پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

من و همسرم هر ساله بچه هایمان را به جشنواره محلی رنسانس می بریم. من همیشه از چیزی که دیده ام حیرت زده به خانه برمی گردم – زنی که در حالی که از پرده های ابریشم آویزان است ، منشعب می شود یا مردی که شمشیر را به گلویش فرو می برد یا خدمه آکروباتیک سه نفره خود را به طرزی معذب می کنند که فقط برای تماشا دردناک است.

این نسخه مدرن فرار برای پیوستن به سیرک است ، اما زیر لهجه های خنده دار ، لباس های عجیب و غریب و شیرین کاری های دیوانه وارانه ، علاقه وافر به علاقه های آشکار مجری ها است ، که باید هر کارآفرینی را تحریک کند. بسیاری از آنها با چالش های روزمره مشابهی روبرو هستند که همه در YouEconomy با آن روبرو هستند ، از مذاکره در مورد قراردادها تا یافتن مشتری های جدید گرفته تا اینکه بدانند چه چیزی را بارگیری کنند و خودشان چه کاری انجام دهند.

 

علاوه بر همه اینها ، آنها مرزهای خطرناک را نیز تحت فشار قرار می دهند ، به دنبال راه هایی برای تازه نگه داشتن عملکرد خود هستند و ساعت ها را به یک فعالیت بدنی گاه و بی گاه اختصاص می دهند.

آنها بیش از هر کسی که من ملاقات کرده ام با شکست مواجه می شوند. مهمتر از همه ، آنها یاد گرفته اند که از آن رشد کنند ، حتی از آن تغذیه کنند.

آنها بیش از هر کسی که ملاقات کرده ام با شکست روبرو می شوند. مهمتر از همه ، آنها یاد گرفته اند که از آن رشد کنند ، حتی از آن تغذیه کنند. در واقع ، بدون شکست ، آنها در عصر تاریک گیر می افتند. همانطور که طی چند سال گذشته با مجریان جشنواره های رنسانس در سراسر کشور صحبت کرده ام ، به این نتیجه رسیده ام که می توانم همه چیزهایی را که باید درباره انفرادی بودن از آنها.

1 یک خط انتخاب کنید.

اعتبار کامل به خیمه زایاس: ایده این داستان را هنگام اجرای وی در جشنواره رنسانس سنت لوئیس دریافت کردم. به طور خاص ، هنگامی که وی را از زیر ذوزنقه وارونه آویزان می کرد ، او را تماشا می کردم که شعله ور شد. اگر استعاره بهتری نسبت به زندگی با حلق آویز برای انفرادی وجود دارد وارونه از یک ذوزنقه ، من چیزی در مورد آن نشنیده ام.

من می خواستم بدانم که چه نوع ذهن خلاقانه ای لذتبخش فکر می کند ، دستکاری کافی نیست ، وارونه از طناب زدن آویختن کافی نیست ، من می خواهم هر دو را همزمان انجام دهم. em > من می خواستم آن مغز را برای بینش انتخاب کنم. وقتی تماشا می کردم ، متعجب شدم که چه مدت طول کشیده تا زایاس یاد بگیرد که چنین کاری را انجام دهد. چند بار او توپها را انداخته ، از ذوزنقه بالا رفته ، آنها را برداشته ، دوباره روی ذوزنقه قرار گرفته و دوباره کار را شروع کرده است؟

جیمه و همسرش ، ونسا واگنر-زایاس ، از طریق انتفاعی که آنها از طریق آن اجرا می کنند و به آنها آموزش می دهند “ ملیله سینتیک ، “و توضیحات آنها درباره این نام به همان اندازه که در مورد تعریف YouEconomy شنیده ام خوب است. با Kinetic شروع کنید – هر کاری که انجام می دهند شامل حرکت است ، هیچ چیز ثابت نیست. “ملیله” به چگونگی بافتن موضوعات مرتبط با عملکرد – آموزش ، اعمال هوایی ، تقلید ، بازیگری ، دلقک سازی ، پنهانکاری ، حقه بازی و غیره اشاره دارد.

“بسیاری از هنرمندانی که در حال آموزش آنها هستیم ، این رشته ها هستند. هنرمندانی که ما با آنها همکاری می کنیم ، اینها رشته هایی هستند ، “ونسا می گوید. “اگر از سمت پشتی به ملیله نگاه کنید ، گاهی اوقات به نظر می رسد یک آشفتگی گرم است. اما همه اینها بافته می شود ، زندگی همه این افراد از داستان ما خارج و خارج می شود. ”

How to Be a Successful Solopreneur: 4 Lessons From Renaissance Festivals دادگاه ملیله سینتیک | VANESSA WAGONER-ZAYAS همراه با همسر خود ، یک نیمه ملیله سینتیک را ایجاد می کند.

وقتی خودم به عنوان نویسنده بیرون رفتم ، یک مشاور کوچک کسب و کار آن را در ذهن من فرو بست که من باید “یک خط انتخاب کنم” و در آن بمانم. من در برابر آن موی سر. دوستان من که نویسنده ضرب و شتم هستند – تعریف “خط” در روزنامه نگاری – همه از آن متنفر هستند. مشاورم به من اطمینان داد که خط من می تواند گسترده باشد ، اما خواه ناخواه مجبور شدم یکی داشته باشم.

جیمه و ونسا نیز دارای خطوط گسترده ای هستند و با این وجود هر یک نقش خود را به یک کلمه تقسیم می کنند. از نظر جیمه ، این کلمه دلقک است. شعبده بازی ، ذوزنقه و … ابزاری است که وی برای دلقک بودن از آنها استفاده می کند. برای ونسا ، این داستان سرای است و او از طریق شیوه های مختلف عملکرد داستان می گوید.

آنها سعی می کنند هنگام اقامت در آن خطوط خود را تا حد ممکن گسترده کنند. به عنوان مثال ، ممکن است از مشتری که می خواهد یک شعبده باز استخدام کند ، تماس بگیرند. ونسا ترفندهای اساسی کارت را انجام می دهد و می تواند هنگام آمیخته شدن با مخاطب ، آنها را انجام دهد. او این پیشنهاد را به عنوان جایگزینی برای نمایش جادویی پیشنهاد می کند.

ملیله سینتیک در هر چند سال گذشته 30 درصد رشد کرده است و همین امر جیمه و ونسا را ​​مجبور کرده است که با ظرفیت هایی روبرو شوند که قبلاً هرگز با آنها سر و کار نداشته اند. اکنون آنها باید با دقت بیشتری انتخاب کنند که کدام رشته ها را به ملیله خود بزنند. این گاهی اوقات باعث تنش می شود زیرا آنها عاشق سرگرمی هستند. جیمه می گوید: “ شما باید تعادل خود را حفظ کنید . “ما بیش از پول ، می خواهیم اجرا کنیم. ما می خواهیم نمایش را انجام دهیم. چقدر مایل هستید پایین بروید؟ خواسته شما فقط پول نیست ، بلکه به این دلیل است که می خواهید اجرا کنید. این همان کاری است که قلب شما می خواهد انجام دهد. ”

گاهی اوقات آنها قلب خود را دنبال می کنند. آنها در سنت لوئیس زندگی می کنند و جیمه یکی از طرفداران بزرگ بیس بال است. دو سال پیش ، کاردینالز سنت لوئیس میزبان یک روز جشن فرهنگی اسپانیایی زبان بود. خیمه ، که پورتوریکویی است ، با این تیم تماس گرفت و پیشنهاد داد که با قیمت بلیط های زوجین به بازی روی چادرها بازی کند حتی اگر او کاملا می داند بلیط های بازی قبض مواد غذایی را پرداخت نمی کنند. “من فقط می خواهم آن برنامه را برای سرگرمی انجام دهم. حالا می توانم بگویم ، “اوه ، آنها یکی از مشتریان من هستند” ، “او می گوید. (یادداشت فرعی: گفتن اینکه “کاردینال ها یکی از مشتریان من هستند” در سنت لوئیس مانند این است که بگویید “دیزنی یکی از مشتری های من است” در یک اتاق پر از مهد کودک – عامل جالب فوری.) “من این کار را می کنم زیرا این چیزهایی است که من می خواهید برای انجام. اما باید مراقب باشید که خود کم فروشی نمی کنید و مردم به این کار عادت می کنند. به همین دلیل است که شما همیشه باید تعادل برقرار کنید. ”

مرتبط: 5 درس جدی پول برای انفرادی های جدید strong >

که من را وادار می کند تا به شعبده بازی Jaime در حالی که از یک ذوب آهن وارونه آویزان هستم. او بدون تعادل باورنکردنی نمی توانست این کار را انجام دهد. جیمه این ایده را زمانی به ذهن متبادر می کرد که برای کارهای جدید طوفان فکری می کرد – موضوعات جدیدی برای بافتن ملیله آنها. او قبلاً می توانست با کج کردن سرش به سمت عقب و پرتاب توپ به سمت سقف ، دستکاری کند. به ذهنش خطور کرد که اگر از یک طناب آویزان بود می توانست از همان حرکت استفاده کند.

با توجه به اینکه او قبلاً می توانست دست و پنجه نرم کند و می تواند از ذوب آهن وارونه آویزان شود ، یادگیری تلفیق این دو مدت طولانی طول نکشید. خیلی سخت تر از آنچه هست به نظر می رسد.

2. اعتماد داشته باشید.

اگر یک کلمه برای Jaime Zayas دلقک باشد و یک کلمه برای Vanessa Wagoner-Zayas قصه گو باشد ، یک کلمه برای Danielle Dupont اعتماد است دوپونت بنیانگذار واچ های خوب شستشو است که 24 بازیگر دارد و هر ساله در 34 جشنواره رنسانس بازی می کند. او می گوید: “من به مخاطب اعتماد دارم.” “من به مدیریت اعتماد دارم. من به افرادی که استخدام می کنم اعتماد دارم. من جزئیات را رها کردم و اعتماد دارم. “

در اوایل کار دوپونت ، نوازندگان اغلب برای کاهش اعتماد در یک حلقه جمع می شدند. دوپونت آن درجه را بالا برد. “من به گروهم گفتم ، … بچه ها ، یک لطف کنید. وقتی به عقب می افتم ، دوست دارم اگر بچه ها مرا از آن طرف دایره حلقه کنید. فقط من را تا جایی که می توانی جلو و عقب بکشی. »آنها گفتند ،” اگر شما را زمین بیندازیم چه؟ ”

این یک س fairال عادلانه است ، که دوپونت به آن پاسخ داد ، اساساً ، چه کسی به این مسئله اهمیت می دهد؟ دوپونت می گوید احساس اعتماد او یک باور ساده لوحانه نیست که همه چیز خوب پیش خواهد رفت ، این است که حتی وقتی اوضاع بد پیش می رود – بعضی اوقات به ویژه وقتی اتفاق می افتد – او چیز ارزشمندی را یاد خواهد گرفت و قویتر ظاهر می شود. او می گوید: “در ذهن من ، تمرین اعتماد این نیست که به تو اعتماد کنم تا مرا بگیر.” “در ذهن من ، تمرین اعتماد این است که من اعتماد دارم که سرگرم خواهم شد ، و اگر سقوط کنم ، احتمالاً زنده می مانم و اوقات بسیار بهتری خواهم داشت.”

دوپونت مجبور شده است قدرت اعتماد را بیاموزد و دوباره یاد بگیرد چون واشنگ ولچ Wenches تبدیل به “بزرگترین و طولانی ترین نمایش کمدی با جنبش زنانه در سراسر کشور در جشنواره جشنواره رنسانس می شود.”

How to Be a Successful Solopreneur: 4 Lessons From Renaissance Festivals دادگستری واشرهای خوب | DANIELLE DUPONT بیش از 30 سال قبل لباسشویی خوب WENCHES را بنیان نهاد.

بیشترین مجریانی که دوپونت استخدام می کند براساس توصیه ها است و او اعتماد دارد که فقط نامزدهای واجد شرایط به او پیشنهاد می شوند. دوپونت می گوید فیلمنامه این سریال خنده دار است ، بنابراین او نگران استخدام بازیگران زن بامزه نیست. وی می گوید: “آنچه من واقعاً به آن نیاز دارم دختری خردمند ، مهربان و دلسوز است ، زیرا آنها به مخاطب اعتماد خواهند کرد.” “آنها اطمینان خواهند داد که مخاطب از آن لذت می برد.”

یک بار یک استخدام جدید خواست شخصیت او را Eureka بنامد. دوپونت ، که نام شخصیت او دافنه است ، بیشتر به نام های قدیمی مانند روبی ، مروارید و دوتی علاقه مند است. یورکا متناسب با آن قالب نبود. دوپونت می گوید: “من از آن متنفر بودم.” “آنچه می خواستم بگویم منفی بود. اما من فقط از این کلمه ساخته نشده ام بنابراین من گفتم ، اگر واقعاً می خواهید . این ناراحتم کرد که بگویم ، اگر واقعاً می خواهی اما من این را گفتم. امسال شخصیت او 15 سال است که وجود دارد و او افسانه است. من تقریباً هرگز نخواهم گفت حتی وقتی واکنش تند و سریع من این است که بگویم نه ، آن را می بلعم. رفیق ، اگر فکر می کنید این کار مثر است ، دنبال آن بروید . چنگ میزنم من از طریق آن نفس می کشم و به این افرادی که آورده ام احترام می گذارم. “

Dupont اجازه می دهد تا Eureka ، Dottie و بقیه فیلمنامه را هر طور که می خواهند اجرا کنند. او فقط دو قانون اساسی به آنها می دهد ، که هر دو قانون به آنها اجازه می دهد در خط واشنگ واچ باقی بمانند. نه ، 1 ، در دوره زمانی بمانید – جوک ها و ارجاعات مدرن مخاطب را از لحظه خارج می کند. و شماره 2 ، آن را تمیز نگه دارید.

How to Be a Successful Solopreneur: 4 Lessons From Renaissance Festivals دادگاه شستشوی خوب شیشه ها

“مردم می گویند همه قسمت ها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.” “همانطور که همه ما به دختران دیگر نمایش نگاه می کنیم ، ما می رویم ، اوه ، عالی است ، من هرگز فکر نمی کردم این کار را انجام دهم. یا آه ، این یک خط خنده دار است آنها> مراجعین زیادی وجود دارند که می روند و نمایش ما را در سراسر کشور پیدا می کنند و جایگشت های مختلف را مشاهده می کنند. روحیه ثابت می ماند. “

3 شانس بگیرید. 2>

هنگامی که “تماس” را دریافت کرد کامرون تومل دقیقاً به یاد می آورد که در کجا بود. او در یک کافی شاپ در لاکیوود ، اوهایو بود ، هنگامی که تأیید کرد که قرارداد مورد نیاز برای انعقاد به زحمت متعادل ، روال کمدی و آکروباتیک ای که وی ایجاد کرد و با شلوغی های جانبی همراه بود ، در یک کار تمام وقت. او می گوید: “من مجبور شدم برای دومین لحظه متوقف شوم و چند نفس بکشم ، سپس بروم یک قهوه بخورم و بگذارم غرق شود.”

مفهومی که وی هنگام خواب روزهای بازداشت تصور می کرد به واقعیت تبدیل شده بود. در طول 15 سال از آن زمان ، او با همه چالش های یک شرکت انحصاری روبرو شده است – از چگونگی تعیین قیمت ها تا وظایف تخلیه تا تیز نگه داشتن مهارت های خود ضمن یادگیری همزمان مهارت های جدید.

 

در نمایش ، تومل به عنوان “متوسط” شناخته می شود ، و او در کنار همسرش ، مارگرت “کوچک” ابرت و جیمی “بزرگ” فریر بازی می کند. من شاهد اجرای آنها در پنج سال مختلف در جشنواره رنسانس کارولینا در نزدیکی شارلوت ، و آنها هر سال “باید” من بودند نمایش های آنها از نظر لحن و محتوا سازگار بود ، اما همچنین به اندازه کافی متفاوت بود تا بتوانم دوباره برگردم. این مانند یک رستوران عالی است – در حالی که همیشه محصولات ویژه را تجربه می کنید ، همان مشتاقان محبوب را می فروشد. آنهایی که کار می کنند را نگه می دارد و مواردی را که کار نمی کنند قفسه می کند.

How to Be a Successful Solopreneur: 4 Lessons From Renaissance Festivals JIMMY” LARGE “FREER از دوربین های آسانسور با بالانس متعادل” متوسط ​​”در” Hernia-Maker “. دادرسی کاملاً متعادل.

تومله مزایای زیادی برای تغییر مداوم نمایش دارد. اول ، این یک سیاست تجاری خوب است زیرا به او امکان می دهد با بهتر شدن نمایش هزینه بیشتری را شارژ کند. دوم ، این باعث می شود طرفداران دوباره برگردند. و سوم اینکه ، او را از کوچک و بزرگ خسته شدن در صحنه و خارج نگه می دارد. کار سخت روی نمایش باعث می شود که هر سه در بقیه کارها سخت کار کنند. تومله می گوید: “این اثر موجی دارد.” “خلاقیت خلاقیت به وجود می آورد.”

تومل هرگز نمی داند این خلاقیت از کجا می آید یا او را به کجا می برد. جدیدترین شیرین کاری Barely Balanced به عنوان یک نمونه برجسته عمل می کند. این کار به روشی انجام می شود که اکثر شیرین کاری های آنها انجام می شود: ترکیبی از تمرین سخت کوش ، قلع و قمع زودرس و یک لحظه لامپ برای پیچاندن اطراف.

با نردبان هفت پله ای شروع کنید. پله بالا ممکن است 10 فوت از زمین فاصله داشته باشد. تومل یک سال وقت صرف کرد تا بیاموزد چگونه از نردبان بالا برود بدون اینکه به چیزی تکیه دهد “و به جان من نیفتد”.

یک روز ، او در حال تمرین روی نردبان بود و به فریر که به دلیلی او را بزرگ می نامند گفت که نردبان را در حالی که بالای سرش قرار داشت بلند کند. این حرکت قدرت بسیار زیادی از فریر گرفت ، اما باعث شد تعادل تومل روی نردبان راحت تر شود. بعلاوه جالب به نظر می رسید – تومله 15 فوت در هوا بود. اما شیرین کاری همچنان به موارد بیشتری نیاز داشت. تومله می گوید: “لحظه هایی که همه چیز آسان می شود ، ما دوست داریم بگوییم ،” چگونه می توانیم پاکت را فشار دهیم؟ ” “Margret مانند ،” هی ، چطور است که اگر چیزهایی را به شما بیاندازم تا شما دست و پا بزنید؟ “”

باور نکردنی بودن یک ترفند کافی نیست ، بلکه باید خنده دار هم باشد.

ابتدا او را به توپ ، سپس چماق ، سپس قلاب پرتاب کرد. و این به روال تبدیل شد: تعادل متوسط ​​روی نردبان. بزرگ او را برمی دارد و بالا نگه می دارد. اسمال از 15 فوت پایین پرتاب های متوسط ​​را پرتاب می کند ، و او آنها را دستکاری می کند. تومله در پاسخ به این س ifال که آیا این شیرین کاری نامی ندارد ، کمی فکر کرد و گفت: “فتق ساز”.

هیچ راهی برای پیش بینی Hernia-Maker یا طرح آن پیش از موعد وجود ندارد. این فقط اتفاق افتاده است ، و این بخشی از سرگرمی است. Small ، Medium and Large ماه ها را به کمال رساندن کلاهبرداری پرداختند و سپس آن را برای چند نمایش کارگاه گذاری کردند تا سعی کنند بهترین روش ارائه آن را پیدا کنند ، زیرا باور نکردنی بودن یک کلاهبرداری کافی نیست ، بلکه باید خنده دار نیز باشد. p >

ابتدا آنها یک تم هومپتی دامپتی را امتحان کردند – تومله بلند بود و ممکن است زمین بخورد و خودش را بشکند. با استفاده از نردبان مانند مرد مسنی که از یک واکر استفاده می کند ، به Tomele تبدیل می شود و اظهار می کند که هیچ خانه سالمندان نمی تواند او را مهار کند. احتمالاً دوباره تغییر خواهد کرد. او می گوید: “هر کاری که انجام می دهیم همیشه در جریان است.” وی افزود: “من سعی می کنم هر کاری که انجام می دهیم به صورت انجام شده تصور نکنم. من همیشه به دنبال آن چیز جدیدی هستم که می توانیم اضافه کنیم و آن را جالبتر یا عجیب و غریب تر و قابل اطمینان تر کند. ”

4. شکست را در آغوش بگیرید.

در اینجا یک راز کوچک کثیف وجود دارد: ونسا می گوید: “مخاطبان در بسیاری از مواقع واقعاً چیزهای واقعاً سخت را از مطالب نسبتاً سخت نمی دانند.

به عنوان مثال؟ “تقسیم می شود.”

من وقتی این حرف را زد خندیدم ، زیرا وقتی او در حالی که از پرده های ابریشمی که از بالای جرثقیل آویزان بود آویزان شد ، من بیش از هر قسمت دیگر عمل کردم. اگر آن را امتحان کنم نصف می شوم.

او می گوید: “همه شما تقسیم می کنید.” “این مانند یک ترفند سال دو و سطح دو است.”

“SHHH!” جیمه می گوید ، و هر دو می خندند.

چه آنها کارهای “آسان” مانند انشعابات را انجام می دهند و چه مانند Hernia-Maker دشوار ، برخی از نوازندگان تلاش می کنند که روی صحنه کامل باشند. اما تنها راه کامل بودن روی صحنه این است که بارها و بارها شکست بخورید . برخی با آن دست و پنجه نرم می کنند. ونسا غالباً برای دانشجویانش داستانی تعریف می کند که چگونه سالها از رفتن به اسکی خودداری کرد زیرا می ترسید در این کار شکست بخورد. او به آنها می گوید: “سرانجام من رفتم و آن را دوست داشتم.” “من بسیار متاسف شدم که همه فرصت های اسکی رفتن را از دست داده بودم زیرا بسیار نگران بودم که چگونه به نظر می رسد.”

وی سپس از دانش آموزانش می پرسد که چگونه فکر می کنند او به عنوان یک اسکی باز موفق شده است. “آنها می گویند ،” عالی است. “من می گویم” نه! چهار ساعت روی لبم افتادم! “اما من این کار را ادامه دادم و مدام زمین می خوردم ، و کم کم ، با پایان آن روز ، کم کم داشتم از شیب اسم حیوان دست اموز پایین می آمدم.”

و معادل روی صحنه افتادن روی قنداق شما در صورت برخورد صحیح با آن می تواند به مثبت تبدیل شود. وقتی دیدم ملیت سینتیک اجرا می کند ، جیمه در حالی که دست به دست می زند (در حالی که ایستاده است!) توپ را انداخت و او شوخی کرد ، توپ را برداشت و دوباره شروع به شعبده بازی کرد. من نیمه تعجب کردم که آیا او آن را عمدا رها کرده است؟ او نکرد او یک توپ افتاده را نه به عنوان یک شکست بلکه به عنوان فرصتی برای اجازه دادن به دلقک داخلی خود می بیند.

برای یک شیرین کاری خطرناک ، تمرینات کوچک ، متوسط ​​و بزرگ تا حد زیادی متعادل تا زمانی که بتوانند آن را تقریباً 100 درصد از زمان انجام دهند. اما نیازی نیست که همیشه روی صحنه بی عیب و نقص باشند. تومله می گوید: “ما دوست داریم هر از چندگاهی در نمایش خود (اشتباهات) داشته باشیم.” “این خطر ، خطر مخاطب را یادآوری می کند که همه چیز ممکن است اشتباه پیش رود. اگر ما بتوانیم با خیال راحت از پس یک اتفاق ناخوشایند برآییم ، این واقعیت را به چالش می کشد. ”

بعضی اوقات ، در حقیقت ، اشتباهات بیشترین هستند قسمت های به یاد ماندنی نمایش. Tomele می گوید: “این کاملا آزاد است” ، زیرا نیازی به کمال ندارد.

این احساسی کاملاً احساسی از طرف شخصی است که وقت خود را صرف دست زدن به ماکت می کند و در بالای نردبانی قرار دارد که 15 فوت در هوا بلند شده است. اما این ایده ای است که بسیاری از انحصارگران می توانند از آن استقبال کنند. بالاخره نمایش باید ادامه پیدا کند.

 

این مقاله در ابتدا در شماره تابستان 2019 مجله SUCCESS .
دادگاه عکس اصلی برای شستن واچ های خوب

مت کراسمن نویسنده مستقر در سنت لوئیس است. او درباره ورزش ، مسافرت ، ماجراجویی و پیشرفت حرفه ای می نویسد. برای او از طریق mcrossman98@gmail.com ایمیل ارسال کنید.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم