پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه
10 نکته طلایی که برای افزایش عملکرد فروش ضروری هستند

10 نکته طلایی که برای افزایش عملکرد فروش ضروری هستند

عملکرد فروش یکی از مهم ترین استراتژی هایی است که باید در بازاریابی کسب و کار خود به کار بگیرید. هر چه قدر هم کالا یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما عالی باشد اگر عملکرد فروش ضعیف داشته باشید و نتوانید به خوبی بازاریابی کنید با شکست مواجه خواهید شد. بنابراین شناخت نکات طلایی برای افزایش عملکرد فروش ضروری است.

10 نکته طلایی که برای افزایش عملکرد فروش ضروری هستند

عملکرد فروش یکی از مهم ترین استراتژی هایی است که باید در بازاریابی کسب و کار خود به کار بگیرید. قطعا شما خودتان هم به اهمیت این مطلب پی برده اید که در غیر اینصورت این مطلب را جستجو نمی کردید! هر چه قدر هم کالا یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما عالی باشد اگر عملکرد فروش ضعیف داشته باشید و نتوانید به خوبی بازاریابی کنید با شکست مواجه خواهید شد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم 10 نکته طلایی برای افزایش عملکرد فروش و مارکتینگ را با شما به اشتراک بگذاریم.

افزایش فروش

  1.  برای افزایش عملکرد فروش تفاوت ایجاد کنید

در هر کاری که برای مشتری های خود انجام می دهید، به آنها نشان دهید که  در حال تغییر هستید. حتی اگر نمی توانید دقیقاً پاسخ مورد نظر یا محصول مورد نظر مشتریان را به آنها ارائه دهید، نشان دهید که همه تلاش خود را می کنید تا آن را عملی کنید. با اینکار برای آنها تفاوت ایجاد می کنید و در نهایت به آنها کمک می کنید تا به شما و محصولاتتان اعتماد کنند.

 

  1.  نگرش خود را انتخاب کنید

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که با دنده چپ از خواب بیدار شده باشید و فکر کنید که امروز روز بدی خواهد بود و در نهایت همان شده باشد؟ خوب، این تصادفی نیست و به احتمال زیاد شما هم یک فرد روانی نیستید! بلکه فقط از رختخواب بیرون آمده اید و نگرش خود را انتخاب کرده اید. به جای این نگرش هنگامی که برای کار یا قرار ملاقات با مشتری احتمالی آماده می شوید، تصمیم بگیرید که روز خوب و جلسه خوبی باشد. انتخاب نگرش شما می تواند در تعامل با مشتری و دیدگاه شما تفاوت ایجاد کند.

 

  1. ماموریت و ارزشهای خود را دنبال کنید

گاهی اوقات فراموش کردن هدف بزرگ چندان هم غیرممکن نیست. شما ممکن است در فروش یک محصول یا خدمات خاص تمرکز کنید، اما مأموریت بزرگتر سازمان را فراموش کنید. حتما برای خود و مشتریان خود توضیح دهید که ماموریت سازمان چیست. همچنین، مطمئن شوید که ارزش های شرکت را دنبال می کنید. اگر خودتان از آنها دور شده اید، به سختی می توانید آنها را به اندازه کافی برای مشتریان خود به تصویر کشید.

  1.    به آنچه مشتریان نیاز دارند پی ببرید

قبل از تأمین نیازهای مشتریان خود باید مشخص کنید که آنها چه شخصیتی دارند. از مشتریان خود در مورد نیاز آنها به محصول، سازمان و غیره سوال کنید، بدانید که درد آنها چیست و راه حل هایی برای کمک به آن ایجاد کنید.

  1. محصولات و خدمات خود را بشناسید

همه نمایندگان فروش با شیوه توضیح چگونگی حل مشکل یک مسئله ساده توسط محصول آشنا نیستند و با این حال بیشتر آنها محصولات یا خدمات پیچیده ای ارائه می دهند. در واقع، ممکن است حتی درک آن محصول برای نمایندگان فروش بسیار پیچیده باشد، چه رسد به اینکه بخواهند آن را به مشتری بفروشند. از تیم فروش خود بخواهید محصولات و یا خدمات شما را مانند کف دستشان بشناسد. با این کار آنها اعتماد به نفس بالاتری خواهند داشت و اعتماد به نفس آنها را با مشتریان معرفی خواهد کرد.

افزایش عملکرد فروش

 

  1. نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید

پس از تعیین نیازهای مشتریان خود، آنچه را که می توانید برای رفع این نیازها انجام دهید. این اطلاعات در کل برای تعیین خواسته های همه مشتریان مفید خواهد بود، اما در تعاملات شما با آن مشتری خاص ارزش بیشتری خواهد داشت. حتما این اطلاعات را به خوبی مستند کرده و در جایی ذخیره کنید که همه نمایندگان فروش و تیم بازاریابی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. مقاله مرتبط

 

  1. پاسخگو باشید

اطمینان از اینکه نمایندگان خدمات مشتری در قبال فروش خودشان پاسخگو هستند و اینکه آنها نقشی در منافع بیشتر سازمان دارند به آنها در مسیر درست کمک خواهد کرد. این قطعاً به این معنی نیست که شما باید آنها را به دلیل انجام ندادن کاری مجازات کنید. درعوض، مشخص کنید وظایف آنها در تیم چیست. شفافیت بیشتر می تواند به همه کمک کند در مسیر خود باقی بمانند و پاسخگو باشند.

 

  1.  شبکه داشتن

مخفی شدن در دفاتر به تیم فروش شما کمک نمی کند تا فروش موثر داشته باشد. در عوض ، از آنها بخواهید که بیرون بروند و با مردم ملاقات کنند. این می تواند حضور یافتن در محل برای جلسات با مشتری باشد تا بتوانید شانس تعامل با دیگران در سازمان را داشته باشید. همچنین اعزام تیم خود برای ناهار خوردن در رویدادهای شبکه ای نیز با توجه به اینکه در مارکتینگ شما تفاوت زیادی ایجاد می کند، اهمیت دارد. بعلاوه، اینکار می تواند بعنوان پاداش تیم شما برای بهترین فروشهای شما در نظر گرفته شود.

 

  1. اصول اولیه را فراموش نکنید

گاهی اوقات، وقتی متخصصان فروش فصلی در رده های سازمانی اوج می گیرند، ممکن است برخی از مهارت های اساسی فروش را فراموش کنند. این صدمه ای به مارکتینگ شما نمی زند و قطعاً می تواند به شما کمک کند تا تیم خود را با این مهارت های اصلی جهت دهی مجدد کنید. شاید بتوانید آنها را به سمت یک عضو تیم جوان تر راهنمایی کنید که آنها را مجبور به یادآوری این مهارت ها می کند. یا می توانید یک جلسه تجدید وظایف داشته باشید که برای همه اعضا اجباری است. بنابراین نمایندگان فروش با تجربه فرض می کنند که این جلسه مربوط به اعضای جدید است، اما به طور حتم در آن اصول اولیه را به یاد می آورند.

 

  1. کارآمد باشید

آخرین نکته این است که مطمئن باشید نمایندگان تا حد ممکن کارایی دارند. این بدان معناست که آنها باید تمام اطلاعات مشتریان خود را در هر کجا که باشند در دسترس داشته باشند. در اینجا یک نرم افزار موثر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  برای تیم فروش شما ضروری خواهد بود.

رعایت این 10 نکته برای افزایش عملکرد فروش به شما کمک می کند تا توانایی های تیم فروش خود و در نهایت فرصت فروش و مارکتینگ خود را بهینه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم