پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

مراقبت از خود می تواند یک رپ بد را به عنوان نوعی کرکی ، خود-توهین آمیز به خودی خود تحریک کند که برای بازاریابی از روزهای آبگرم گران قیمت گرفته تا غذاهای ناخواسته و غذاهای بی نظیر Netflix مورد استفاده قرار می گیرد. مانند قسمت “treat yo self” از قسمت Parks and Rec جایی که دونا و تام مراقبت از خود را به حسابهای بانکی انجام می دهند ، کالاهای لوکس می خرند و به تمام معنا افراط می کنند.

با این روش ، مراقبت از خود به دلایل اصلی پی نمی برد و ممکن است عوامل استرس زا مانند ضعف مالی یا سلامت جسمی را تشدید کند. چگونه می فهمید که مراقبت از خود واقعاً نیست؟ احساس خود را پس از آن حساب کنید. اگر از رفتار خود احساس “خماری” می کنید ، خواه بخاطر اینکه بیش از حد از پرخوری احساس گناه کرده اید ، یا از تماشای واقعیت بیش از حد تلویزیونی احساس بدی دارید ، شاید این رفتار مناسبی برای شما نبوده است. خودمراقبتی شخصی و وابسته به موقعیت است.

مراقبت از خود در بهترین شکل خود باید پاسخگوی نیازهای عاطفی باشد و می تواند ابزاری مهم برای مبارزه با فرسودگی شغلی و افزایش حس عمومی بهزیستی باشد. جای تعجب نیست که تحقیقات در مورد مراقبت از خود در بخش عمده ای از مشاغل مراقبت از استرس بالا – پزشکی ، مشاوره ، کار اجتماعی – که مطالعات نشان داده اند که نه تنها مراقبت از خود کیفیت زندگی این کارگران را بهبود می بخشد ، بلکه در واقع توانایی آنها را در انجام کار افزایش می دهد خوب است و در چنین مشاغل چالش برانگیزی باقی مانده است.

 

تمرین خوب مراقبت از خود ممکن است به معنی تطبیق درمان با علائم یا فرد باشد. تحقیقات اخیر در مورد مددکاران اجتماعی ، گروهی که در معرض خطر زیادی برای فرسودگی شغلی هستند ، نیاز به یک حسابداری دقیق تر را برای “خود” مراقبت از خود در نظر گرفته است. هنگام تفکر در مورد فرسودگی شغلی ، و هم روشهای پیشگیری از طریق مراقبت از خود ، هم زمینه های شغلی و هم شخصی را در نظر می گیرد. به عبارت دیگر ، ما در زمینه های مختلف زندگی و کار می کنیم و حالات روحی و روانی ما بی نظیر است ، به این معنی که مراقبت از خود می تواند و باید برای همه ما متفاوت به نظر برسد.

آنچه که به عنوان مراقبت از خود محسوب می شود برای یکی ممکن است برای شخص دیگری مناسب نباشد. به عنوان مثال ، اگر شما فردی درون گرا و دارای محیط کار شلوغ هستید ، مراقبت از خود می تواند شامل اوقات آرام باشد. یا اگر تنها هستید ، مراقبت از خود ممکن است معاشرت با خانواده و دوستان نزدیک را در پی داشته باشد. اگر تمام روز را در محیط مهد کودک با بچه های کوچک کار می کنید ، شاید مراقبت از خود برای شما نیاز به رفتن به یک فیلم پیچیده و بحث درباره آن با بزرگسالان باشد. اما ، اگر در کار روزانه خود به عنوان وکالت ، برای گفتگو در سطح بالایی احساس فشار می کنید ، شاید بهتر باشد که آخرین فیلم دیزنی را ببینید – بهتر است با برخی از میمون های پاپ کورن و انیمیشن راحت شوید.

self-care عکس توسط @ Lesia.Valentain از طریق Twenty20

برای شروع مراقبت از خود شخصی تر ، نیازهایی را که احساس می کنید برای شما برآورده نمی شوند ذکر کنید یا سعی کنید ماهیت عوامل استرس زا را که تجربه می کنید شناسایی و انتزاع کنید. رئیس بدی داری؟ شاید نسخه انتزاعی این مسئله تعارض بیش از حد باشد ، در این صورت ، بازی مراقبت از خود ممکن است یک فعالیت آرامبخش مانند یوگا ، یا یک پیاده روی انفرادی ، یا بازدید از یک باغ گیاه شناسی – هر آنچه باشد احساس آرامش خود را افزایش می دهد.

مراقبت از خود خوب همچنین به معنای در نظر داشتن اهداف طولانی مدت است ، خصوصاً از آنجا که اهداف متداول مانند بهبود امور مالی یا سلامت جسمی ممکن است خود استرس آور باشند. به عنوان مثال ، اگر بودجه بندی یا رژیم غذایی باعث اضطراب سطح پایین a > ، مهم است که روزهای خود را با غذاهای ارزان یا رایگان و سالم ترجیح دهید. برای اینکه به خوبی آماده شوید ، لیستی از این موارد را نزدیک خود داشته باشید تا در صورت نیاز به افزایش ، به راحتی با آن مشورت کنید. به عنوان مثال می توان به تماشای یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه ، پختن یک وعده غذایی با یک دوست ، تماس با یکی از عزیزان ، انجام مراقبه با راهنما ، بردن سگ به پارک ، خواندن یک ژورنال در وان اشاره کرد: به این ترتیب ، نه تنها در کوتاه مدت از خود مراقبت کرده اید ، بلکه اهداف بلند مدت خود را از مسیر خارج نکرده اید به طوری که بعد از آن احساس بدی نسبت به خود داشته باشید. مراقبت از خود به معنای خودشکنی نیست.

راه دیگری برای فکر کردن در مورد مراقبت از خود که باعث افزایش خلق و خو و پاسخگویی به نیازهای فردی ما می شود ، به یاد آوردن اهمیت ترکیبی از چالش و غوطه وری است که میهالی سیسیکسنزنتمیهالی “ flow ” اگر زندگی شغلی و شغلی روزمره شما این نوع تجربه را فراهم نمی کند – حتی در بهترین مشاغل ، هر روز نمی تواند یک روز “روان” باشد – پس شاید این راهی برای تعدیل مراقبت از خود باشد مشخصات شخصیتی و نیازهای ما. سعی کنید فعالیت های “جریان” را از جزییات (کتابهای مختلف ، پختن برای یک دوست ، رنگ آمیزی ناخن هایتان) گرفته تا کار بیشتر (کاشی کاری کف ، تعمیر ماشین ، پخت و پز یک جشن باشکوه) فهرست کنید. در این فعالیت ها ، ما از خود خارج می شویم و همچنین از طریق پروژه های جذاب به زندگی خود معنی می دهیم. این نوع مراقبت از خود می تواند با ایجاد وجوه دیگری از هویت ما را از استرس در محیط کار دور کند: ما کارگر هستیم ، اما همچنین نقاشی نیمه وقت ، نانوای اصلی در ساخت ، مکانیک موتور سیکلت آخر هفته.

این نوع آزمایشات در زمینه جریان سازی و هویت سازی بسیار دور از مدل مراقبت از خود و پرتحرک تام و دونا است. هنوز هم ، اگر آبگرم در حال تماس است و بودجه ای برای اتاق کافی نیست ، ادامه دهید و “خودتان را درمان کنید”.

 

عکس توسط @ moyo.studio از طریق Twenty20

کاترین فوسکو استادیار دانشگاه نوادا ، رینو است که در آنجا به تدریس فیلم ، تئوری و ادبیات آمریکایی می پردازد. او نویسنده فیلم خاموش و ادبیات طبیعت گرایانه ایالات متحده است: زمان ، روایت و مدرنیته (روتلج) و کلی ریخاردت (دانشگاه ایلینوی). در حال حاضر ، کاترین در حال کار بر روی کتابی در مورد ستاره داری و س ofالات مربوط به هویت در دهه های 1920 و 1930 است. کاترین در آتلانتیک ، ارتش Dilettante ، بازار هارپرز ، Headspace ، OZY و Salmagundi ظاهر شده است. می توانید وبلاگ او را درباره مادر بودن و خلاقیت در CreateLikeAMother.blog پیدا کنید.

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم