پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

5 ویژگی اصلی فروشندگان موفق

قطعا بین فروشندگان موفق و فروشندگان معمولی، تفاوت هایی وجود دارد. فروشندگان متوسط، تنها برایشان اهمیت دارد که به سهمیه خود در فروش برسند در حالی که یک فروشنده خوب، صرفا رسیدن به سهمیه مد نظرش نیست، بلکه فراتر از سهمیه خود پیش می رود و این نمایندگان فروش خوب هستند که تحسین و وفاداری مشتریان را از آن خود می کنند.

اما ویژگی های یک نماینده فروش موفق چیست؟ و آنها دقیقا چه خصوصیاتی دارند که موجب می شود در کار خود بهترین شده و روز به روز بیشتر ترقی کنند؟ در این مقاله به بررسی همین ویژگی ها می پردازیم.

ویژگی های فروشندگان موفق

یک فروشنده خوب علاوه بر یک صدای هیجان زده، باید ویژگی های دیگری هم برای ارائه به مشتریان داشته باشد. فروشندگان خوب افراد مشتاق و منعطفی هستند که برای شناخت مشتریان خود وقت می گذارند و از خود همدلی نشان می دهند. آنها همچنین می دانند که چگونه با عدم پذیرش و “نه” شنیدن کنار بیایند و هم از معاملات موفق و هم از معاملات شکست خورده تجربه اندوخته و نکات جدیدی را می آموزند. حال در ادامه برخی از ویژگی های هر فروشنده ی خوب ذکر شده است.

خوش اخلاقی

اولین برخورد با مشتری در ایجاد یک رابطه حرفه ای بسیار مهم است و باید تلاش کنید تا حد ممکن تصویر مثبتی از خود در ذهن مشتری بسازید. شما به عنوان یک فروشنده باید ظاهری کاملاً مرتب و رفتاری جذاب داشته باشید.

اشتیاق

اشتیاق
اشتیاق

ویژگی های هر نماینده فروش موفق

یک فروشنده خوب بودن به این معنا است که شما کار خود را انجام می دهید، حتی اگر قرار باید به سختی انجام شود. داشتن انگیزه برای انجام کار نشان می دهد که شما پرشور هستید.

تحلیلگری

برقرار کردن یک رابطه دوستانه با مشتری خوب است، اما علاوه بر این، شما باید به مشتریان خود نشان دهید که علاوه بر خوش اخلاقی، آماده و آگاه هم هستید. مشتریان می خواهند با فروشندگانی که قابل اعتماد و واقع گرا هستند معامله کنند که مطمئن باشند اگر سوالی داشته باشند، جواب های دقیق و درستی دریافت خواهند کرد.

انعطاف پذیری

میزان فروش می تواند در زمان های مختلف، متفاوت باشد، اما این یک فروشنده خوب را ناامید نمی کند. به جای دلسرد شدن، در مورد استراتژی های خود تجدید نظر کرده و روال کاری خود را پیش ببرید.

توجه و تمرکز

فروشندگانِ خوب می فهمند که هر مشتری نیازهای متفاوتی دارد. گوش دادنِ فعال به مشکلات آنها می تواند به شما در شکل دادن یک معامله ی با ارزش کمک کند.

منبع:

https://blog.hubspot.com/sales/habits-to-become-a-more-effective-salesperson

 

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم