پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

“اگر یک میز آشفته نشانه ذهن به هم ریخته است ، میز خالی نشانه چیست؟”

این کلمات به نبوغ خالق و فیزیکدان آلبرت انیشتین نسبت داده شده اند. صرف نظر از اینکه وی واقعاً این حرف را زده باشد ، به نظر می رسد میز کار او در زیر انبوهی از کتابها و مقالات دفن شده است. به همین ترتیب ، پابلو پیکاسو در حالی که با انبوهی از نقاشی ها احاطه شده بود ، نقاشی می کشید. گفته می شود استیو جابز ، بنیانگذار اپل ، دفتر کار خود را به عمد درهم و برهم نگه داشته است. افسانه های نوابغ با دفاتر نامرتب بسیار زیاد است و نمی توان آنها را ذکر کرد. به نظر می رسد که این موارد را تأیید می کند ، مطالعه ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه مینه سوتا انجام شده نتیجه گرفته است که ایجاد یک موقعیت شغلی ناموزون به احتمال زیاد ایده های خلاقانه ای ایجاد می کند.

شاید به دلیل اینکه چنین داستانهایی زیاد است و مغایر با جادوی تغییر دهنده زندگی آراستگی و روش KonMari او است ، مردم اغلب از ماری کوندو درخواست تأیید می کنند. “اما یک میز آشفته خوب است ، نه؟” آنها خواهند گفت “این خلاقیت را تحریک می کند ، درست است؟”

در اینجا یک تمرین کوچک برای شما وجود دارد. با تصویرگری ذهنی از میز کار خود در محل کار ، آتلیه یا محل کار خود شروع کنید. بعد ، به این س theseالات پاسخ دهید.

  • آیا راستش الان از اینکه اینجا کار می کنید احساس مثبتی دارید؟
  • آیا کار هر روز در این میز واقعا باعث شادی شما می شود؟
  • آیا مطمئن هستید که به خلاقیت خود
  • دامنه کامل می دهید؟
  • آیا واقعاً می خواهید فردا به این مسئله برگردید؟

این س questionsالات برای ایجاد احساس بد در شما نیستند. هدف آنها کمک به شما در برقراری ارتباط با احساس شما در مورد محیط کارتان است. صادقانه بگویم ، مهم نیست که کدام یک بهتر است – یک میز بدون درهم و برهمی یا هرج و مرج کامل. مهمترین چیز این است که شما از نوع محیطی که باعث شادی شما در کار می شود آگاه باشید ، که معیارهای شادی خود را بدانید. مرتب کردن یکی از بهترین راهها برای کشف این موضوع است.

بسیاری از مشتریانی که از روش KonMari برای نظم بخشیدن به خانه های خود استفاده کرده اند ، پس از اتمام کار با یک فضای داخلی ساده و برهنه مواجه می شوند ، اما کمی بعد می فهمند که می خواهند تزئینات بیشتری داشته باشند. آن وقت است که آنها شروع به اضافه کردن لهجه هایی می کنند که دوست دارند. غالباً ، فقط پس از مرتب سازی مرتب است که افراد می فهمند چه نوع محیطی موجب شادی آنها می شود.

اما یک تفاوت عمده بین خانه و فضای کار ما این است که در محل کار ، مردم می توانند ما را ببینند. در خانه ، تقریباً هیچ کس لباسها یا کتابهای ما را نمی بیند ، حتی اگر در همه جای زمین پخش شده باشد. اما یک دفتر یک فضای مشترک است که تفاوت بین یک میز مرتب و یک فضای نامرتب را برای همه آشکار می کند. با کمال تعجب ، این واقعیت بسیار بیشتر از آنچه مردم تصور می کنند ، در زندگی کاری ما تأثیر می گذارد.

چندین مطالعه در مورد ارزیابی کارمندان در محل کار نشان داده است که هرچه فضای فرد مرتب تر باشد ، دیگران احتمالاً بلند پروازانه ، باهوش ، گرم و آرام آنها را می بینند. با این حال مطالعه دیگری نشان داد که چنین افرادی با اعتماد به نفس ، صمیمی ، سخت کوش و مهربان دیده می شوند. لیست صفت باعث می شود که این افراد مانند برندگان واقعی به نظر برسند.

یافته های این مطالعات را می توان در سه نکته خلاصه کرد. یک میز مرتب باعث ارزیابی بالاتر شخصیت و ظرفیت ما می شود. این باعث افزایش عزت نفس و افزایش انگیزه ما می شود. در نتیجه ، ما بیشتر کار می کنیم و عملکردمان بهبود می یابد. به این ترتیب نگاه می شود ، مرتب کردن به نظر می رسد یک معامله بسیار خوب است ، اینطور نیست؟

فقط میزهای ما به مرتب سازی احتیاج ندارند. ما بیش از حد به هم ریختگی غیر فیزیکی اضافه شده ایم. به طور خاص ، فن آوری مدرن درهم و برهمی دیجیتال را به شکل ایمیل ، پرونده و حساب آنلاین ایجاد کرده است.

بر اساس یک مطالعه ، یک کارمند اداری معمولی حدود نیمی از روز خود را صرف خرید و فروش ایمیل می کند و به طور متوسط ​​199 ایمیل باز نشده را در هر روز در صندوق ورودی می گذارد. یک کاربر اینترنت به طور متوسط ​​دارای 130 حساب آنلاین در هر آدرس ایمیل است. یک کارمند اداری به طور متوسط ​​هفته ای دو ساعت و 39 دقیقه در جلسات بی اثر هدر می دهد. هزینه چنین جلسات غیرمولد سالانه به بیش از 3.7 میلیارد دلار می رسد. از دست دادن بهره وری در اثر فراموش کردن یا به اشتباه بردن رمزهای عبور ، سالانه حداقل 420 دلار به ازای هر کارمند می رسد. در شرکتی که 25 نفر مشغول به کار است ، مبلغی بالغ بر بیش از 10،000 دلار در سال است.

بسیاری از افراد فقط با پیشنهاد مرتب شدن احساس شکست می کنند. “من احتمالاً نمی توانم برای آن وقت بگذارم! من بیش از حد مشغول هستم ، “آنها اعتراض می کنند. دیگران ادعا می کنند ، “من قبلاً آن را امتحان کرده ام. من همه اسنادم را مرتب کردم و اکنون آنها دوباره دوباره خراب شده اند. ”

تعداد کمی از مردم باور ندارند که می توانند در کار خود شادی پیدا کنند. “من در تمام طول روز در جلسات بی فایده گیر کرده ام. مرتب کردن هرگز تغییر نخواهد کرد ، “آنها اصرار دارند. در حقیقت ، مرتب سازی مناسب باعث ایجاد جوش و شادی در محل کار می شود.

روش KONMARI در کار

از سن 5 سالگی شیفته مرتب شدن شدم. من این موضوع را از سالهای تحصیل دنبال کردم و در 19 سالگی که هنوز در دانشگاه بودم ، اولین قدم را به عنوان مشاور مرتب برداشتم. روش KonMari از تجربیات من در آموزش مرتب سازی به مردم ناشی شد.

روش من دو ویژگی مشخص دارد: ساده اما موثر ، اطمینان از اینکه هرگز به آشفتگی روی نخواهید آورد و از یک معیار منحصر به فرد انتخاب استفاده می کند – انتخاب چیزی که باعث شادی می شود. وقتی از خود می پرسیم ، آیا این باعث شادی می شود؟ ما با درون خود ارتباط برقرار می کنیم و آنچه را که واقعاً برای ما مهم است کشف می کنیم. نتیجه یک تغییر پایدار در رفتار است که زندگی را در مسیر مثبتی قرار می دهد.

مطمئناً همه کارها بر اساس اینکه آیا باعث شادی می شود قابل ارزیابی نیستند. قوانین شرکتی وجود دارد که باید رعایت شود ، شاید مافوقانی که تصمیمی می گیرند که بر کار ما تأثیر می گذارد و همکارانی که با آنها همکاری می کنیم. همچنین مرتب کردن فضای کار فیزیکی ما به اندازه ای نیست که بتواند مشاغل ما را روان پیش ببرد. ما فقط زمانی می توانیم واقعاً شادی در زندگی کاری خود ایجاد کنیم که همه جنبه های آن را نظم دهیم ، از جمله ایمیل ، داده های دیجیتالی ، کارهای مربوط به کار و جلسات.

Joy at Work
Alina Hvostikova / Shutterstock.com

من شاهد بوده ام که مرتب سازی چگونه بسیاری از جنبه های زندگی کاری مشتریان من را متحول می کند. به عنوان مثال یکی از مشتریان هنگام مرتب کردن کتاب هایش ، به یاد آرزوی کودکی خود افتاد و کار خود را رها کرد و شرکت خود را تأسیس کرد. این به سادگی نتیجه بررسی هر چیز پیش روی او و انتخاب این بود که آیا آن را در زندگی خود نگه دارید یا آن را رها کنید.

مرتب کردن چیزهای فراتر از مرتب کردن و کنارگذاشتن موارد است. این یک پروژه بزرگ است که زندگی شما را برای همیشه تغییر می دهد. این روند به شما کمک می کند ببینید هر کاری که انجام می دهید چگونه به آینده ای شاد مرتبط می شود. در پایان ، هدف واقعی این است که کشف کنید چه چیزی باعث شادی شما در کار شما می شود تا بتوانید بهترین کار را انجام دهید. آماده هستید؟

TIME

اگر بیاموزیم که از فعالیت های آشفته خلاص شویم ، می توانیم روزهای کاری خود را کوتاه کرده و به کار خود شادی و نشاط بیفزاییم. درهم ریختگی فعالیت ها ناشی از کارهایی است که ما انجام می دهیم و باعث صرف وقت زیاد و صرفه جویی در انرژی می شوند ، اما تفاوت معناداری ایجاد نمی کنند. به طور متوسط ​​، ما کمتر از نیمی از روز کاری خود را برای مسئولیت های اصلی شغلی خود می گذرانیم ، و بقیه وقت خود را با وقفه ها ، کارهای غیر ضروری ، کارهای اداری ، ایمیل ها و جلسات انجام می دهیم.

آنها را می توان به طور عمده در سه دام مشترک دسته بندی کرد:

1 دام بیش از حد یادگیری:

کسب پاداش و رقابتی بودن بخشی از این است که ما هستیم ، اما می تواند به راحتی ما را از خط خارج کند. هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی صرف وقت خود ، به یاد داشته باشید: فعالیتی را که دوست دارید تجارت نکنید تا پاداشی را که برای آن ارزش قائل نیستید ، دنبال کنید.

2. دام فوریت:

به جای اینکه وقت بگذاریم تا عمیقاً در کار خود غوطه ور شویم و لذتی را که می تواند ناشی از پرداختن به یک کار مهم باشد ، از یک کار به ظاهر فوری به کار بعدی بپردازیم. این امر زمان اندکی برای تفکر یا رشد در اختیار ما قرار می دهد.

3 دام چند وظیفه ای:

چند وظیفه ای تا 40 درصد بهره وری را کاهش می دهد. کسانی که چند وظیفه ای انجام می دهند معمولاً کمترین توانایی انجام موفقیت آمیز آن را دارند. مغز انسان می تواند همزمان فقط به تعداد محدودی چیز فکر کند.

تصمیمات

مهم نیست که چه نوع کاری انجام دهید ، شما روزانه هزاران تصمیم می گیرید. برخی محققان تخمین می زنند که این تعداد 35000 نفر باشد. اما یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که افراد به طور متوسط ​​فقط 70 مورد از آنها را به یاد می آورند.

هنگام در نظر گرفتن بسیاری از تصمیمات کاری خود ، این مراحل ساده را دنبال کنید: تصمیمات کوچک را فراموش کنید ، تصمیمات متوسط ​​را مرتب و منظم کنید و انرژی ذهنی خود را برای تصمیمات پرمخاطره ذخیره کنید.

با تصمیمات کم خطر شروع کنید. اگر فکر نمی کنید نتیجه یک تصمیم تفاوتی ایجاد کند ، برای تصمیم گیری آن زمان زیادی صرف نکنید. در مرحله بعد ، تمام تصمیمات مخاطره آمیز و متوسط ​​را که در حال حاضر یا به زودی با آنها روبرو خواهید شد جمع کنید. موارد پرمخاطره معمولاً ظاهر می شوند و برای بیشتر افراد تعداد انگشت شماری از این موارد وجود دارد. اینها تصمیماتی است که تأثیر زیادی در کار یا زندگی شما خواهد داشت و شایسته وقت و انرژی شماست. اکنون شما با تصمیمات متوسط ​​مشارکت دارید و وقت آن است که بفهمید کدام یک از تصمیمات ارزش واقعی دارند. در مورد آنچه که وقت و انرژی خود را صرف چه کاری می کنید انتخاب کنید. ممکن است متوجه شوید که آنچه قبلاً به عنوان یک تصمیم مهم می دیدید یا نباید توسط شخص دیگری اتخاذ شود یا باید انجام شود.

رسانه های اجتماعی

یکی از مهمترین نکات در ایجاد یک شبکه شاد ، دانستن این است که از چه نوع اتصالی لذت می برید. به عنوان مثال ، بعضی از افراد دوست دارند که توسط دوستان احاطه شده و با هم سرگرم شوند. دیگران ترجیح می دهند فقط با چند نفر روابط عمیق تری داشته باشند. من در دسته دوم قرار می گیرم. من در برقراری ارتباط خیلی خوب نیستم و با روابط کمتر احساس راحتی بیشتری می کنم.

با استفاده از روش KonMari ، من به هر نام در شبکه اجتماعی خود نگاه می کردم و فقط کسانی را که باعث شادی می شوند نگه داشته ام. در پایان ، من فقط 10 نفر باقی ماندم ، به استثنای خانواده و افرادی که ارتباط آنها برای کار ضروری بود. من از اینکه چند اسم را حذف کردم مات و مبهوت ماندم ، اما بعد از آن ، قلبم خیلی سبک شد و من بهتر قادر به پرورش آن روابطی بودم که برای حفظ آنها انتخاب کردم.

دقیقاً همانطور که می خواهید یک سبک زندگی شاد ایجاد کنید ، آنچه را که موجب شادی می شود انتخاب کنید و از آنچه تصمیم می گیرید نگهداری کنید مراقبت کنید – برای ایجاد یک شبکه شاد باید هر دو را انجام دهید. هنگامی که احساس می کنید مشکلی در شبکه شما کاملاً درست نیست ، آن را به عنوان نشانه ببینید. باور کنید که وقتی راحت هستید می توانید زندگی راضی کننده تری داشته باشید و در زندگی دیگران کمک بیشتری کنید. سپس با سپاس از هرگونه رابطه ای که دیگر نیازی ندارید خداحافظی کنید و روابطی را که تصمیم دارید حفظ کنید پرورش دهید.

جلسات

وقتی وارد جلسه می شوید ، وارد فضای مشترکی برای همکاری ، تصمیم گیری و تبادل نظر می شوید. این فضا را گنجینه کنید و به یک منبع شادی تبدیل خواهد شد.

قانون شماره 1: نمایش داده شود. واقعاً حاضر شوید.

صاف بنشینید ، خود را به میز نزدیک کرده و انرژی مثبت ساطع کنید. زمان آن نیست که اجازه دهید ذهن شما سرگردان شود.

قانون شماره 2: آماده باشید.

اگر احساس می کنید وقت کافی برای آماده سازی خود ندارید ، احتمالاً زمان حضور در جلسه را نیز ندارید.

قانون شماره 3: وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید.

به طور جدی ، همه ما می بینیم که به تلفن خود نگاه می کنید. اگر روی جلسه تمرکز کنید ، کوتاه تر ، م effectiveثرتر و لذت بخش تر خواهد بود.

قانون شماره 4: گوش دهید … واقعاً گوش دهید.

ما باید بتوانیم در جلسات از یکدیگر یاد بگیریم. انجام این کار بسیار سخت است زیرا همه ما از صحبت کردن لذت می بریم.

قانون شماره 5: بلند صحبت کنید.

مواردی وجود دارد که شما اطلاعات بی نظیری برای به اشتراک گذاشتن دارید. تمرکز خود را بر پیشبرد مکالمه با اطلاعات جدید ، یک دیدگاه متفاوت یا بازگرداندن بحث و گفتگو بگذارید.

قانون شماره 6: هیچ آسیبی نبینید.

ما بزرگسالان مسئول هستیم. سرزنش دیگران ، قطع آنها یا ارتقا self خود باعث اختلال در عملکرد می شود.

Joy at Work
Lumina / Shutterstock.com

تیم ها

تیم های بزرگ می توانند خرابکاری های بزرگی ایجاد کنند. تحقیقات نشان می دهد که تیم های بزرگتر از تیم های کوچکتر رضایت بیشتری ندارند. با وجود افراد زیادی در اطراف ، احتمال زیادی وجود دارد که مشارکت اعضا با یکدیگر تداخل داشته باشد ، و باعث می شود تیم ها بی نظم و بی نظم شوند. همچنین ، دشوار است که برجسته شوید و تأثیر کار خود را با تعداد زیادی از افراد در اطراف مشاهده کنید.

تیم بزرگتر نیز تقریباً همیشه تیم کندتری است. تلاش برای رسیدن به اتفاق نظر با یک تیم بزرگ زمان زیادی را می برد و حتی گاهی اوقات نیز ممکن نیست. مدیر عامل آمازون ، جف بزوس طبق “قانون دو پیتزا” زندگی می کند – هیچ تیمی نباید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند با بیش از دو پیتزا تغذیه شود. در صورت تلاش برای ایده پردازی ، تصمیم گیری یا نوآوری ، برای اکثر تیمهای بین چهار تا شش نفر ، مطالعات اندازه بهینه را نشان می دهد.

اگرچه تیم ها می توانند برای همه اعضای خود شادی آور باشند ، اما آنها معمولاً از قول خود کوتاهی می کنند. بدانید که موفقیت یک تیم مسئولیت هرکسی است ، صرف نظر از عنوان شغلی ، سابقه کار یا سابقه کارش – و امتیازی است که ما در کار از آن برخوردار خواهیم شد.

INSPIRE TIDINESS

دفتر اسکات Sonenshein قبلاً آشفته بود. او بیش از حد کتابهای زیادی داشت ، حتی برای یک استاد. او سالها بیشتر آنها را لمس نکرده است. انبوهی از مقالات تحقیقاتی انباشته شده به قدری زیاد ، مانع دید وی شدند. کشوهای میز او با یک فروشگاه رفاهی بد رقابت می کرد – میان وعده هایی که از ادوات مطبوع گذشته و ادوات قدیمی آنها هنوز در بسته بندی آنها مانده است. او حتی یک کلید مرموز داشت. تا امروز ، او نمی داند چه چیزی را باز می کند.

بعد از اینکه او دفتر خود را مرتب کرد ، همکاران کاملاً شوکه شدند. “وای ، چه اتفاقی افتاده است؟” آنها پرسیدند. “دفتر شما شگفت انگیز به نظر می رسد!” آنها نیز می خواستند فضایی پر از وسایل مورد علاقه خودشان باشد. به اشتراک گذاشتن دفتر او فقط آغاز کار بود. Sonenshein بلندپروازی های بیشتری برای مردم داشت تا همه جنبه های کار خود را مرتب کنند.

اگرچه نمی توانید دیگران را مرتب و مرتب کنید ، اما می توانید با به اشتراک گذاشتن همه چیزهایی که به دست آورده اید ، آنها را الهام دهید. از سفر مرتب خود به همکاران خود بگویید و بقیه دفتر را با لذت بیشتری پر کنید. تکنیک های خود را به کسانی که می خواهند یاد بگیرند بیاموزید. به اشتراک بگذارید که مرتب سازی چگونه کار و زندگی شما را دگرگون کرده است – و به زودی دیگران مشتاق تغییر شکل زندگی خود می شوند.

* * *

مرتب سازی به همان اندازه تنفس در کندو طبیعی است. برای او بسیار سرگرم کننده است. هنوز همه قایقرانی صاف نبوده است. علاقه او به مرتب سازی از 5 سالگی آغاز شد ، اما سالها طول کشید تا آزمون و خطا برای توسعه روش خود و رسیدن به جایی که امروز است.

کار براساس تجربه جمع شده است. با کار کردن ، رشد می کنیم. از همان ابتدا هیچ چیز همه هیجان انگیز نیست. حتی اگر چیزی در این لحظه خوب پیش نرود یا احساس خوبی نداشته باشد ، اگر شما را به سمت آینده ای سوق می دهد که باعث شادی می شود ، پس آن را به عنوان یک درد در حال رشد تصور کنید. اگر زندگی کاری شما باعث شادی و جوش در تمام مدت نمی شود ، تصور نکنید که یک فرد ناکام هستید. درعوض ، پتانسیل این لحظه را بشناسید تا شما را به ایده آل خود نزدیک کند ، از روند کار لذت ببرید و این واقعیت را که هنوز در حال رشد هستید جشن بگیرید. اطمینان داشته باشید که از طریق فرآیند روزمره کسب تجربه ، در حال حاضر زندگی شادی شادی ایجاد می کنید.

کوندو متقاعد شده است که مرتب سازی و مرتب سازی اولین و م stepثرترین گام در جهت تحقق بخشیدن به چشم انداز شغلی شاد است. مرتب کردن فضای کار خود را به پایان برسانید ، و سپس خود را وقف آنچه دوست دارید ، کنید. شادی در محل کار باعث شادی در زندگی می شود.


اقتباس شده از JOY AT WORK. کپی رایت © 2020 توسط ماری کوندو و اسکات Sonenshein. با اجازه Little، Brown Spark استفاده می شود. نیویورک، نیویورک. کلیه حقوق محفوظ است.

مرتبط: آیا مرتب سازی خانه می تواند زندگی نامرتب شما را برطرف کند؟

این مقاله در اصل در مجله SUCCESS در ماه مه / ژوئن 2020 منتشر شده است.
عکس با مجوز از Konmari Media، Inc.

ماری کوندو یک متخصص آراستگی ، نویسنده شماره 1 کتاب پرفروش نیویورک تایمز ، “جادوی تغییر دهنده زندگی مرتب کردن” ، ستاره نمایش مشهور نتفلیکس ، “مرتب سازی با ماری کوندو” و بنیانگذار KonMari است Media، Inc. ماری در نیویورک تایمز ، وال استریت ژورنال ، لندن تایمز ، ووگ ، نمایش دیرهنگام با استفان کولبرت ، نمایش الن و همچنین در بیش از پنجاه برنامه مهم تلویزیونی و رادیویی ژاپن حضور داشته است. وی همچنین به عنوان یکی از 100 فرد با نفوذ مجله تایم در جهان انتخاب شده است.

اسکات Sonenshein نویسنده و استاد مدیریت پرفروش نیویورک تایمز در دانشگاه رایس است. برنده جوایز تحقیق ، تدریس و مشاوره وی به مدیران ، کارآفرینان و متخصصان فورچون 500 کمک کرده است. وی دارای مدرک دکترای مدیریت و سازمان ها از دانشگاه میشیگان است و برای نیویورک تایمز ، مجله تایم و سایر نشریات ملی مقاله نوشته است.

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم