پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

استفاده از رمزارزها برای تجارت خارجی ایران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرزین فردیس رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایلنا گفت:

استفاده از رمزارزها فقط برای صادرات و واردات بسیار کوچک جوابگو است.

وی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت، مبنی بر استفاده از رمزارزها در تهاتر اظهار کرد:

این خبر خوشحال‌کننده است که مسئولین تجارت خارجی کشور و یکی از مهم‌ترین تصمیم‌گیران توسعه صادرات و واردات به این مقوله پرداختند.

فردیس در ادامه صحبت‌های خود از موانع اجرایی شدن این طرح نیز سخن به میان آورد. وی با کافی ندانستن ایجاد پلتفرم مبادلات تجاری با استفاده رمزارزها، از نبود قوانین مکمل در این زمینه سخن به میان آورد. وی در این باره تصریح کرد:

برای مثال فرض کنید یک صادرکننده، پول خود را با رمزارز بگیرد، آن صادرکننده چطور می‌تواند این رمزارز را در صورت‌های مالی خود افشا کند؟ آیا سازمان امور مالیاتی دفاتر این صادرکننده را می‌پذیرد که به جای یکی از ارزهای رایج، با رمزارز تجارت کرده است؟ آیا سامانه‌های سازمان امور مالیاتی آمادگی کامل برای اینکه بخشی از صورت‌های مالی تجار مبتنی بر رمزارزها باشد و دریافت و پرداخت را با آن افشا کرده باشند؟

به نظر فرزین فردیس، استفاده از رمزارزها فقط در صادرات و واردات بسیار کوچک جوابگو است و به عنوان یک ابزار کمکی، قابل بهره‌برداری است. همچنین وی از لزوم همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها سخن به میان آورد و گفت:

اگر سایر نهادها و ارگان‌ها هم کمک نکنند، بلافاصله این نگرانی‌ها در فعالین اقتصادی ایجاد می‌شود و به واسطه ترس از سایر نهادهای حاکمیتی که آنها را مؤاخذه، جریمه یا تنبیه کنند، از استفاده از این ابزار تسهیل‌گر امتناع می‌کنند. بنابراین این موضوع گام خوب و روبه‌جلو است اما باید با گام‌های دیگری تکمیل شود و به طور کلی نیاز به یک سری زیرساخت‌ها دارد.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم