پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

راهنمای مبتدیان در قیمت گذاری نفوذی

قیمت گذاری نفوذی نوعی از استراتژی قیمت گذاری است که در آن یک تجارت با ارائه محصول یا خدمات خود با قیمت بسیار پایین، وارد بازار می شود. هدف از قیمت گذاری نفوذی ایجاد مزاحمت برای دیگر رقبای بازار است چرا که با ارائه قیمت های پایین، موجب جذب مشتری می شوید.

از آنجا که این استراتژی شرکت ها را ملزم می کند که قیمت های خود را تقریباً کمتر از ارزش اصلی آن در بازار قرار دهند، پس معمولاً از آن در مشاغل جدیدی استفاده می شوند که امکان پذیرش ضررهای اولیه را داشته باشند. این ضررها یک فداکاری ضروری برای بدست آوردن سهم بازار و جلب توجه مشتریان تلقی می شود.

نکات استفاده از استراتژی قیمت گذاری نفوذی

نکات استفاده از استراتژی قیمت گذاری نفوذی
نکات استفاده از استراتژی قیمت گذاری نفوذی

قیمت انعطاف پذیر: استراتژی قیمت گذاری نفوذی معمولا می تواند در بازار فروش محصولاتی با قیمت انعطاف پذیر – یعنی کالاهایی که با تغییر تقاضا، قیمت آنها هم تغییر می کند – وارد شود.

چقدر به محصول یا خدمات خود ایمان دارید؟ یک استراتژی قیمت گذاری نفوذی بر این فرض استوار است که مصرف کنندگان تمایل دارند در نهایت، بیش از قیمت پایینی که شما در بازار تعیین کرده اید، برای محصولتان پرداخت کنند.

مزایای استراتژی قیمت گذاری نفوذی

مشتریان جدید – افراد وقتی قیمت هایی را با تخفیف های فوق العاده می بینند، به سرعت به سمت محصولات شما هجوم می آورند و یا حداقل، توجهشان جلب می شود.

سود طولانی مدت – به کارگیری قیمت گذاری نفوذ حجم زیادی از فروش را خالص می کند که این ممکن است ضرر حاصل از قیمت پایین را جبران کند.

اخلال در بازار – ارائه یک محصول / خدمات با چنین قیمت اندکی، تجارت شما را در نظر مشتری به شخصیت رابین هود نزدیک می کند. مشتریان تعجب می کنند که چرا تا کنون مقادیر زیادی پو را برای محصول یا خدمات مشابه شما در جای دیگری هزینه کرده اند.

گردش مالی – این امر به ویژه در صورتی که خرده فروشی انجام دهید، بسیار مهم است. پایین بودن قیمت و ایجاد اختلال در بازار باعث می شود که محصول یا خدمات شما به سرعت به فروش برسد و این به سود خرده فروشی ها و توزیع کنندگان است.

معایب استراتژی قیمت گذاری نفوذی

نارضایتی مشتری – در نهایت، شما باید قیمت ها را افزایش دهید تا بتوانید تجارت خود را توسعه دهید. این امر می تواند باعث ناامیدی مشتریان و ایجاد مشکلاتی در حفظ آنها شود.

از دست دادن ارزش نام تجاری – هنگامی که شما خود را به عنوان برندی با تخفیفات فوق العاده معرفی می کنید، تجارت شما رشد زیادی خواهد کرد. اما این باعث می شود که مردم همیشه به شما به چشم برندی با تخفیفات زیاد نگاه کنند که این موجب می شود وقتی قیمت محصول یا خدمات خود را بالاتر از قیمت اولیه قرار بدهید، آنها نیز مقاومت نمایند.

جنگ قیمت – رقبای شما ممکن است تلافی کنند. یک جنگ قیمت گذاری منجر به کاهش سودآوری کل بازار می شود و به درد هیچ کس هم نمی خورد.

قیمت گذاری نفوذی می تواند برای برخی از مشاغل یک استراتژی قیمت گذاری موثر باشد، اما در مقابل می تواند برای برخی تجارت های دیگر به شدت مضر باشد. پس اگر علاقه مند به استفاده از این تاکتیک هستید مطمئن شوید که قبل از اجرای آن، بر نحوه تأثیرگذاری آن بر روی برنامه تجاری خود کامل آگاه باشید.

منبع:

https://blog.hubspot.com/sales/penetration-pricing

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم