پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

فرآیند 5 مرحله ای نیچ مارکتینگ و یافتن بازار ایده آل کسب و کار شما

آیا تا به حال فکر کرده اید که موضوع مورد علاقه خود را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید؟ ایده شما می تواند به جای هدف قرار دادن یک جمعیت گسترده از افراد، روی بخش کوچکی از مشتریان بالقوه متمرکز شود که به این کار، نیچ مارکتینگ گفته می شود. محدود کردن دامنه مشتریان این فرصت را فراهم می کند تا در کاری که انجام می دهید، بهترین باشید.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ مجموعه ای متمرکز از افراد یا مشاغل است که برای خرید محصول یا خدماتی که می فروشید در بازار فعالیت می کنند. هنگامی که یک شرکت به جای فروش طیف گسترده ای از محصولات، مجموعه خاصی از محصولات و خدمات را ارائه می دهد، آنها با صرفه جویی در هزینه، بهره وری بیشتر و ارائه یک مزیت نسبی که می تواند به مشتریان ثابت عرضه شود، سود می برند.

فروش در بازارهای ویژه و خاص، راهی برای جدا شدن از رقبا است و به برند شما کمک می کند تا شناخت مثبتی را در بازار ایجاد کند. کسب و کار شما می تواند در صنعت شما به عنوان مرجعی برای مخاطبان خاص شناخته شود. این در نهایت مشتریان بیشتری را به سمت محصول یا خدمات شما جذب می کند.

نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ

مزایای نیچ مارکتینگ

با تمرکز بر مخاطبان کم، کسب و کار شما قادر خواهد بود منابع خود را بیشتر گسترش دهد و مشتریانی را پیدا کند که با پیشنهادات شما همسو باشند. یعنی آنهایی که بیشترین نیاز را به محصول شما دارند و بنابراین به احتمال زیاد مشتری های خود را به مشتریان ثابت تبدیل کرده و وفادار می مانند.

اولین قدم این است که چگونه خود را در بازار مورد نظر تثبیت کنید. با هماهنگی کامل محصولات یا خدمات خود با گروه کوچکی از مشتریان فعلی و بالقوه، شما تبلیغات دهان به دهان و مثبت را تشویق می کنید که می تواند تجارت شما را به بازار بزرگتر و سودآورتری منتقل کند.

چگونه از نیچ مارکتینگ استفاده کنیم

  • در مورد علایق خود تأمل کنید.
  • مشکلات و نیازهای مشتریان را شناسایی کنید.
  • در مورد بازار رقابت تحقیق کنید.
  • جایگاه خود و سودآوری آن را مشخص کنید.
  • محصول یا خدمات خود را آزمایش کنید.
  • خط و مسیر خود را در نیچ مارکتینگ پیدا کنید.

با اختصاص دادن محصولات و خدمات خود به یک بازار کوچک، بهتر از منابع خود استفاده می کنید، محصولات را با سرعت بیشتری تولید می کنید و مشتریان ثابت وفادار پیدا می کنید که می توانند برند شما را به بازار گسترده تری برسانند. فروش در بازارهای ویژه و خاص می تواند یک استراتژی کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. نکته اصلی در یافتن مخاطب است.

منبع:https://blog.hubspot.com/sales/niche-market

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم