پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

این درست است که هنگام استخدام نمایندگان فروش پیش از هر چیز، باید در آنها به دنبال اشتیاق و علاقه باشید. اما علاوه بر این، فاکتورهای دیگری هم هستند که هنگام استخدام افراد به عنوان نماینده فروش باید آنها را نیز در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  1. استحکام

هر چقدر هم که کار خود را دوست داشته باشید اما فروشندگی کار ساده ای نیست. ممکن است روزهای سختی پیش رویتان باشد که روند فروش مطابق میل شما پیش نرود. به همین دلیل نمایندگان فروش باید استحکام و توانایی زیادی در برابر مشکلات احتمالی، داشته باشند.

  1. کنجکاوی ذاتی

برای موفقیت در فرآیند فروش، باید نوعی کنجکاوی ذاتی داشته باشید. یک نماینده فروش باید بتواند دقیقا مانند هنگامی که یک مسئله یا پازل حل می کند، مشکلات موجود در کار را عیب یابی کند و مدام تلاش کند تا هرچه بیشتر یاد بگیرد و تجربه و اطلاعات خود را افزایش دهد.

  1. وظیفه شناسی

بسیاری از افراد فکر می کنند مهم ترین ویژگی هر نماینده فروش اعتماد به نفس است در حالی که وظیفه شناسی مهم ترین نکته است. فروشندگان پرشور، دقیق و منضبط برای تیم شما در طولانی مدت سود بیشتری خواهند داشت.

استخدام نماینده فروش

  1. اشتیاق

چه عاملی باعث علاقه آنها به این شغل می شود؟ آیا تمایلی به کسب موفقیت های بزرگ در این راه دارند؟

برای اینکه بفهمید متقاضیان چقدر نسبت به این شغل اشتیاق دارند، درباره آخرین کتابی که خوانده اند یا اینکه چه چیزی در حرفه فروش آنها تأثیر گذار بوده است، سوال کنید.

  1. مسئولیت پذیری

در روال کاری یک نماینده فروش، ممکن است بسیاری از مسائل درست پیش نروند. پس مهم است که او مسئولیت کار خود و انتخابات خود را بپذیرد.

  1. روابط عمومی بالا

همانطور که می دانیم نمایندگان فروش زمان زیادی را صرف صحبت با افراد دیگر می کنند. چه با مشتری و چه با همکاران، آنها بیشتر اوقات روز را در تعامل با دیگران می گذرانند. پس روابط عمومی اهمیت زیادی در کار آنها دارد.

  1. انتقاد پذیری

یک نماینده فروش باید همواره پذیرای پیشنهادات جدید و روش های جدید برای پیشبرد کار باشد و همچنین انتقادات احتمالی را با دقت بررسی کرده و در صورت امکان رفع کند.

  1. گوش دادن فعال

باید با دقت و تمرکز زیاد به صحبت های دیگران گوش دهند. تمام شغل و حرفه ی آنها به گوش دادن صحبت های دیگران وابسته است.

  1. استعداد فروش

توانایی فروش به نوعی یک استعداد محسوب می شود. ممکن است بسیاری از افراد فروشنده باشند اما لزوما این به این معنا نیست که فروشنده خوبی هستند. یک نماینده فروش خوب می تواند هر فردی را قانع کند که به یک محصول نیاز دارد.

  1. سازگاری و مدیریت

یک نماینده فروش باید بتواند مشکلات و موانع موجود بر سر راه فروش را مدیریت و کنترل کند.

  1. هدف

اگر اهداف کاری آنها همسو با اهداف شرکت باشد، قطعا بهتر تلاش می کنند تا با پیشبرد کار، هم به اهداف کاری خود نزدیک شوند و هم به پیشرفت شرکت کمک کنند.

اگر این نشانه ها را در فردی دیدید، می توانید مطمئن باشید که فرد مناسبی را برای کار استخدام میکنید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم