پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

ماجرای جوانی که با سلفی گرفتن میلیونر شد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک دانشجوی اندونزیایی با فروش نسخه‌های NFT از سلفی‌های خود در بازار OpenSea توانسته میلیونر شود!

سلطان گوستاف الغزالی (Soltan Gustaf Al Ghozali) یک دانشجوی علوم رایانه 22 ساله اهل سمارانگ اندونزی است که تاکنون بیش از 1000 تصاویر سلفی را به صورت NFT فروخته است. بنابر گفته غزالی او پنج سال است که از خود سلفی می‌گیرد (بین 18 تا 22 سالگی) تا سال‌های تحصیل در دانشگاه را ثبت کند.

سلفی‌های غزالی در حالت نشسته یا ایستاده در کنار کامپیوترش گرفته شده که بعداً به شکل NFT درآمده و در دسامبر 2021 به بازار OpenSea منتقل شده است. این هنرمند قیمت هر یک از NFT های خود را 3 دلار تعیین کرده بود و هیچ انتظاری هم از فروش تصاویر خود نداشت! غزالی با وجود کسب درآمد باورنکردنی از تصاویر خود، گفته است:

شما می‌توانید هر کاری دلتان می‌خواهد با عکس‌های من بکنید ولی خواهش می‌کنم به عکس‌های من تعرض نکنید، زیرا والدینم بسیار از دست من ناراحت می‌شوند. من به شما ایمان دارم بچه‌ها، پس لطفاً از تصاویر من مراقبت کنید.

Indonesian boy makes $1M by selling NFT
پروفایل غزالی در بازار OpenSea

با اینکه این اتفاق از بزرگترین رویای غزالی هم فراتر بود، ولی تصاویر NFT او مورد توجه زیادی قرار گرفت، زیرا اعضای اصلی Crypto Twitter از هنر او حمایت کردند و به خرید و تبلیغ کارهایش پرداختند.

با افزایش محبوبیت این دانشجوی 22 ساله، بنابر گزارش AFP یکی از NFT های او در روز 14 ژانویه به قیمت 0.247 اتر (ETH) فروخته شد که ارزش حدود 800 دلاری دارد. این کارآفرین جوان با ارائه جزئیاتی از پس زمینه سلفی‌های خود، کمی آن‌ها را شخصی سازی می‌کند که البته این به قیمت و کمیابی آن NFT می‌فزاید.

بنابر گزارش Lifestyle Asia، بالاترین قیمت ثبت شده برای سلفی‌های غزالی، 0.9 اتر بوده که در زمان خرید ارزش حدود 3000 دلاری دارد. حجم معاملات کلکسیون جذاب (!) غزالی تاکنون به 317 اتر رسیده که بیش از 1 میلیون دلار می‌شود.

با وجود عملکرد ضعیف بازار کریپتو و قیمت کوین‌های مختلف، بازار NFT و صنعت بازی‌های بلاکچین حجم معاملات بسیار بالایی را ثبت می‌کنند.

طبق گزارش خبرگزاری Cointelegraph، داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های منحصر به فرد متصل شده به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز اتریوم از سه ماهه سوم 2021 تاکنون 43 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، پول تولید شده توسط معاملات NFT از سه ماهه سوم 2021 تا ده روز ابتدایی 2022 از 10.7 به 11.9 میلیارد دلار رسیده است.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم