پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

6 افسانه در مورد کارآفرینی که باید در سال 2021 آنها را فراموش کنید

کافی است عبارت “مشاوره برای کارآفرینان” را آنلاین جست و جو کنید تا مشاهده کنید که بیش از 149 میلیون نتیجه ظاهر می شود! در میان آنها، صدها افسانه کارآفرینی وجود دارد که بسیاری از آنها دیگر برای کارآفرینان امروزی صدق نمی کند و حتی بدتر از آن، توصیه ها اغلب مبهم و فاقد بینش کافی هستند. پس بسیار اهمیت دارد که این افسانه ها را از حقایق واقعی تفکیک کنیم. در ادامه به بررسی 6 افسانه معروف در مورد کارآفرینی می پردازیم.

  1. هر کارآفرینی، باید نیچ (دسته) محصول خود را “پیدا” کند.

بزرگترین افسانه در تجارت این است که بهترین راه پیشرفت، ورود به یک گروه مشخص و عظیم است و سپس باید تلاش کنید تا در آن، جایگاه خود را بیابید. در حالی که داده ها نشان می دهند اربابان دسته ها (شرکت هایی که خود دسته ای را برای خود ایجاد کرده یا با موفقیت، یک دسته قدیمی را دوباره و با ساختاری جدید طراحی کرده اند) دو سوم اقتصاد بازار را در دست دارند و هرچه دسته آنها رشد می کند، موقعیت آنها نیز برای رشد و سود افزایش خواهد یافت. درواقع ورود به دسته ای که از قبل وجود داشته، زمینه های پیشرفت شما را محدود می کند. ایجاد چیزی منحصر به فرد و جدید به جای رقابت بر سر سهمی در بازارهای شلوغ، بهترین استراتژی برای یک تجارت است.

  1. تیم های قوی، حضوری با هم دیدار می کنند.

بسیاری از شرکت ها از زمان همه گیر شدن ویروس کرونا کار خود را از راه دور و با تیم هایی کاملا جدا از یکدیگر پیش می برند. بسیاری از کارآفرینان معتقدند که برای پیشبرد کار شرکت، نیاز به ایجاد یک تیم کاملا نزدیک به هم است که اعضای بالقوه تیم، مدام به صورت حضوری با یکدیگر در ارتباط باشند. اما یک تیم منسجم، فقط نتیجه ی ملاقات های حضوری نیست. اگر به تیم سازی مجازی و جذب نیروهای آنلاین متمایل شوید، اتفاقا گزینه های بیشتری برای یافتن اعضای قوی تر و همسو تر برای تیم خود دارید.

  1. سود در درجه اول قرار می گیرد.

تجارت هیچ کارآفرینی، بدون ورود پول زیاد دوام نخواهد آورد. اما روندی که برای به دست آوردن سود طی می کنید، بیش از آنچه فکر می کنید، اهمیت دارد. هر کارآفرینی باید با درک این مسئله کار خود را شروع کند که کسب و کارش برای جامعه چه نتیجه ای دارد. هنگامی که مصرف کنندگان بدانند یک نام تجاری، هدف قدرتمندی دارد، 4.5 برابر بیشتر داوطلب مشارکت در آن می شوند و آن را به دوستان و خانواده خود نیز توصیه می کنند.

مشاوره برای کارآفرینان
مشاوره برای کارآفرینان

4- هر کاری که برای زنده ماندن لازم است انجام دهید.

یک افسانه ی دیگر در کارآفرینی هم این است که چون همه درگیر پیشرفت هستیم، پس دیگر نمی توانیم به ارزش های خود وفادار بمانیم. درحالی که چنین رقابت هایی در بازار کاری، می تواند فرصتی برای تقویت ارزش های اصلی ما محسوب شود.

5- تعادل کار/ زندگی را پیدا کنید.

قرار دادن تمام انرژی خود روی کار، برای بقای شرکت ضروری به نظر می رسد. اما مطالعات اخیر در مورد فرسودگی شغلی کارآفرینان و مسائل مربوط به سلامت روان، مدیران شرکت ها را تحت فشار قرار داده تا تعادل مناسب بین زندگی و کار خود را پیدا کنند. اما دوگانگی بین کار و اوقات فراغت یک افسانه است که از ایدئولوژی سرمایه داری برخاسته است. زندگی و کار از یکدیگر جدا نیستند. چطور که در حال حاضر و در شرایط کرونا، کار و زندگی افراد کاملا به هم پیوسته است.

  1. به برنامه خود پایبند باشید.

هر کارآفرینی، ارزش یک طرح توسعه تجاری قوی برای کسب و کار خود را می داند اما این هم یک افسانه است که فکر کنید می توانید دقیقاً همان چیزی را که برنامه ریزی کرده اید، اجرا کنید. خلاقیت و شجاعت در فضای کسب و کار امروز ارزش بیشتری نسبت به مو به مو عمل کردن به برنامه های از پیش تعیین شده دارد.

هر موسس برای موفقیت شرکت خود به مشاوره، پشتیبانی و سرسختی نیاز دارد. با از بین بردن این افسانه های کارآفرینی، می توانید بر اطلاعاتی که به پیشرفت کار شما کمک می کند تمرکز کنید.

منبع:

https://blog.hubspot.com/sales/entrepreneurship-myths

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم