پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

مدیر فروش منطقه: نگاهی به نقش، مهارت ها و مسئولیت های آنها

بدیهی است که بسیاری از ارگانهای فروش فقط تحت نظر مدیران دفتر مرکزی شرکتهایشان نیستند. آنها نمی توانند بدون انشعاب دادن و گسترده کردن قلمرو کاری خود، رشد کنند. باید در مناطق مختلفی حضور داشته باشند و مدیرانی داشته باشند که وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که تلاش برای فروش در آن منطقه به طور موثر انجام می شود، که این افراد به عنوان مدیر فروش منطقه شناخته می شوند.

مدیر فروش منطقه بر عملیات فروش یک شرکت در یک منطقه جغرافیایی خاص نظارت می کند. آنها اغلب مسئولیت هایی مانند هماهنگی استراتژی های فروش منطقه ای را بر عهده می گیرند.

به طور کلی انتظار می رود یک مدیر فروش منطقه حداقل دارای مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، بازاریابی یا یک زمینه مرتبط دیگر باشد.

میزان تأثیر این مدیران به شدت به ماهیت تجارت، اندازه تیم ها و ساختار فروش بستگی دارد. هیچ استاندارد مشخصی برای اینکه میزان قلمروی فروش یک تجارت باید چگونه باشد وجود ندارد. اصطلاح منطقه می تواند به ناحیه ای به کوچکی شهر یا به بزرگی چند ایالت اشاره داشته باشد. این بدان معناست که معمولاً از مدیران فروش انتظار می رود سهم خود را از مسافرت های کاری انجام دهند تا با نمایندگان و سایر مدیران مشغول به کار در مناطق تحت پوشش خود در تماس باشند.

مدیر فروش منطقه چه کاری انجام می دهد؟

مدیر فروش منطقه چه کاری انجام می دهد؟
مدیر فروش منطقه چه کاری انجام می دهد؟
  • آنها مسئول آموزش و عملکرد نمایندگان فروش خود هستند.
  • مسئولیت تیم های داخل منطقه خود را برای رسیدن به سهمیه مشخص شده به عهده می گیرند.
  • استراتژی های فروش متناسب با قلمرو خود را توسعه می دهند.
  • برای تبلیغ کار خود در نمایشگاه ها و سمینارهای مختلف شرکت می کنند.

ویژگی های یک مدیر منطقه فروش خوب چیست؟

  • مهارت های رهبری
  • آگاهی و مهارت های تحلیلی برای تعیین اینکه آیا استراتژی های فروش مثر هستند یا خیر
  • دانش فوق العاده در زمینه کاری خود و مهارت جست و جو
  • مهارت در برقراری ارتباط با مشتریان

مدیر فروش آنلاین

یک مدیر فروش آنلاین دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. آنها به جای اینکه بر یک منطقه واقعی نظارت داشته باشند، مدیریت محدوده مجازی کار را برعهده دارند. این فروشندگان از طریق رسانه هایی مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی و تلفن به مشتریان خدمات ارائه می دهند ولی به جز این، عملکردی کاملا شبیه مدیران فروش منطقه ای خواند داشت.

مدیریت فروش منطقه کار ساده ای نیست. اگر هنوز هم فکر می کنید به این مسیر شغلی علاقه مند هستید، با مسئولیت هایی که به دنبال دارد راحت هستید و اطمینان دارید که مهارت لازم را برای پیشرفت در آن دارید، قطعاً باید به دنبال آن باشید.

منبع:

https://blog.hubspot.com/sales/territory-manager

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم