پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

بازنگری در برنامه ریزی استراتژیک خود برای سال 2021

روز دیگر کسی از من پرسید که آیا امسال قصد سفر دارم؟ من قبلاً هم برای کار و هم برای تفریح ​​به مسافرت می رفتم ، اما سال 2020 را در زمین گذراندم. من پاسخ دادم ، “من حتی نمی دانم فردا چه اتفاقی خواهد افتاد ، چه برسد به شش ماه دیگر.”

من دوست دارم خودم را در حال استراحت در [جزیره گرمسیری را اینجا وارد کنید] ببینم زیرا امسال 50 سالگی ام را جشن می گیرم. اما واقعیت این است که اگرچه ممکن است در انتهای تونل نوری را ببینیم ، اما وضعیت به همان اندازه غیرقابل پیش بینی است.

من در پست های قبلی در مورد روان بودن داده ها ، تغییر در رفتار مصرف کننده ، نیاز به انعطاف پذیری در هدف گذاری و بازاریابی صحبت کرده ام. نیاز به آن هنوز وجود دارد. اکنون که یک ماه به سال 2021 مانده است ، بازاریابان از من می پرسند ، “امسال چه کاری باید انجام دهم متفاوت؟”

پاسخ صادقانه من این است که من حتی نمی دانم فردا چه کاری انجام خواهم داد ، چه رسد به اینکه برای بقیه سال. اما این بدان معنا نیست که شما باید از روند استراتژیک خود صرف نظر کنید. من ممکن است دقیقاً ندانم که در سال 2021 چه اتفاقی خواهد افتاد ، زیرا ما هنوز هم بسیاری از ناشناخته ها را داریم ، اما یک چیز تغییر نخواهد کرد: شما هنوز هم نیاز به تدوین استراتژی خود دارید (“چرا”) قبل از شروع صحبت در مورد تاکتیک ) رعایت این قالب ضروری است تا در نهایت برای کارهایی که کار نمی کنند هدر ندهید.

به عبارت دیگر ، ما هنوز هم می توانیم برنامه ریزی کنیم ، اما باید نحوه برنامه ریزی خود را تغییر دهیم. بنابراین ، بیایید در مورد نحوه برنامه ریزی استراتژیک در سال 2021 صحبت کنیم.

چقدر باید برنامه ریزی کنید؟

در سالهای دیگر ، می توانیم یک تقویم کامل 12 ماهه را ترسیم کنیم. امسال ، روز برنامه ریزی خود را به تقسیم سال خود به نصف اختصاص دهید – با نیمه ها H1 و H2 تماس بگیرید – و به این فکر کنید که دوست دارید در هر نیمه چه کاری انجام دهید. در صورت کمک هر کدام را به چهارم تقسیم کنید. این یک مزیت دیگر نیز دارد – شما را مجبور می کند بینایی خود را محدود کرده و انرژی خود را متمرکز کنید.

دوستم دیوید بیکر ، که رئیس من زمانی بود که ما در یک شرکت بزرگ داده کار می کردیم ، از من برنامه یک ساله من را خواست. وی گفت: “این کار را ساده انجام دهید.” “بنابراین ، 20 چیز؟” گفتم.

“نه” او پاسخ داد. “یکی دو تا”.

“من نمی توانم به EVP خود بروم و به او بگویم که برای نیمه اول سال فقط یک یا دو مورد برنامه ریزی کرده ام.”

دیوید پاسخ داد: “بله ، می توانید”. “هر چیزی بیش از این فقط یک رویای لوله است. خیلی تمرکز ندارید بهتر است 100٪ از انرژی خود را صرف یک یا دو کار کنید تا 10 یا 20 کار با 50٪ یا کمتر. ”

برنامه اقدام H1 شما

استراتژی های خود را با تقسیم برنامه خود به اتوماسیون و تبلیغات خود برای هر سه ماه فهرست کنید. سپس در داخل هر یک از موارد ذکر کنید ، یک چیز را که می توانید در هر سه ماه به طور منطقی انجام دهید ، ذکر کنید. این باید هدفی واقع بینانه باشد براساس آنچه می توانید انجام دهید و بیشترین ارزش را به شما خواهد داد.

اگر تیم بازاریابی بزرگتری دارید ، می توانید ایده های طوفان فکری عمیق و گسترده ای را انتخاب کنید و آنچه واقع بینانه ، قابل دستیابی و سودآور است انتخاب کنید. اگر تیم کوچکتری دارید ، روی یک چیز تمرکز کنید و این کار را برای هر دو سه ماهه نیمه اول انجام دهید.

شما فکر می کنید این کافی نیست ، اما واقع بینانه است. همچنین در صورت بروز اختلالات به شما زمان می دهد تا انعطاف پذیر باشید. این سال تغییرات چابکی را به همراه خواهد داشت ، و این روش به شما کمک می کند تا تغییرات را تحقق بخشید.

به این دلیل که این برنامه ها یا تست ها را انجام می دهید تمرکز کنید. چرا مشترکین یا مشتریان شما مراقبت خواهند کرد؟ گام ارزشمند در بخش استراتژی این است که ابتدا اهداف را مشخص کنید ، سپس به چگونگی انجام آن بپردازید.

در برنامه اقدام H1 ، شما استراتژی هایی می خواهید که بیشترین تأثیر را برای مشتریان و مشاغل شما داشته باشند. بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

برنامه اقدام H2 شما

اینجا جایی است که می توانید کمی خواب ببینید. ما در حال شنیدن بسیاری از صحبت ها هستیم که اگر نیمی از دو سوم مردم واکسینه شوند ، از تابستان امسال اوضاع می تواند به حالت عادی خود برگردد و سقوط می کند.

این بار ، به آنچه می خواهید در نیمه دوم سال بدست آورید فکر کنید. دوباره آن را به دو قسمت تقسیم کنید ، اما این بار یک قسمت را “بهترین حالت” و دیگری را “بدترین حالت” قرار دهید.

“بهترین” این است که کار شما به حالت عادی برگردانده شود (من از گفتن “جدید” متنفرم). شما می توانید انتظار داشته باشید که بیشتر در بودجه بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید. شما می توانید اهداف بزرگتری تعیین کنید و انتظار داشته باشید که به آنها برسید. می توانید انتظار داشته باشید که تعطیلات و برنامه ریزی فصل های شلوغ مثل همیشه شکل بگیرد. این یک دیدگاه برای برنامه ریزی یک سال عادی است.

“بدترین” یعنی H2 شما مانند H1 شما به نظر می رسد. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، باید به این فکر کنید که لوازم ضروری شما چیست. به کارهایی که باید انجام دهید و پهنای باند انجام دهید فکر کنید. اگر بازاریاب خرده فروشی / تجارت الکترونیکی باشید ، بیشتر برنامه ریزی های شما معطوف به تعطیلات خواهد بود.

من می بینم که بسیاری از شرکت ها چندین مدل ایجاد می کنند که مختص سناریوها یا سیگنال های مختلف است. آنها در حال برنامه ریزی برای بهترین حالت هستند اما بدترین حالت را برای ابتکار به وجود آورده اند.

امسال – 2021 – موفقیت در این زمینه ، استفاده از آنچه در سال 2020 آموخته اید و ایجاد چیزهایی که دارید استفاده خواهید کرد. شما در حال تنظیم دقیق عناصر اساسی برنامه خود هستید. این باید در استراتژی شما منعکس شود.

جمع کردن: برای خودتان وقت بگذارید

اگر مانند بسیاری از بازاریابانی که با آنها کار می کنم هستید ، این روزها احساس قطع ارتباط می کنید. دستیابی به افکار منسجم و برنامه ریزی استراتژیک زمانی دشوار است که نتوانید روی کار حاضر تمرکز کنید. اما این بدان معنا نیست که ما نباید این کار را انجام دهیم

شما ممکن است مجبور باشید برخی از مانورهای شلوار را در سال گذشته انجام دهید زیرا همه گیر و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی برنامه های شما را که با دقت تنظیم شده بود خرد کرد. اما “انجام آنچه کار می کند” برای طولانی مدت پایدار نیست.

اگر در تلاش هستید ، از پیاده روی متحرک روز خود خارج شوید و زمانی آرام را پیدا کنید که می توانید در آن تمرکز کنید. زمان را در تقویم خود مسدود کرده و متن و اعلان های Slack خود را خاموش کنید. کمی وقت آرام پیدا کنید. شما به این زمان آرام احتیاج دارید تا بتوانید مکان خود را ارزیابی کرده و به آینده فکر کنید. اگر می توانید شخصاً با تیم خود دور هم جمع شوید ، این کار را خارج از سایت انجام دهید ، نه در بزرگنمایی.

ما باید بازاریابانی باهوش باشیم که به جای بازاریاب هایی که باید در حالت واکنش باشند ، از پیشرفت ها جلوتر می روند. من بازاریابان را در هر نقطه از طیف آمادگی می شناسم. بعضی از آنها مشغول طرح نقشه ها هستند در حالی که دیگران در حالت وحشت هستند.

راه موفقیت رایج در همه ما داشتن یک برنامه و برخورد با آن مانند سند چابکی است که باید باشد.

این داستان برای اولین بار در MarTech Today ظاهر شد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً Marketing Land نیست. نویسندگان پرسنل در اینجا ذکر شده اند.

 

درباره نویسنده

به عنوان بنیانگذار RPEOrigin.com ، رهبری دو دهه ای بازاریابی جهانی رایان فلان منجر به ایجاد استراتژی های نوآورانه برای شرکت های SaaS و Fortune 250 با رشد بالا شده است. تجربه و سابقه وی در بازاریابی دیجیتال دیدگاه وی را در زمینه ایجاد ارکستراسیون نوآورانه داده ، فناوری و فعال سازی مشتری برای Adestra ، Acxiom ، Responsys ، Sears & Kmart ، BlueHornet و infoUSA شکل داده است. همکاری با همسالان برای پیشبرد بازاریابی دیجیتال و راهنمایی بازاریابان و کارآفرینان جوان دو مورد از علاقه های رایان است. رایان رئیس موقت هیئت مشورتی شورای تجربه ایمیل و عضو گروه های متعدد جامعه تجاری است. وی همچنین یک سخنران اصلی و رهبر اندیشه در زمینه بازاریابی دیجیتال است.

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم