پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

نحوه توزیع سهام در استارت آپ شما

استارت آپ شما در حال رشد است و شما یک تیم تمام عیار و یک هیئت مشاوره برای کمک به پیشبرد شرکت خود شکل داده اید و حال می خواهید در ازای استعداد و خدماتشان، به آنها سهام ارائه دهید. اما بیایید صادق باشیم، توزیع سهام به همین راحتی ها هم نیست.

تعریف سهام استارت آپ و توزیع سهام

سهام استارت آپ به میزان مالکیت سهامداران یک استارت آپ اشاره دارد و به طور معمول شامل ارزش سهامی می شود که بین بنیانگذاران، سرمایه گذاران و کارمندان آن استارت آپ توزیع می شود.

ساده ترین راه برای درک ارزش ویژه سهام یک استارت آپ و نحوه توزیع سهام، این است که به آن به عنوان یک پای فکر کنید.

مقدار محدودی از پای وجود دارد که بین افراد، قابل تقسیم است. با این حال، با کسب موفقیت های بیشتر در کسب و کار، ارزش هر قطعه پای می تواند افزایش یابد. اگر شما به عنوان بنیانگذار، 100٪ از سهام خود را در اختیار دارید، کل پای در اختیار شماست. اگرچه حفظ تمامیت ارزش شرکت شما برای خودتان، می تواند جذاب باشد، اما مهم است درک کنید که اگر می خواهید رشد واقعی تجارت خود را تجربه کنید، مالکیت 100٪ همیشه بهترین راه نیست.

توزیع سهام در یک استارتاپ چگونه کار می کند؟

نحوه توزیع سهام در استارت آپ شما
نحوه توزیع سهام در استارت آپ شما

این به طور کلی به معنای ارائه درصد مشخصی از مالکیت به همکاران اولیه مانند کارمندان و سرمایه گذاران است. این درصد توسط عواملی مانند زمانبندی، درجه مشارکت، سطح تعهد و ارزیابی شرکت در زمان توزیع سهام تعیین می شود. بدیهی است که موسسین به طور کلی بیشترین ارزش اولیه را دریافت می کنند.

سرمایه گذاران اولیه یک شرکت همچنین تمایل دارند سهام بیشتری نسبت به سرمایه گذاران بعدی دریافت کنند. کارمندانی که به رشد اولیه استارت آپ کمک می کنند نیز اغلب نسبت به کسانی که بعداً می آیند، نسبت مالکیت بیشتری دارند.

توزیع حقوق صاحبان سهام نیز با مراحل تأمین مالی ارتباط نزدیکی دارد. همانطور که شرایط مالی شما با هر دور جدیدی از بودجه تغییر می کند، نحوه توزیع حقوق صاحبان سهام نیز تغییر می کند.

اینکه به چه افرادی باید در استارت آپ خود حق سهام اعطا کنید، به نحوه ساختار کسب و کار شما بستگی دارد ولی به طور معمول، سهام بین بنیانگذاران، کارمندان، سرمایه گذاران خارجی و مشاوران شرکت تقسیم می شود.

درنهایت، میزان حقوق صاحبان سهام شما و تعیین اینکه به چه کسانی باید سهام تعلق گیرد، به میزان رشد و موفقیت شرکت شما بستگی دارد.

منبعhttps://blog.hubspot.com/sales/startup-equity

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم