اعتقاد زیادی به اتوماسیون دارم ، به عنوان مثال ، برنامه ریزی کارهای مکرر را که حدس و گمان را از گردش کار من خارج می کند. و من یک سلاح مخفی دارم که به من کمک می کند کارهای خانه خود را به صورت خودکار انجام دهم و فشار روانی را برای کل هفته کنترل کنم: یکشنبه آماده سازی.

برای من ، آماده سازی یکشنبه به معنای گذراندن عصر برای آماده سازی خانواده و خانه ام برای شش روز آینده است ، سپس مخزن شخصی خودم را با چیزهای خوب پر می کنم تا بتوانم بهترین همسر ، مادر و تاجر ممکن باشم.

من شرکت برنامه ریز روزانه خودم را اداره می کنم و هنگامی که ساده شده خود را طراحی کردم برنامه ریز ، من هر هفته یک چک لیست آماده سازی یکشنبه درج می کردم زیرا معتقدم می تواند یک تفاوت عظیم در بهره وری و آرامش خاطر ما. اما مهمتر از همه ، به اعتقاد من این چک لیست فضا را برای چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند فراهم می کند – مکالمه های این روزها ، پیاده روی های شبانه در محله و زمان واقعی روبرو شدن با افرادی که دوستشان داریم.

برخی مخالف ایده آمادگی روز یکشنبه هستند زیرا یکشنبه قرار است روز استراحت باشد. اما میدونی چیه؟ حتی اگر من مشغول آماده شدن برای هفته هستم ، اما این کار آماده سازی در واقع برای من مأیوس کننده است زیرا عصر یکشنبه ، هنگامی که برای یک هفته آماده می شوم ، من در آرامشی که ایجاد کردم آرامش پیدا می کنم . ناهار درست می شود یخچال موجود است. لباسشویی تا شده و کنار گذاشته می شود. برنامه های خانواده ما همگام سازی شده است و ما آماده هستیم تا روز دوشنبه مقابله کنیم. مسلماً ، هر یکشنبه اینگونه پایان نمی یابد. اما وقتی این کار انجام شد ، احساس می کنم فضای لازم برای نفس کشیدن ، لذت بردن از کارهای کوچک و گذراندن هفته خود را برای انجام کاری که خانواده ام دوست دارند ، دارم.

در اینجا چهار راهی وجود دارد که می توانید کارهای خانه خود را به صورت خودکار انجام دهید و در طول هفته کمی راحت نفس بکشید:

1 وعده های غذایی را برای هفته آینده برنامه ریزی کنید.

هنگامی که من کودک بودم ، پدر و مادر من هر روز در یک زمان مشخص روی میز شام می خوردند. با نگاه به گذشته ، می فهمم که مادر من یک سیستم کارآمد برای اجرای روان زمان غذا دارد. او شامهای هفته هفته را در یک تقویم ماهانه که به یخچال چسب زده بود ، می نوشت و هر شب به تقویم خود نگاه می کرد تا بتواند شام روز بعد را آماده کند. وقتی همه ما از محل کار و مدرسه به خانه برگشتیم ، مادر و پدر آماده سازی شام را که شب قبل شروع کردند به پایان رساندند ، و خانواده ما شام را دور میز غذا خوردند و درباره روزهای ما صحبت کردند.

اگرچه من برنامه مادرم را دقیقاً اجرا نمی کنم ، اما تکنیک او را دنبال می کنم و خودم را برای موفقیت در زمستان آماده می کنم. من بهترین آشپز نیستم ، اما با داشتن سه بچه کوچک به خودم اجازه می دهم در آشپزخانه سوپرماتوم نباشم. اما من هنوز هم قصد دارم خانواده ام هر شب بخورند. من دوستی دارم که سرویس غذاهای سالم را اجرا می کند و او هفته ای چند شب شام می آورد. شب های جمعه ، من می دانم که روی زمین پیتزا خواهیم خورد (این یک سنت سرگرم کننده برای خانواده ما است). و با داشتن سه کودک کوچک ، تحویل مواد غذایی لطف پس انداز من بوده است (من شما را دوست دارم ، ارسال ! ).

مهم نیست که شام ​​چطور روی میز می آید ، بنویسید که خانواده شما در طول هفته چه چیزی می خواهند بخورند. از خودتان تشکر خواهید کرد که از استرس ناشی از گرسنگی در هنگام غذا جلوگیری می کنید.

2. برای یک تخته سنگ تمیز شوید.

هر یکشنبه بعد از ظهر ، من یک سبد لباسشویی را می گیرم و از اتاق به اتاق دیگر می روم و هر چیزی را که احساس می کنم بی جا است ، می گیرم. سپس هر مورد را بر اساس محل قرارگیری آن طبقه بندی می کنم: سطل آشغال ، اتاق لباسشویی ، اتاق خواب یا جای دیگر. من و شوهرم ، برایان ، انبوهها را کنار گذاشتیم ، و voilà ! با چند جفت دست ، کاری که ممکن است ساعتها طول بکشد فقط 30 دقیقه طول کشیده است.

و صبح روز دوشنبه ، وقتی وارد اتاق نشیمن می شوم ، می توانم نفس بکشم. من بلافاصله با وظایف بمباران نمی شوم. درعوض ، من می توانم فنجان قهوه خود را درست کنم و صبح پنج دقیقه بنشینم و قبل از بیدار شدن بچه ها بنشینم. سعادت!

4 Sunday Prep Activities That Will Curb Your Stress All Week @ sophie.nva از طریق Twenty20

3 برای هر هفته برنامه بنویسید.

به من اعتماد کن: احساس می کنم یک میلیون اتفاق در حال انجام است. من به عنوان یک مادر تازه نفس خسته ، می فهمم که ظرفیت محدودی برای نگهداری اطلاعات در مغزم دارم و باید همه را بنویسید تا مطمئن شوید که همه چیز را در دست دارم.

هر یکشنبه ، من و برایان برنامه های خود را همگام سازی می کنیم و برای هفته برنامه ریزی می کنیم. اگر او یک شب برای شام در خانه نباشد یا جلسه صبح زود داشته باشم و نیاز داشته باشم که برنامه ریز کودک خود را به مدرسه ببرد ، در برنامه ریز خود یادداشت می کنم. و من طی شش روز آینده بررسی می کنم تا ببینم آیا برای فعالیت های مدرسه یا تاریخ بازی ها لازم است چیزی به لیست مواد غذایی اضافه کنم.

این راه حل کاملاً واضحی به نظر می رسد ، اما چند بار در طول هفته ای که فراموش کرده اید خود را متعجب کرده اید؟ برای سرمایه گذاری در این مرحله چند دقیقه وقت بگذارید و ساعت ها استرس را صرفه جویی می کنید . احساس خسته کننده ای که فراموش می کنید چیزی را برای همیشه از بین می برد!

4. مخزن خود را پر کنید.

با آن روبرو شوید: وقتی خالی می دوید برای هیچ کس خوب نیستید. تا رسیدن به این مرحله ، احتمالاً همه اعضای خانواده خود را برای هفته آینده آماده کرده اید. فراموش نکنید که از خود مراقبت کنید ، بیش از حد.

نیم ساعت بعد از شام وقت بگذارید و یک کتاب خوب بخوانید. بگذار زهنت منحرف شود. در کنار دوست دخترهای خود یک دسر خوب قهوه میل کنید. غسل طولانی کنید. کارهای کوچکی که ممکن است در طول هفته وقت انجام آنها را نداشته باشید انجام دهید.

من از شما چیزی نمی دانم ، اما وقتی موهای من صاف شده و ناخن هایم به رنگ زیبایی درآمده احساس می کنم یک میلیون دلار است. و احساس کمی بیشتر کنار هم قرار دادن به من اجازه می دهد کمی بلندتر بایستم و هفته را کمی بهتر کنار بیاورم.

مشخص کنید چه چیزهایی برای شما مناسب است. آیا بعد از ورزش احساس خوبی دارید؟ یکشنبه به مدت طولانی برای خود وقت بگذارید بعد از ظهر. عاشق آشپزی هستید؟ برای عصرهای یکشنبه یک وعده غذایی واقعا خوشمزه درست کنید. این کم خویی ها به شما چیزی می دهد که وقتی در طول یک هفته شلوغ کمی از استرس خود کاسته اید ، منتظر آن باشید.

برنامه ریزی برای موفقیت فقط زمان می برد چند دقیقه در هفته ، اما این تفاوت برای خانواده من (و میزان استرس من) ایجاد می کند.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در دسامبر 2016 منتشر شد و برای شادابی ، دقت و جامعیت به روز شده است.

عکس توسطNataliaSolo از طریق Twenty20

امیلی لی بنیانگذار و مدیر خلاق شرکت Emily Ley Paper & Gifts است. او همچنین خالق پرفروش ترین برنامه ریز ساده و نویسنده کتاب گریس ، نه کمال: پذیرش سادگی ، جشن شادی است. امیلی که در پنساکولا ، فلوریدا بزرگ شده بود ، با مدرک انگلیسی ، نویسندگی خلاق و مدیریت دولتی از دانشگاه فلوریدا غربی فارغ التحصیل شد و سپس مدیر اجرایی باله شهر شد. او از آنجا ، قبل از راه اندازی نام تجاری خود در سال 2008 ، در مدیریت غیرانتفاعی و روابط عمومی کار می کرد. پس از موفقیت در خانه آنلاین خود ، EmilyLey .com ، مارک Emily Ley به سرعت رشد کرد و در بیش از 600 فروشگاه خرده فروشی در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان حمل شد. امیلی با جوایز زیادی از جمله بهترین محصول جدید در نمایشگاه لوازم التحریر ملی و همچنین 10 طراح برتر برای تماشای در سال 2015 توسط مجله لوازم التحریر شناخته شده است. امیلی با همسر و سه فرزندش در تامپا زندگی می کند.

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم