پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

هر آنچه در مورد قیمت گذاری مبتنی بر ارزش باید بدانید

 

قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، یک نوع استراتژی قیمت گذاری است که در آن، مشاغل برای شارژ محصولات و خدمات خود، نرخی را تعیین میکنند که معتقدند مصرف کننده حاضر به پرداخت آن است. از آنجا که سقف قیمت شما منحصراً به مشتریان وابسته است، پس باید اطمینان حاصل کنید که قیمت تعیین شده توسط آنها چقدر ممکن است باشد.

برای این کار میتوانید با مشتریانی که با محصولات و خدمات شما آشنا هستند تماس بگیرید تا بفهمید حالا که از محصول استفاده کرده اند، حاضرند چه هزینه ای برای آن پرداخت کنند.

برای دستیابی به قیمت دقیق محصول و به پیدا کردن مشتریان جدید، تحقیق کنید تا بفهمید هرکسی که ممکن است محصول شما را بخرد، مایل است دیگر برای چه چیزهایی هزینه کند.

همچنین باید دقت کنید که دیگر فروشندگان برای چه کاری از محصولات شما استفاده میکنند و چقدر محصول شما به آنچه آنها میفروشند شباهت دارد.

  • مزایا

تسهیل نفوذ به بازار

با این روش قیمت گذاری، در بازارهای بدون رقبای بزرگ یا برندهای مشهور، سهولت بیشتری برای به دست آوردن سهم بازار خواهید داشت.

تعیین قیمت های بالاتر

وقتی خریدار محصولی را معتبر یا دارای اهمیت فرهنگی بداند، به نفع فروشنده است. برای مثال خریداران برای نقاشی یک هنرمند معروف یا یک اتومبیل اسپرت کمیاب، حاضر به پرداخت هزینه بیشتری هستند.

مزایای استفاده از قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

امکان افزایش قیمت تعیین شده

ارزش محصول در نهایت مفهومی است که به نظر مشتریان شما وابسته است. پس میتوانید تلاش کنید تا با اجرای کمپین‌های تجاری و تبلیغاتی که کالای شما را معرفی میکنند، قیمت بالاتری برای محصول را در نظر مشتریان خود توجیه کنید.

  • معایب

قیمت های پایین

در این روش قیمت گذاری، خریداران گزینه های زیادی پیش روی خود میبیند و تا زمانی که محصول شما در مقایسه با محصولات دیگر، برتری خاصی نداشته باشد، توجیه ارزش افزوده برای آن در نظر مشتری دشوار است.

ناپایداری

ممکن است عوامل مختلفی که اغلب از کنترل شما خارج هستند، ارزش محصول شما را در بازار تغییر دهند. در این مرحله، اصول قیمت گذاری مبتنی بر ارزش حکم میکنند که شما باید قیمتهای خود را پایین بیاورید که البته این کار میتواند به شدت سبب کاهش درآمد شما شود.

دشواری قیمت گذاری

برخلاف شیوه تعیین یک قیمت مشخص برای کالا، در روش قیمت گذاری مبتنی بر ارزش به سختی میتوان مشخص کرد که کدام ویژگی محصول برای هر مشتری اهمیت دارد.

با توجه به نکات گفته شده، این نوع قیمت گذاری برای همه مشاغل کاربردی نخواهد بود، اما میتواند راه هوشمندانه‌ای برای نفوذ به بازارهای جدید، افزایش سود و همچنین ایجاد درک بهتری از برند شما باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم