پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

راه‌اندازی خانه مُد و پوشاک در متاورس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می‌رسد خانه‌های مد در سراسر جهان علاقه زیادی به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) پیدا کرده‌اند. در همین راستا، گوچی (Gucci) نیز اخیراً با انتشار اطلاعیه‌ای، از ورود خود به این حوزه خبر داده است. پیش‌ از این و در آگوست سال ۲۰۲۱، شرکت کالاهای لوکس و خانه مد بریتانیایی بِربِری (Burberry) هم قدم به دنیای توکن‌های NFT گذاشته بود.

طبق گزارش‌ها، کلکسیون جدید توکن‌های NFT گوچی، SUPERGUCCI نام دارد. البته لازم به ذکر است که فعالیت برند گوچی فقط به NFTها محدود نشده و این شرکت با همکاری شرکت سوپرپلاستیک (Superplastic)، یک فضای آنلاین آزمایشی به نام Vault را نیز راه‌اندازی کرده است.

در وبسایت Vault، این پلتفرم به ‌عنوان فضایی با تکامل مداوم، برای نمایش آیتم‌های آرشیوی بازسازی‌شده و سفارشی‌شده، در کنار مجموعه‌ای از آیتم‌ها از برندهای دیگر، توصیف شده است. بنابراین، می‌توان این پلتفرم را تقریباً به عنوان یک موزه خانه مد در نظر گرفت.

اگرچه مشخص نیست که گوچی از کدام بلاکچین استفاده خواهد کرد، اما اتریوم با وجود شبکه‌های رقیب قدرتمندی مانند سولانا، همچنان در بخش توکن‌های NFT پیشتاز است.

علاوه بر گوچی و بِربِری، سایر برندهای مد و پوشاک نیز به طور مستمر وارد این صنعت شده و به کاوش در آن می‌پردازند. به عنوان مثال، لوئیس ویتون (Louis Vuitton)، دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) و دیور (Dior) – که رقبای اصلی گوچی به شمار می‌روند – همگی در برخی از پروژه‌های بلاکچینی و NFT شرکت کرده‌اند. در همین حال، شرکت‌های آدیداس (Adidas) و گپ (Gap) نیز اخیراً با ورود خود به دنیای کریپتو خبرساز شده‌اند.

البته لازم به ذکر است که همه برندها از ایده توکن‌های NFT استقبال نکرده‌اند. به عنوان مثال، شرکت تولیدکننده کالاهای لوکس ارمس (Hermes)، اخیراً در مورد تقلید تصویر برند خود توسط یک خالق NFT ابراز نارضایتی کرده است. به نظر می‌رسد ارمس این اقدام را نقض IP و نشان تجاری خود می‌داند.

برندهای مد، صرف‌نظر از موقعیت آنها در بازار، همیشه به دنبال راهی برای تعامل با مشتریان بوده‌اند. با این حال، هنوز مشخص نیست که توکن‌های NFT می‌توانند سطوح تعاملی مورد انتظار این شرکت‌ها را برای طولانی‌مدت فراهم کنند یا خیر.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم