پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

متاورس در پارک‌های دیزنی‌لند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت والت‌دیزنی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان، اختراع جدیدی را به نام «شبیه‌ساز دنیای مجازی در یک مکان واقعی» ثبت کرده است.

بر اساس این اختراع که هفته آخر سال ۲۰۲۱ میلادی به ثبت رسید، جاذبه‌های واقعیت افزوده (AR) بدون نیاز به هدست در پارک‌های موضوعی دیزنی تسهیل خواهد شد. در واقع، این فناوری با ردیابی بازدیدکنندگان پارک‌های دیزنی با استفاده از تلفن همراه، جلوه‌های سه بعدی مخصوص به آنها را بر روی فضاها، دیوارها و اشیای فیزیکی پارک ایجاد کرده و به نمایش می‌گذارد.

پیش از این، مفهوم متاورس تا حد زیادی به اینترنت وابسته بود و با استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) یا هدست‌های واقعیت افزوده می‌شد به آن دسترسی پیدا کرد. با این حال، فناوری ارائه‌شده توسط دیزنی، متاورس را به دنیای فیزیکی خواهد آورد.

این اولین بار نیست که دیزنی علاقه خود را به متاورس نشان می‌دهد. باب چاپک (Bob Chapek)، مدیرعامل دیزنی، در نوامبر ۲۰۲۱ گفته بود که این شرکت در حال آماده شدن برای ترکیب دارایی‌های فیزیکی و دیجیتال در متاورس است:

ما می‌توانیم دنیای فیزیکی و دیجیتال را به هم متصل کنیم و امکان داستان‌گویی، بدون مرز را در متاورس دیزنی خودمان داشته باشیم.

در نوامبر ۲۰۲۰، تیلاک ماندادی (Tilak Mandadi)، مدیر ارشد استراتژی تفریحگاه‌های دیزنی نیز مقاله‌ای را در لینکدین به اشتراک گذاشت که هدفش ترکیب دنیای دیجیتال و فیزیکی بود.

اگرچه دیزنی اعلام کرده که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از شبیه‌ساز دنیای مجازی در آینده نزدیک ندارد، اما این اختراع تازه ثبت شده، دیدگاه مدیر دیزنی برای یک متاورس با تم پارک را منعکس می‌کند.

شرکت دیزنی، ۱۲ پارک موضوعی رسمی در سراسر جهان – ایالات متحده، پاریس، هنگ کنگ، ژاپن و چین – دارد. درآمد این شرکت از پارک‌ها و محصولات خود در سال ۲۰۲۱، با وجود قرنطینه‌های جهانی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، مجموعاً نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار بوده است.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم