پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

شاید تا به حال شما هم با شرکت هایی مواجه شده باشید که تماس های تلفنی و مکالمات شما با کارمندان خود را ضبط می کنند. دلایل مختلفی برای ضبط این مکالمات وجود دارد ولی یکی از مهم ترین آنها این است که، ارزش یک تماسِ فروش، فراتر از هدف اصلی استفاده از آن است.

درست است که هدف هر تماس فروش، تبدیل افراد مختلف به مشتری است، اما اطلاعات جمع آوری شده در این مکالمات، می تواند از راه های دیگری نیز کمک بزرگی برای شما باشد. بنابراین این سوال مطرح می شود که “چگونه می توانید از این مکالمات به نفع خود استفاده کنید؟”

یکی از ساده ترین روش هایی که مدت هاست از آن برای ثبت تماس های فروش استفاده می شود، همین نوشتن “گزارش” تماس فروش است.

چه مواردی باید در گزارش تماس تلفنی فروش لحاظ شود؟

  • نام مخاطب، عنوان و نام شرکت
  • شماره تلفن تماس
  • یادداشت های آماده، برنامه تماس و هدف تماس
  • تاریخ، ساعت و مدت زمان تماس
  • خلاصه و نتایج مکالمات
  • تاریخ پیگیری
  • تجزیه و تحلیل تماس
  • مواد مورد نیاز و مهم در پیگیری

چرا ثبت اطلاعات تماس فروش برای تیم های فروش مفید است؟

تماس فروش
تماس فروش

اهمیت ثبت اطلاعات تماس فروش

ثبت نکات مهم در مکالمات تماس های فروش بیش از آنچه فکر می کنید می تواند به شما کمک کند. اگر این گزارش ها به طور دقیق منعکس کننده روند فروش باشند، می توانند متریال مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل اشتباهات موجود در روال کاری و بازاریابی شما را تامین کنند.

برای مثال ممکن است تیم شما در گزارش های خود تماس های بسیار طولانی ای را ثبت کنند که بازخورد زیادی هم نداشته باشند. این می تواند یک نقطه شروع برای رفع نقص های آزار دهنده در روند فروش شما باشد. بدون این گزارش های تماس تلفنی فروش، ممکن است زمان طولانی تری لازم باشد تا این مسئله را تشخیص دهید. با مراجعه به مولفه های مختلف یک گزارش مانند جمع بندی تماس ها، می توانید نگرانی های مشکل ساز یا انواع شکاف های مهارتی که تیم شما ممکن است با آنها روبرو باشند را شناسایی کنید.

اگر نمایندگان شما بتوانند این نکات را در یادداشت ها یا خلاصه های تماس هایشان ثبت کنند، می توانید به آنها به چشم نوعی بینش و دانش کاربردی برای پیشبرد و بهبود روند کاری کل تجارت خود نگاه کنید.

نرم افزارهای هوش مکالمه چگونه می توانند به ثبت گزارش تماس فروش کمک کند

این نرم افزارها منابعی هستند که به طور خودکار تماس های فروش را ضبط، رونویسی و تجزیه و تحلیل می کنند و می توانند این گزارش های تماس تلفنی فروش را به منابع بسیار مفیدتری تبدیل کند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم