پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

به چه کسی ماکسیمالیست بیت کوین می‌گویند؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال هستید، حتماً نام ماکسیمالیست بیت کوین را شنیده‌اید. ماکسیمالیست‌ها به طور افراطی فقط به بیت کوین اعتقاد دارند و فکر می‌کنند تنها رمزارزی که در آینده باقی می‌ماند بیت کوین است و سایر ارزهای دیجیتال از بین می‌روند. آنها می‌گویند که هر آنچه جامعه نیاز دارد در بیت کوین وجود دارد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با نظر دقیق آنها آشنا شویم و بررسی کنیم دلایل این نظر آنها چیست و چه موانعی و مشکلاتی برای بیت کوین وجود دارد.

ماکسیمالیست بیت کوین چیست؟

ماکسیمالیست های بیت کوین بر این باورند که بیت کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان است، تنها دارایی دیجیتالی است که در آینده مورد نیاز خواهد بود. ماکسیمالیست‌ها بر این باورند که سایر ارزهای دیجیتال از بیت کوین پایین‌تر هستند. ماکسیمالیست‌ها بر این عقیده هستند که سایر ارزهای دیجیتال با آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو، که بیت کوین را در سال 2009 ایجاد کرد، مطابقت ندارند.

برخلاف ارزهای منتشرشده توسط دولت‌ها که به نام ارزهای فیات معروف است و توسط یک مرجع متمرکز مدیریت می‌شود، بیت کوین غیرمتمرکز است و بلاکچین آن یک دفتر کل توزیع شده (DLT) عمومی است؛ به این معنی که تراکنش‌ها با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود و شفاف است.

دوره رایگان آموزش ترید ارزهای دیجیتال

ماکسیمالیست بیت کوین

فلسفه ماکسیمالیست بیت کوین

اگرچه بیت کوین ممکن است اولین تلاش برای ایجاد یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نبوده باشد، اما بدون شک موفق‌ترین آن تاکنون بوده است. ماکسیمالیست های بیت کوین بر این باورند که شبکه بیت کوین هر آنچه را که سرمایه‌گذاران می‌خواهند، در یک ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

ویتالیک بوترین توسعه‌دهنده اتریوم در سال 2014 درباره ایده ماکسیمالیست بیت کوین اظهار نظر کرد. بوترین در ادامه به تشریح دیدگاه ماکسیمالیست‌ها پرداخت:

ایده آن‌ها (ماکسیمالیست‌ها) این است که محیطی از چند ارز دیجیتال رقیب نامطلوب است و راه‌اندازی یک رمزارز دیگر اشتباه است.

دلایل ماکسیمالیست های بیت کوین

ماکسیمالیست‌ها گروهی پر سر و صدا از حامیان بیت کوین هستند که بیت کوین را بالاتر از سایر ارزهای دیجیتال می‌دانند. در زیر برخی از دلایلی که چرا ماکسیمالیست‌ها معتقدند بیت کوین همه رمزارزهای دیگر را بی اثر می‌کند، آورده شده است.

شبکه بیت کوین

ماکسیمالیست های بیت کوین بسیاری امروزه از این ایده حمایت می‌کنند که موفقیت یک ارز دیجیتال به شبکه بلاک‌چین زیربنایی آن وابسته است. از آنجایی که شبکه زیربنایی بیت کوین بسیار قوی است و از آنجا که ویژگی‌های هر ارز دیجیتال می‌تواند توسط ارز دیجیتال دیگری انتخاب شود، خود شبکه ارز دیجیتال مهم‌ترین عامل برای تمایز میان ارز‌های دیجیتال است.

ماکسیمالیست‌ها ممکن است به تسلط بیت کوین و بیت کوین کش بر اساس ارزش بازار به عنوان شاهدی بر ادعای خود اشاره کنند.

بیت کوین کش و بیت کوین گلد در مقایسه با بسیاری از آلت کوین‌های جدید دارای ویژگی‌های محدودی هستند. با این حال، این آلت کوین‌ها به دلیل اتصال به شبکه بیت کوین ارزش بالاتری دارند. میزان دارایی، اندازه پایگاه کاربری و تاریخچه موفقیت، ویژگی‌هایی هستند که شبکه بیت کوین را از سایر بلاکچین‌ها متمایز می‌کند.

بیت کوین اثبات‌شده است

استدلال دیگر دیدگاه ماکسیمالیست بیت کوین این اصل است که ارزهای دیجیتال جدید با موانع بالایی برای ایجاد اعتماد سرمایه‌گذاران روبه‌رو هستند. با وجود اینکه رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال به طور تصاعدی بوده است، هنوز بسیاری از مؤسسات مالی بزرگ و سرمایه‌گذاران فردی هستند که فقط به بیت کوین اعتماد دارند.

ماکسیمالیست بیت کوین

تاثیر معاملات بیت کوین بر آلت کوین ها

استدلال نهایی برای فلسفه ماکسیمالیست‌ها مربوط تاثیر زیاد قیمت بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که قیمت بیت کوین به طور گسترده بر قیمت آلت کوین‌ های جهان تأثیر می‌گذارد، سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها ممکن است راه خوبی برای تنوع بخشیدن به دارایی‌های ارز دیجیتال شخص نباشد.

سپس این استدلال به این نتیجه می‌رسد که سرمایه‌گذاران بهتر است به جای ریسک کردن پول خود با سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها یا توکن‌های دیگر، در بهترین دارایی مانند بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، افزایش قیمت بیت کوین همیشه باعث افزایش قیمت آلت کوین‌ها نمی‌شود و ماکسیمالیست‌ها ممکن است استدلال کنند که این به دلیل کیفیت پایین آلت کوین‌ها است.

نگرانی‌های ماکسیمالیست های بیت کوین

اگر بیت کوین بخواهد به تنها ارز دیجیتال در بازار تبدیل شود، باید بر مشکلات خود غلبه کند. بسیاری از آلت کوین‌ها و تغییرات بعدی شبکه‌های بلاکچین به دلیل محدودیت‌های شبکه بیت کوین و ارز دیجیتال آن به وجود آمده‌اند. برخی از چالش‌ها و محدودیت‌های بیت کوین شامل موارد زیر است:

مقیاس پذیری

رمزارزهایی مانند بیت کوین از فرآیند اثبات کار (PoW) برای تأیید تراکنش‌های انجام‌شده در بلاکچین خود استفاده می‌کنند. کسانی که مسئول تأیید تراکنش‌ها و اطمینان از صحت آنها هستند، ماینر نامیده می‌شوند. ماینرها با تأیید مشروعیت تراکنش‌ها به عنوان حسابرسان شبکه عمل می‌کنند و به جلوگیری از تقلب کمک می‌کنند.

همان‌طور که تراکنش‌های جدید به بلاکچین اضافه می‌شوند، کپی تراکنش‌ها به تمام گره‌ها (نودها) که شرکت‌کنندگان و رایانه‌های موجود در شبکه هستند، ارسال می‌شود. با این حال، با افزایش محبوبیت بیت کوین، حجم تراکنش‌ها نیز افزایش می‌یابد. اگر شبکه بلاکچین را به عنوان یک پایگاه داده مشترک در نظر بگیریم، هر چه داده‌های بیشتری اضافه شود، سیستم بیشتر درگیر می‌شود و منجر به تأخیر بیشتر می‌گردد.

نوسانات معاملاتی

چالش دیگری که برای تبدیل شدن بیت کوین به یک روش پرداخت پرکاربرد وجود دارد این است که قیمت این ارز دیجیتال به شدت نوسان می‌کند. اگر قیمت بسیار زیاد نوسان داشته باشد، استفاده شرکت‌ها و افراد از رمزارزها به‌ عنوان وسیله مبادله برای تراکنش‌های تجاری روزانه دشوار می‌شود.

ماکسیمالیست بیت کوین

قراردادهای هوشمند

در سال‌های اولیه، کاربرد‌های بیت کوین محدود بود و مکانیسم‌هایی برای ساخت قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه نمی‌کرد. قرارداد هوشمند یک قرارداد خود–اجرا است که شامل شرایط توافق بین خریدار و فروشنده است که برنامه‌نویسی شده است.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله توضیح داده شد، ماکسیمالیست های بیت کوین ادعا می‌کنند که هر گونه مشکل با بلاکچین بیت کوین قابل حل است و در حال حاضر در حال توسعه است. اینکه دولت‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بلاکچین بیت‌کوین را در مقابل بسیاری از گزینه‌های دیگر انتخاب کنند، به احتمال زیاد تعیین می‌کند که آیا ماکسیمالیست های بیت‌کوین در نهایت برنده خواهند شد یا خیر. با این حال، با توجه به سرمایه‌گذاری در شبکه‌ها و رمزارزهای دیگر، به نظر می‌رسد که ارزهای دیجیتال بسیاری برای سال‌های آینده وجود خواهند داشت و جامعه به سایر ارزهای دیجیتال نیز توجه و علاقه نشان داده است.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم