پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

آنچه شماره Enneagram شما به تعطیلات می آورد

تعطیلات برای بعضی از افراد دنج و جادویی به نظر می رسد ، در حالی که برای دیگران  بیش از حد کسل کننده  است. و احتمال وجود دارد ، هر دو دیدگاه زیر یک سقف باقی خواهند ماند.

در فصلی که زمان زیادی را با هم ایجاد می کند ، کمی استرس اجتناب ناپذیر است ، اما یک ابزار شخصیت باستانی به نام Enneagram می تواند به عنوان یک راهنما برای کاهش تنش عمل کند و به ما کمک کند نه تنها چگونه بلکه چرا را بفهمیم. ما رفتاری را داریم که در تعطیلات انجام می دهیم.

پرونده Sarajane ، نویسنده صادقانه Enneagram و متخصص پشت حساب محبوب Instagram بسیار محبوب @ EnneagramandCoffee ، نوع Enneagram ما را به عنوان آنچه در کودکی آموخته ایم توصیف می کند که برای زنده ماندن ، جلب توجه یا کسب عشق باید آن را داشته باشیم.

ساراژانه می گوید: “این تاکتیک هایی است که ما برای انتخاب راه خود انتخاب کردیم.” “هنگامی که ما برای تعطیلات به خانه می رویم و برای هر مدت طولانی در اطراف خانواده خود هستیم ، [تعدادی از  ما] سر زنده تر و قوی تر می شویم.”

هنگامی که بدانیم به دنبال آن می گردیم ، الگوی رفتاری که در هنگام بدست آوردن خواسته های خود به آن متوسل می شویم به آسانی قابل درک است زیرا ما یک عمر را صرف کامل کردن آن کرده ایم. خواه این رفتار به معنای تسخیر یا کمرنگ شدن در پس زمینه باشد ، دائماً تلاش برای خدمت به دیگران یا پیروزی به هر قیمتی ، انتخاب یک جنگ یا خاموش کردن ، استراتژی هایی که ما به آنها اعتماد می کنیم ، استراتژی هایی هستند که ما گاهی اوقات ناآگاهانه هنگام نیازهایمان با خواسته ها مواجه می شویم از مردم اطراف ما

ساراژانه می گوید: “تشخیص دهید که این یک تاکتیک است.” “پس تشخیص دهید که دیگران نیز همین کار را می کنند.”

به همین دلیل است که به نظر می رسد برخی از اقوام دائما دکمه های ما را فشار می دهند یا اینکه دوستان به ارتباط یا درگیری پاسخ نمی دهند ، همانطور که فکر می کنیم باید گیج کننده باشد. همه ما فقط به تلاش برای به دست آوردن آنچه برای زنده ماندن نیاز داریم ، به قایق های نجاتی که در دوران کودکی ساخته ایم چسبیده ایم. وقتی می توانیم این روشهای اغلب تحریک کننده را برای آنچه که هستند ببینیم – نشانه ای که فرد احساس امنیت نمی کند یا مورد بی مهری قرار گرفته است – می توانیم فراتر از اقدامات آنها نگاه کنیم و به یک مکان ترحم برویم.

“سهم خود را در آن داشته باشید ،” ساراژانه می گوید. “اگر بگوییم ،” این چیزهای من است و من روی آن کار می کنم “، این امر امنیت بیشتری را برای افراد اطراف ما ایجاد می کند تا همان کار را انجام دهند. اگر ما از الگوهای خود آگاهی داشته باشیم ، افراد دیگر مجبور نیستند آنها را برای ما نگه دارند. ”

در این لحظات اصطکاک در تعطیلات که احساس می کنیم گرفتار شده ایم ، ناشناخته شده ایم یا به سادگی می خواهیم راه خود را پیش بگیریم ، دانش Enagram می تواند به ما کمک کند تا از احساس ترحم و آسیب پذیری گاه ناخوشایند لازم برای جلوگیری از افزایش اختلافات کوچک به آسیب های رابطه ای استفاده کنیم.

“ساراژانه می گوید:” اگر من ، به عنوان یک هفت نفر ، انتظار داشته باشم که همیشه خوشحال و خوش بین باشم ، آن را به سمت سایر افراد زندگی ام فشار خواهم داد. “Enneagram واقعاً به ما نشان می دهد که چگونه انتظار داریم دیگران مانند ما فکر کنند. نیازهای ما ، هنگامی که ارتباط برقرار نمی کنیم ، برای افراد اطرافمان گیج کننده به نظر می رسد. ”

در این فصل تعطیلات ، هدیه Enneagram زبان این است که به وضوح با کسانی که دوست داریم آنچه که برای احساس خوشبختی ، امنیت و ثبات نیاز داریم ارتباط برقرار کنیم ، در حالی که فضای لازم را برای آنها فراهم می کند.

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید تعداد شما در این فصل چه چیزهایی را به ارمغان می آورد و چگونه می توانید تفاوت های خاصی را که در خود و دیگران می بینید هنگام جمع شدن در اطراف درخت کریسمس امسال احترام بگذارید.

تازه وارد Enneagram می شوید؟ برای خواندن قسمت 1 اینجا را کلیک کنید مجموعه Enneagram ما و شماره Enneagram خود را شناسایی کنید.

نوع یک – کمال گرا

افراد می دانند که چگونه تعطیلات را به یک برنامه منظم و آسان برای پیگیری تبدیل کنند ، همراه با وقفه برای عکسبرداری و کاکائو داغ. آنها عموهایی هستند که در شب بازی های خانوادگی صفحات گسترده ای را برای آیفون خود ایجاد می کنند ، پسرعموهایی که تمام دستورهای مربوط به خانواده را برای خانواده خود به صورت دیجیتالی نگه می دارند و خواهرهایی که برای چاپ کردن ماشین ظرفشویی نقشه چاپی می فرستند. توجه آنها به جزئیات بی عیب و نقص است ، و اشتیاق آنها برای انجام کار درست تحسین برانگیز است ، اما تمرکز آنها بر چگونگی بهبود جهان می تواند گاهی اوقات کمی “خاص” باشد.

هدیه منحصر به فرد یک نفر: ایجاد نظم در میان هرج و مرج
بهترین هدیه دادن هدیه : کنترل را آزاد کنید و بگذارید مسئولیت موارد مهم را به عهده بگیرند آنها

نوع دو – یاور

صبح کریسمس شامل هدایای شخصی ، اتاق های مهمان با بالشهای کرکی و غذاهای مورد علاقه همه است که قبلاً در هنگام میزبانی تعطیلات توسط Twos موجود است. دو نفر در احساس نیازهای دیگران طبیعی هستند و می توانند وظیفه خود را برآورده کنند که حتی اگر نیاز به از بین بردن انرژی خودشان باشد ، آنها را برآورده کنند. این باعث می شود میزبانان و میهمانان خانه مهمان نواز و گرم باشند ، اما اگر نیازهای خود را برقرار نکنند می تواند به سرعت آنها را تخلیه کند.

هدیه بی نظیر A Two: احساس نیازهای دیگران
بهترین هدیه برای دادن Two : به تلاش آنها توجه کنید و بگویید متشکرم آنها>

نوع سه – دستیار

هنگامی که سه نفر برای تعطیلات به خانه می آیند ، آنها اغلب در حال بارگیری چمدان های جدید و پشت سر خود هستند و بزرگترین هدیه را برای قرار دادن در زیر درخت حمل می کنند. این بدان معنا نیست که Threes مادی هستند ، بلکه آنها واقعاً به نحوه درک دیگران اهمیت می دهند و دائماً در تلاشند تا خود را بهبود بخشند. اگر با سه تایی جشن می گیرید ، منتظر تجربه تعطیلاتی در سطح بعدی باشید ، اما درک کنید که گاهی اوقات می تواند انتظارات غیرواقعی برای همه افراد درگیر ، از جمله لحظه خود داشته باشد.

هدیه بی نظیر A Three: ساخت تجربه های فراموش نشدنی
بهترین هدیه برای دادن سه: به صورت شفاهی راه های موفقیت خود را بیان کنید

نوع چهار – فردگرا

تعطیلات برای یک Four می تواند زمانی احساسی و جادویی باشد. با تمایل به نوستالژی و استعداد دراماتیک ، اغلب می توان آنها را از حاشیه تماشا کرد و با حالتی خیره مانند اینکه هر لحظه مانند یک پولاروئید با رنگ قهوه ای دور نگه داشته می شود. بودن در کنار خانواده یا در خانه کودکی آنها می تواند خاطرات گرم تعطیلات گذشته را برانگیزد ، اما همچنین می تواند یادآوری تمام چیزهایی باشد که Four معتقد است فاقد آنها هستند یا هنوز به آنها تبدیل نشده اند.

هدیه منحصر به فرد چهار نفره: ایجاد تجربه های احساسی برای به اشتراک گذاشتن
بهترین هدیه دادن یک چهار نفره: از برنامه پنج ساله آنها نپرسید

نوع پنج – متفکر

اگر می خواهید از تاریخ سنت نیک یا منشأ سنت درخت کریسمس مطلع شوید ، Five در گروه شما اولین توقف خوب است. پنج نفر به عنوان دائرlopالمعارف خانواده خدمت می کنند و اشتیاق آنها برای یادگیری و داشتن بحث های متفکرانه دوست داشتنی است. در حالی که Fives واقعاً از بودن در کنار مردم لذت می برند ، سطح انرژی آنها محدود است ، بنابراین معمول است که آنها هر روز برای یک یا دو ساعت از گروه ناپدید شوند. مهم است که به یاد داشته باشید که این جدا شدن ناگهانی از کار شما رد شما نیست ، بلکه یک استراتژی مراقبت از خود است.

هدیه بی نظیر A Five: با جسارت حدود انرژی و زمان آنها را تعیین کنید
بهترین هدیه برای دادن Five: به آنها یادآوری کنید که حضورشان مهم است ، اما اگر آنها به وقت تنها نیاز دارند آن را شخصی نکنید

نوع شش – نگهبان

شش نفر در طول تعطیلات فشار زیادی به خود وارد می کنند. به عنوان میزبان ، آنها شام پشتیبان تهیه کرده اند ، شامپوی اضافی در حمام دارند و در صورت نیاز به مراقبت های فوری ، از قبل با بنزین پر شده اند. آنها به عنوان وفادارترین این نه نوع ، می خواهند در کنار دوستان ، خانواده و شرکای خود باشند بدون اینکه کسی را فرو بکشند – که البته غیرممکن است – اما وقتی به خود اجازه حضور دهند ، می توانند استرس خود را کنار بگذارند و به افرادی شوخ و گرم تبدیل می شویم که می شناسیم و دوستشان داریم.

هدیه منحصر به فرد شش نفر: آماده شدن برای هر بحران تعطیلات
بهترین هدیه دادن شش تایی: اضطراب ها یا نگرانی های آنها را کوچک نگیرید

نوع هفت – علاقه مندان

در یک مهمانی تعطیلات به راحتی می توان هفت نفر را مشاهده کرد. Sevens که مد اواخر است و هرگز آخرین نفری نیست که ترک می کند ، هنگامی که سرگرمی به اوج خود می رسد ، خود را نشان می دهد و قبل از شروع روند خسته کننده تمیز کردن ، آنجا را ترک می کند. در یک جمع خانوادگی برای تعطیلات ، هفت ها خاله هایی هستند که آتش بازی را به کریسمس می آورند ، مادربزرگ هایی که برای شام بستنی سرو می کنند و برادرانی که شکار خودجوش روبنده را در برف اعلام می کنند. هفت نفر لذت را به ارمغان می آورند ، اما وقتی نتوانند لحظه های یک جمع یا خسته کننده را جمع و جور کنند ، ممکن است شلاق بزنند یا بی قرار شوند.

هدیه بی نظیر Seven: فقط نگاه کردن به سمت روشن
بهترین هدیه برای دادن Seven: به آنها اجازه دهید به دنبال سرگرمی باشند ، حتی اگر این به معنی قدم گذاشتن باشد دور از گروه

نوع هشت – رئیس

فقدان رهبری برای یک Eight دردناک است و اگر احساس ضعف در این زمینه کنند ، احساس وظیفه نسبت به گروه را بر عهده خواهند گرفت. هشت ممکن است یک فعالیت خانوادگی را بدون بحث و گفتگو اعلام کنند یا در مورد یک برنامه غذایی بدون ورودی تصمیم بگیرند ، زیرا احساس نمی کنند که به یک کمیته نیاز دارند تا تعطیلات مانند ساعت کار کند. جشن گرفتن با یک هشت می تواند دلگرم کننده باشد ، زیرا همه چیز برای شما مراقبت می شود ، اما همچنین می تواند اعضای خانواده را بر خلاف قانون فرمان دهنده هشت مورد محبوب خود دچار مشکل کند.

هدیه منحصر به فرد یک هشت: تصمیم گیری سریع برای گروه راحت است
بهترین هدیه به یک هشت نفر: بگویید که برنامه ای دارید و می خواهید قادر به کنترل اوضاع ، بنابراین آنها می توانند آرام شوند

نوع نه – صلح ساز

نه نفر مستعد نواختن هستند ، بنابراین معمول است که آنها را پیدا کنید که روی کوکی های نزدیک ظرفشویی حنجره می زنند ، آلبوم عکس قدیمی را که روی میز قهوه پیدا کرده اند ورق می زنند و چند روز قبل از اینکه در شب کریسمس اعلام کنند که آرام روی معما حرکت می کنند ، آنها هنوز هدایا را بسته بندی نکرده اند. استرس کم ، حال و هوای تعطیلاتی است که نه نفر می خواهند ، و اگر سایر اعضای خانواده سعی کنند آنها را عجله کنند ، می توانند کنار بروند یا منفعل پرخاشگر شوند. وقتی بقیه گروه تمایل دارند سرعت خود را کم کنند ، آنها شاهد خواهند بود که عمیقاً این 9 نفر از احساس دیگران و تجربه حوادث اطراف خود آگاه هستند.

هدیه بی نظیر Nine: احساسات دیگران را تحریک کنید
بهترین هدیه برای دادن یک Nine: هنگام صحبت آنها توجه کنید

همانطور که می توانیم در تعطیلات احساس خفگی یا سوtood تفاهم داشته باشیم ، دیگران نیز می توانند تصورات غلط ما از واقعی بودن خود را بیش از حد احساس کنند یا نادیده بگیرند. ترجیحات شخصیت ما همیشه مطابق با نیازهای دیگران نیست و مگر اینکه برای درک انگیزه ها و خواسته های افرادی که تعطیلات را با آنها می گذرانیم ، بیشتر عمیق شویم ، ناخودآگاه یک جعبه تنش ایجاد می کنیم که منتظر احتراق است. خوشبختانه درمان ساده است: س Askال کنید.

ساراژانه می گوید: “من فکر می کنم بهترین هدیه ای که می توانید در زندگی خود به مردم بدهید ، کنجکاوی دلسوزانه است.” “اگر بتوانید حاضر شوید که هیچ پاسخی ندهید ، اما س lotsالات زیادی بیاورید ، در این پویایی بسیار شفا خواهید بخشید و یک محیط دوست داشتنی و ایمن برای آنها ایجاد خواهید کرد تا بتوانند به شما نشان دهند که در حال حاضر در این فصل زندگی. ”

سارا پاولک یک نویسنده مستقل است که به دلیل مصاحبه های خود با رهبران اندیشه مارک های چند میلیونی و چند میلیارد دلاری مشهور است. داستان های جلد و مقالات داستانی وی در موفقیت از خانه ، اخبار فروش مستقیم ، توانمند سازی زنان و موارد دیگر به چشم می خورد. سارا همچنین نویسنده و شبح نویس است که به مشتریانش کمک می کند خاطرات و تحقیقات خود را به شکل کتاب زنده کنند. با او در وب سایت او www.sarahpaulk.com ارتباط برقرار کنید.

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم