پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

بازی OVR چیست؟ دانلود + آموزش کامل همراه ویدئو

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی OVR و توکن اختصاصی آن، یعنی توکن OVR بپردازیم. اگر می‌خواهید در مورد بازی متاورسی OVR بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید!

ارز دیجیتال OVR، یک پلتفرم مبتنی بر فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است که بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. با ارائه زمین‌های OVRLand توسط این پروژه، دیگر هر کسی می‌تواند هر تجربه قابل‌تصوری را در جهان متاورس طراحی کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تجربیات واقعیت مجازی خود را از طریق بازار OVR به فروش برسانند و به کسب درآمد هم بپردازند.

در ویدیوی زیر تمامی مراحل آموزش خرید زمین متاورس در پلتفرم OVR به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

ارز دیجیتال OVR چیست؟

ارز دیجیتال OVR، یک پلتفرم متن‌باز، مبتنی بر واقعیت افزوده و در مقیاس جهانی است که یک زیرساخت غیرمتمرکز را بر بستر شبکه بلاکچینی اتریوم ایجاد کرده است. با کنار هم قرار دادن دنیای فیزیکی و دنیای مجازی، بازی متاورسی OVR، تمام ابزارهای لازم برای ارائه یک تجربه همه‌جانبه، تعاملی و واقعیت مجازی را به روشی غیرمتمرکز فراهم می‌کند.بازی OVR

فناوری OVR، سازگار با دستگاه‌های تلفن همراه و عینک‌های هوشمند است. به این ترتیب، بازی OVR تجربه جدیدی از واقعیت افزوده را برای گیمرها، تولیدکنندگان محتوا، هواداران، هنرمندان و کاربران روزمره ارائه می‌کند.

بازی OVR از دو پروتکل بسیار مهم استفاده می‌کند:

  • اول، اتریوم که یک لایه پایه را برای بازی OVR فراهم کرده است. توکن OVR نیز روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود.
  • دوم، سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) –یک سیستم توزیع فایل همتابه‌همتا و غیرمتمرکز– که بازی متاورسی OVR از آن برای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز تجربیات OVR استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال OVR چگونه کار می‌کند؟

توکن OVR بستری را برای روابط و تعامل نزدیک‌تر هنرمندان با طرفدارانشان ارائه می‌دهد و در عین حال، تجربه‌ای همه‌جانبه از یک دنیای مبتنی بر واقعیت افزوده را برای آنها فراهم می‌کند. بازی متاورسی OVR کاملاً غیرمتمرکز است. این پلتفرم توسط توکن OVR و نودهای OVR (OVRNodes) محافظت می‌شود. نودهای OVR همچنین مسئول اطمینان از رفتار درست اعضای جامعه در کل اکوسیستم بازی OVR هستند.

بازی OVR یک زیرساخت غیرمتمرکز است که با ادغام دنیای فیزیکی و مجازی از طریق واقعیت افزوده، یک بعد جدید را ایجاد کرده که در آن همه چیز ممکن است. بازی متاورسی OVR، یک جهان دیجیتالی است که کل کره زمین را پوشش می‌دهد. این جهان از ۱٫۶ تریلیون زمین شش‌ضلعی منحصربه‌فرد به نام OVRLand تشکیل شده است.

نودهای OVR

نودهای OVR، مسئول میزبانی دارایی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این اکوسیستم هستند. این نودها یک شبکه فایل بین سیاره‌ای غیرمتمرکز را تشکیل می‌دهند که کارایی مطلوبی را برای پردازش و اجرای تراکنش‌ها به همراه دارند. مشابه بیشتر مدل‌های اعتبارسنجی، نودهای OVR نیز برای مشارکت در این شبکه، توکن OVR پاداش می‌گیرند.بازی OVR

اجرای یک نود OVR به حداقل ۵۰۰ توکن OVR نیاز دارد. با این حال، آن دسته از کاربران بازی OVR که می‌خواهند از این اکوسیستم حمایت کنند، ولی فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند یا حداقل توکن موردنیاز را ندارند و قادر به اجرای مستقیم یک نود OVR نیستند، می‌توانند توکن‌های OVR خود را استیک کنند. در واقع، با استیکینگ توکن OVR، هولدرها می‌توانند در مدیریت این اکوسیستم مشارکت داشته باشند و به تصمیمات مختلف، رأی دهند.

نودهای OVR بر اساس دو معیار اصلی که به یک اندازه اهمیت دارند، امتیازدهی می‌شوند:

  • تعداد کل توکن‌های OVR که به طور مستقیم و غیرمستقیم روی نود قرار می‌گیرند.
  • منابع (پهنای باند و تأخیر) مستقرشده توسط نود

برنامه OVR

برنامه OVR که برای سیستم عامل‌های گوگل و iOS عرضه شده، دروازه ورود به اکوسیستم بازی متاورسی OVR به شمار می‌رود. این برنامه امکان تعامل و کسب درآمد غیرفعال با توکن‌های OVR را برای کاربران، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و هواداران آنها فراهم می‌کند.توکن OVR

یکی از گزینه‌های موجود در برنامه OVR، جست‌وجوی صندوق‌های گنج است. جستجوی گنج در بازی OVR تجربه‌ای شبیه به بازی محبوب و مبتنی بر واقعیت افزوده پوکیمون گو (Pokémon Go) ارائه می‌دهد. در این حالت، کاربران می‌توانند در محیط بازی OVR به جست‌وجوی صندوق‌های گنج بپردازند. در صندوق‌های گنج، به مقدار تصادفی توکن OVR وجود دارد که در صورت پیدا کردن این صندوق‌ها، کاربران توکن‌های موجود در آنها را دریافت خواهند کرد.

در ویدیوی زیر تمامی مراحل پیدا کردن گنج در پلتفرم متاورسی OVR به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

زمین‌های OVRLand

در بازی OVR کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی معروف به OVRLand را خریداری کنند. آنها همچنین می‌توانند زمین‌های خود را به مزایده بگذارند، اجاره دهند یا بفروشند.توکن OVR

در بازی متاورسی OVR در حدود ۱٫۶ تریلیون زمین OVRLand منحصربه‌فرد به شکل شش‌ضلعی موجود است. در واقع، تیم OVR از میان سه شکل مربع، مثلث و شش‌‌ضلعی برای پوشاندن سطح کره زمین، شش‌ضلعی را انتخاب کردند؛ چون در میان این شکل‌ها، شش‌ضلعی بیشترین ضلع را دارد و در نتیجه، کاربر بیشترین همسایه ممکن را در کنار زمین خود خواهد داشت. این موضوع، کاربران را به تعامل بیشتر با همسایه‌های خود تشویق می‌کند.

زمین‌های OVRLand در واقع توکن های غیر قابل تعویض (NFT) منحصربه‌فردی هستند که با استفاده از استاندارد ERC-721 ایجاد شده‌اند.

برای کمک به کاهش هر چه بیشتر کارمزد گس اتریوم، بازی OVR از سایدچین XDai برای پردازش تراکنش‌های OVRLand استفاده می‌کند. به این ترتیب، از هر گونه ازدحام در شبکه بلاکچین اتریوم جلوگیری می‌شود و در عین حال، XDai همچنان از امنیت اتریوم بهره می‌برد. برای ارسال دارایی‌های XDai به بلاکچین اتریوم و فروش آنها در بازارهای NFT، کاربران می‌توانند از قراردادهای پل هوشمند (smart bridge contracts) استفاده کنند.

رویدادهای زنده در بازی OVR

اکنون به لطف ترکیب فناوری‌های واقعیت افزوده و بلاکچین، کاربران می‌توانند نمایش هنرمند موردعلاقه خود را به‌ راحتی در خانه خود تماشا کنند. در رویدادهای زنده OVR، کار هنرمند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، به صورت آنی و با جزئیات بسیار دقیق ضبط و بازتولید می‌شود و سپس، برای هر طرفدار بازآفرینی می‌گردد. بنابراین، هر شرکت‌کننده در رویدادهای زنده OVR این احساس را خواهد داشت که هنرمند به طور مستقیم برای او اجرا می‌کند. علاوه بر این، هنرمندان هم می‌توانند به شیوه‌ای بسیار امن‌تر و صمیمی‌تر از یک کنسرت فیزیکی، مستقیماً با طرفداران خود تعامل داشته باشند.بازی متاورسی OVR

مشابه کنسرت‌های دنیای واقعی، رویدادهای زنده OVR نیز اغلب به بلیط‌ ورودی نیاز دارند که برای خرید آنها می‌توان از توکن‌های NFT استفاده کرد. علاوه بر این، طرفداران می‌توانند با تهیه بلیط‌های دارای امتیاز، حقوق انحصاری مانند تعامل با هنرمند، ضبط رویداد برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی یا فرصت گرفتن عکس‌ را به دست آورند.

کیت توسعه نرم افزار OVR

ارز دیجیتال OVR، به عنوان یک برنامه کاملاً مبتنی بر جامعه طراحی شده که در آن، هر کسی می‌تواند ایده‌های خلاقانه خود را بسازد، طراحی کند و به اشتراک بگذارد. برای این منظور، این پروژه OVR WebGL Builder را ایجاد کرده است. در حال حاضر، OVR WebGL Builder در نسخه بتا و فقط برای مرورگرهای وب در دسترس است. این نسخه، با رابط کاربری ساده خود برای افراد غیربرنامه‌نویس و غیرفنی، طراحی شده است.بازی متاورسی OVR

به این ترتیب، کاربران می‌توانند محتواهای سه‌بعدی را در OVRLand خود آپلود یا ایجاد کنند، بدون اینکه یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای باشند! همچنین، OVR WebGL Builder به کاربران امکان ایجاد حساب کاربری و ورود به شبکه یا خروج از آن را می‌دهد.

کیت توسعه نرم افزار (SDK) OVR نیز در دسترس کاربران آشنا با توسعه بلاکچین قرار گرفته است. این کیت، امکان مدیریت مرزهای فضایی و قرار دادن دارایی‌های سه‌بعدی را برای کاربران در بازی متاورسی OVR فراهم می‌کند. علاوه بر این، کاربران با استفاده از این کیت می‌توانند با پلتفرم اینفورا (Infura) و اوراکل‌های مختلف، ارتباط برقرار کنند. همچنین، کاربران می‌توانند به طور مستقیم محدودیت منابع ارائه‌شده توسط برنامه OVR را مدیریت کنند.

بازار OVR

بازار توکن OVR مکانی ایدئال برای کشف اکوسیستم OVR و شرکت در مزایده‌های OVRLand است. بازار OVR بستری برای سازندگان است تا تجربیات OVR مبتنی بر واقعیت افزوده خود را آپلود کنند. علاوه بر این، مالکان OVRLand می‌توانند با مراجعه به بازار OVR، به تجربیات ارزشمند دیگران برای بهبود زمین خود، دسترسی داشته باشند.بازی متاورسی OVR

زمین‌های OVRLand را می‌توان از طریق بازار OVR و با استفاده از توکن بومی OVR خریداری کرد. برای انجام این کار، کاربران باید یک حساب در کیف پول‎‌هایی همچون کیف پول متامسک (MetaMask) یا آیم‌توکن (Imtoken) داشته باشند و آن را به بازار OVR متصل کنند. به این ترتیب، در صورت برنده شدن کاربر در یک مزایده، پرداخت هزینه زمین از کیف پول وی انجام خواهد شد.

تمامی تراکنش‌های OVRLand در وبسایت اتراسکن (Etherscan) و به صورت عمومی، قابل‌ مشاهده و ردیابی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازی OVR به این لینک مراجعه کنید.

توکن OVR

توکن بومی بازی OVR یک توکن ERC-20 است. کاربران می‌توانند به ازای مشارکت در مدیریت اکوسیستم بازی OVR، توکن OVR را به عنوان پاداش دریافت کنند و به این ترتیب، به کسب درآمد بپردازند. این توکن برای خرید، اجاره یا فروش دارایی‌های OVRLand نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن OVR، پاداش دریافت کنند.بازی متاورسی OVR

از طرف دیگر، تولیدکنندگان محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، می‌توانند با طراحی و انتشار تجربیات برای کاربران، توکن‌ OVR دریافت کنند. با در اختیار داشتن این توکن چندکاربردی، می‌توان به نودهای OVR رأی داد.

تاریخچه قیمت توکن OVR

توکن OVR در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ و با قیمت ۰٫۰۷۱ دلار، در وبسایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) لیست شد. اگرچه در روزهای ابتدایی، این ارز دیجیتال با استقبال چندانی مواجه نشد و قیمت آن، کمترین سطح تاریخی خود را در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ و در محدوده ۰٫۰۲۴ دلار به ثبت رساند؛ طولی نکشید که توکن OVR، وارد یک چرخه صعودی شد. طی این چرخه، قیمت ارز دیجیتال OVR در ۲۴ مارس ۲۰۲۱، تا ۲٫۸۵ دلار افزایش یافت.

با این حال، روزهای اوج توکن OVR نیز دوام چندانی نداشت و قیمت این ارز دیجیتال، با در پیش گرفتن یک روند نزولی، تا ۰٫۸ دلار کاهش یافت. در ماه‌های ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۱، ارز دیجیتال OVR در محدوده ۰٫۸-۰٫۶ دلار معامله می‌شد.

تا اینکه در اواخر اکتبر ۲۰۲۱، روند قیمتی توکن OVR وارد یک چرخه صعودی دیگر شد که طی آن، اوج تاریخی این ارز دیجیتال در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ و در حدود ۴٫۱۲ دلار، به ثبت رسید. از آن زمان تاکنون، توکن OVR بیش از ۴۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بازی متاورسی OVR
نمودار قیمت ارز دیجیتال OVR از ابتدا تاکنون.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، انتظار می‌رود که قیمت توکن OVR در سال ۲۰۲۲ تا ۵٫۶۳۶ دلار و در سال ۲۰۲۳، تا سطح ۹٫۵۶۹ دلار افزایش یابد.

در صفحه قیمت لحظه ای Ovr می‌توانید قیمت توکن OVR و نمودار قیمت آن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بازی OVR و توکن اختصاصی آن، یعنی توکن OVR پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، بازی متاورسی OVR، طیف گسترده‌ای از تجربیات مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه می‌دهد. با بازی OVR، کاربران می‌توانند به کسب درآمد غیرفعال بپردازند. از جستجوی صندوق‌های گنج در این متاورس، تا استیکینگ و تبدیل شدن به یک نود OVR، همگی روش‌هایی برای مشارکت در بازی OVR و کسب درآمد از طریق آن هستند.

علاوه بر این، ابزار OVR WebGL Builder به کاربران عادی و بدون تجربه برنامه‌نویسی اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها و تجربیات مبتنی بر واقعیت افزوده خود را ایجاد کرده و بفروشند. همچنین، رویدادهای زنده در OVR که میزبان کنسرت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده است، راه‌های جدید و صمیمی‌تری را برای تعامل هنرمندان با هواداران ارائه می‌دهد.

با توجه به همه آن چه که گفته شد و با در نظر گرفتن افزایش محبوبیت بازی‌های بلاکچینی و متاورسی در میان کاربران، انتظار می‌رود که بازی OVR و در نتیجه، توکن OVR آن، آینده روشنی را در پیش رو داشته باشد!

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم