پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

چرا صورت های مالی پیش بینی شده برای موفقیت آینده استارت آپ ها ضروری است

استفاده از صورتهای مالی

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی پیش بینی شده یک روش اصلی اجرای استراتژی است زیرا به شرکت شما اجازه می دهد نتایج مورد انتظار از اقدامات و رویکردهای مختلف را بررسی کند. از این نوع تجزیه و تحلیل می توان برای پیش بینی تأثیر تصمیمات مختلف اجرایی استفاده کرد (به عنوان مثال ، برای افزایش هزینه های تبلیغاتی خود تا 50٪ برای حمایت از استراتژی توسعه بازار ، برای افزایش حقوق 25٪ برای حمایت از استراتژی نفوذ در بازار ، هزینه های تحقیق و توسعه را 70٪ برای حمایت از توسعه محصول یا فروش 1 میلیون دلار سهام عادی برای جذب سرمایه برای متنوع سازی افزایش دهید). تقریباً همه موسسات مالی هر زمان که کسب و کار شما به دنبال سرمایه باشد ، شرکت خود را ملزم به داشتن حداقل سه سال صورتهای مالی پیش بینی شده می کنند. صورت درآمد و ترازنامه پیش بینی شده به شما امکان می دهد تا نسبت های مالی پیش بینی شده را تحت سناریوهای مختلف اجرای استراتژی محاسبه کند. وقتی با سالهای گذشته و میانگین های صنعت مقایسه می شود ، نسبت های مالی بینش ارزشمندی در مورد امکان دستیابی به روش های مختلف اجرای استراتژی ارائه می دهد.

چرا بودجه بندی مبنای موفقیت در تجارت است؟

بودجه مالی سندی است که جزئیات نحوه کسب و کار و هزینه کسب و کار شما را شرح می دهد. بودجه های سالانه معمولاً رایج هستند ، اگرچه مدت زمان بودجه می تواند از یک روز تا بیش از 10 سال باشد. اساساً ، بودجه ریزی مالی روشی برای تعیین کارهایی است که برای موفقیت آمیز اجرای استراتژی باید انجام شود. بودجه ریزی مالی نباید به عنوان ابزاری برای محدود کردن هزینه ها بلکه به عنوان روشی برای دستیابی به بیشترین بهره وری و استفاده از منابع سازمان در نظر گرفته شود. بودجه های مالی را می توان به عنوان برنامه ریزی شده برای تخصیص منابع کسب و کار شما بر اساس پیش بینی های آینده در نظر گرفت.

بودجه های مالی تقریباً به تعداد انواع مختلف سازمان ها وجود دارد. برخی از انواع معمول بودجه ها شامل بودجه های نقدی ، بودجه های عملیاتی ، بودجه های فروش هستند. وقتی سازمانی مشکلات مالی را تجربه می کند ، بودجه از اهمیت ویژه ای در هدایت اجرای استراتژی برخوردار است.

بودجه بندی و تجزیه و تحلیل مالی ابزاری هستند که شرکت ها برای تهیه برنامه و دیدن اینکه کجای تجارت به سمت اقتصادی پیش می رود ، استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل مالی چندین حوزه مالی کسب و کار را از بودجه بندی سرمایه گرفته تا صورت سود ، جریان وجه نقد ، ترازنامه و سایر صورت های مالی مربوط به سرمایه گذاری ها مانند نسبت های مالی ترسیم می کند.

صورت های درآمد چه نقشی در تحلیل مالی دارند؟

صورت درآمد در ایجاد یک تجزیه و تحلیل مالی قابل توجه برای استارتاپ ها ضروری است. صورت مثبت سود ، رشد مداوم در سه ماه اول فعالیت یک کسب و کار را نشان می دهد. حجم فروش باید در حال افزایش باشد و هزینه های تجارت باید در طول ماه ها و سه سال اول کاهش یابد.

بسته به صنعتی که در آن فعالیت می کنند ، مشاغل هزینه های متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، شرکت های خدماتی مانند شرکت های کارمند استفاده از موجودی کالا ، تسهیلات و غیره را مستثنی می کنند. بنابراین ، هزینه ها کمتر است.

جریان نقدی در استارتاپ شما چگونه اندازه گیری می شود؟

صورت جریان وجوه نقد یکی از سه صورت اصلی مالی است. این گزارش وجه نقدی است که توسط شرکت راه اندازی شده و در مدت زمان مشخصی هزینه شده است. صورت جریان وجوه نقد نشان می دهد که چگونه وجوه به داخل و خارج از شروع کار منتقل می شود.

صورت مثبت گردش پول در دوازده ماه اول نباید تراز منفی را افشا کند. وجوه نقدی که توسط استارتاپ تولید می شود باید ماهانه افزایش یابد و پس از پرداخت تمام هزینه ها در پایان ماه مانده مانده مثبت باقی بماند. بنابراین ، وجوه جمع آوری شده به عنوان وجه نقد ماههای بعدی در نظر گرفته می شود.

چگونه روی ترازنامه راه اندازی خود کار می کنید؟

ترازنامه بر اساس معادله اساسی است: دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام .

ترازنامه شروع کار شما ، کل دارایی شرکت و نحوه تأمین مالی این دارایی ها را از طریق بدهی یا حقوق صاحبان سهام نشان می دهد. به عنوان یک کارآفرین ، باید با ارائه دارایی ها و بدهی های شرکت خود برای یک دوره خاص ، بسیار دقیق باشید. به عبارت دیگر ، ترازنامه آنچه را که صاحب مشاغل شماست و بدهکار است ، نشان می دهد.

گزینه های زیادی برای ارزیابی دارایی های اولیه شما وجود دارد. هر کارآفرینی که سفر جدیدی را آغاز می کند در ارزیابی اینکه چه مقدار سرمایه برای راه اندازی کسب و کار مورد نیاز است با معضلی روبرو می شود. می توان پیش بینی کرد که طی پنج سال اول یک تجارت جدید به چه میزان نیاز خواهد داشت. با این حال ، مشاغل باید انتظارات خوش بینانه ای داشته باشند.

به لطف بسیاری از نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار ، محاسبات مربوط به امور مالی راه اندازی سریع و به راحتی انجام می شود. شرکت های نرم افزاری مالی کارآفرینان را قادر می سازند تا هر هزینه مربوط به راه اندازی را ارزیابی کنند یا سلامت مالی شرکت را بررسی کنند. یکی از ساده ترین راه ها برای تهیه تجزیه و تحلیل مالی مانند صورت سود ، ترازنامه و جریان وجوه نقد برای شرکت راه اندازی ، استفاده از یک الگوی مالی است که فرمول های مختلف مالی را برای کمک به تهیه هرگونه پیش بینی مالی جمع می کند. در سال های اخیر ، بسیاری از کارآفرینان به دنبال استفاده از نرم افزار حسابداری در فعالیت های راه اندازی خود بودند که موفقیت آمیز بود.

تحلیل مالی شامل چندین صورت مالی شرکت های نوپا است. این شامل صورت سود ، جریان وجوه نقد ، ترازنامه و پیش بینی فروش است. همه آنها فعالیتهای تجاری مالی و همچنین عملکرد مالی شرکتهای نوپا را منتقل می کنند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم