پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

سقوط شبکه سولانا برابر با سقوط قیمت؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه بلاکچین سولانا (SOL) برای سومین بار در چند ماه اخیر با مشکلی فنی روبرو شد که باعث عدم انجام تراکنش شد. برخی از کاربران معتقدند که این مشکل دوباره به خاطر یک حمله DDoS بوده ولی برخی دیگر علت آن را مشکلات فنی شبکه می‌دانند.

اندازه و دلیل این مشکل فنی قابل تشخیص نیست ولی Coinbase ،Wu Blockchain و Redditors گزارش این مشکل را که باعث انجام نشدن تراکنش‌ها شده را منتشر کردند. البته هم موسس Solana Labs، آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) احتمال حمله DDoS به شبکه را رد کرد.

این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش، گزارش کندی و توقف شبکه به خاطر هجوم کاربران برای عرضه اولیه صرافی غیر متمرکز (IDO) که در پلتفرم صرافی غیر متمرکز سولانا، Radium شروع به کار کرده بود، منتشر شده بود.

بنابر گزارش Wu Blockchain، شبکه سولانا ظاهرا به خاطر یک حمله DDos، بار دیگر از ساعات ابتدایی روز 4 ژانویه به مدت 4 ساعت از کار افتاد. این در حالی است که Solana.Status در این دوره زمانی عملکرد و کارایی کامل شبکه را نشان می‌دهد.

از طرف دیگر یاکوونکو ساعاتی پیش در توییتر خود نوشت که این مشکل فنی شبکه ربطی به حمله DDoS نبوده و فقط به خاطر «مشکلی کوچک به خاطر اجرای تجاری شبکه» بوده است.

یاکوونکو در پاسخ به یکی از کاربران توییتر در اینباره نوشت:

مدل پردازش کارمزد هنوز کمی بی ثبات است، نسخه اصلی و با ثبات 9 ژانویه عرضه می‌شود. در آن زمان تراکنش‌ها باید همه منابعی که استفاده می‌کنند را قبل از اجرا مشخص کنند.

آستین فدرا (Austin Federa)، رئیس بخش ارتباطات Solana Labs در مصاحبه با خبرگزاری کوین تلگراف در روز 22 دسامبر گفت که توسعه دهندگان در حال حل مشکل شبکه، مخصوصاً در رابطه با بهبود سنجش تراکنش‌ها، هستند. او در این باره گفت:

زمان اجرای سولانا طراحی جدیدی گرفته است. دیگر از ماشین مجازی اتریوم (EVM) استفاده نمی‌کند و چندین نوآوری جدید در آن ایجاد شده تا کاربر کمترین کارمزد ممکن را پرداخت کند، ولی هنوز برای اجرای بی نقص شبکه باید کارهای زیادی انجام شود.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم