پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

چگونه می توان بدون پول و تجربه، یک کارآفرین شد

برای بسیاری از افراد کارآفرین شدن و رئیس خود بودن، هدف نهایی مسیر شغلی آنها است. اما کارآفرین بودن به همان اندازه که جذاب به نظر می رسد، فوق العاده دشوار هم است. چقدر سخت؟ آنقدری که 90٪ از شرکت های نوپا شکست می خورند. اگر از خطرات مسیر نمی ترسید و همچنان می خواهید کارآفرین شوید، از استراتژی ها و توصیه های این راهنما استفاده کنید.

چگونه کارآفرین شویم

  1. ایده سودآور استارت آپی.

یک استارت آپ موفق با یک ایده خوب شروع می شود. برای مثال از دوستان خود بپرسید چه چیزی در روال روزانه زندگی، آنها را ناامید می کند. همچنین می توانید از دیگر استارت آپ های نوظهور الهام بگیرید.

  1. تمرکز روی یک گروه و دسته

اگر بر روی دسته ای از محصولات که رشد خوبی دارند و همچنین پذیرای نوآوری هستند تمرکز کنید، مسیر آسانتری خواهید داشت. بعد از اینکه دسته ای را انتخاب کردید، باید تمام محصولات موجود آن دسته را بررسی کنید.

  1. ایده کم هزینه

چگونه کارآفرین شویم
چگونه کارآفرین شویم

بسیاری از افراد پس از مشاهده یک شکاف در بازار، مشاغل موفقی را آغاز می کنند. به عنوان مثال، شاید شما متوجه شوید که کمبود برخی منابع خارجی با کیفیت بالا در بازار فروش وجود دارد. ممکن است تصمیم بگیرید از این موضوع استفاده کرده و آن را به یک استارت آپ موفق تبدیل کنید.

4- بهتر یا ارزان تر

همیشه لازم نیست چیز کاملاً جدیدی بسازید. اگر بتوانید یک کالای موجود را با قیمت پایین تر، کیفیت بهتر یا (در حالت ایده آل) با دارا بودن هر دوی این موارد ارائه دهید، مشتری های زیادی خواهید داشت.

  1. تحقیق در مورد خریداران احتمالی

قبل از شروع کار باید بدانید که دیگران واقعاً محصول شما را می خواهند یا نه. هر چقدر هم که محصول شما نوآورانه یا جذاب باشد، اگر در بازار تقاضایی نداشته باشد، ویژگی های جالب آن اهمیتی پیدا نمی کند.

  1. MVP

MVP ساده ترین و ابتدایی ترین نسخه از ابزار یا خدمات شما است ولی به اندازه کافی کاربردی هست که بتواند مشتریان اولیه شما را راضی کند. MVP هزینه های شما را برای شروع پایین نگه می دارد اما با اعتبار سنجی محصول، امکان رشد را برایتان فراهم می کند.

  1. طرح تجاری

طرح کسب و کار یک سند رسمی است که جزئیات اهداف تجاری شما و مراحلی را که برای دستیابی به آنها طی می کنید، مشخص می کند. ممکن است شامل استراتژی بازاریابی، بودجه و پیش بینی های مالی و غیره نیز باشد.

8- چرخه ی شروع

اکنون این چرخه پیش می آید: ایجاد علاقه و تقاضا (بازاریابی محصول)، تأمین مشتریان (فروش محصول)، ارزیابی رضایت، بهبود محصول براساس بازخوردها… و تکرار. مشتریان راضی با معرفی دهان به دهان، مشتریان جدیدی را برای شما جذب می کند.

  1. شریک

هنگام راه اندازی مشاغل جدید شاید مجبور شوید به دنبال یک شریک کارآفرین بگردید. داشتن یک شریک مزایای زیادی دارد اما مشکلات آن را هم نباید فراموش کنید و طبق هر دوی این موارد، تصمیم گیری نمایید. در انتخاب شریک بسیار دقت کنید. انتخاب کسی که از قبل می شناسید می تواند بسیار خطرناک تر از انتخاب یک غریبه باشد.

منابع تامین بودجه

  • از خانواده و دوستان خود بخواهید که در تجارت شما سرمایه گذاری کنند.
  • از بسترهای سرمایه گذاری جمعی استفاده کنید.
  • یک وام خُرد دریافت کنید.

و غیره.

مشاوره و وکالت

شکاف مالی تنها مانع کارآفرینی نیست. همچنین ممکن است با برخی مشکلات حقوقی روبرو شوید. آنجاست که اهمیت مشاوره و وکالت خود را نشان می دهد.

پشتیبانی

شما مجبور نیستید که تمام آزمایش ها و مصیبت ها را به تنهایی تحمل کنید. منحنی پیشرفت را می توان با شرکت در شبکه های کارآفرینی، گروه ها و رویدادهایی که در آنها اعضا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، مهار کرده و شیب آن را کاهش داد.

سفر به سمت کارآفرینی یک سفر طولانی است، اما می تواند بسیار مفید باشد.

منبع:

https://blog.hubspot.com/sales/how-to-become-an-entrepreneur

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم