پیشنهاد ویژه
پیشنهاد ویژه

آیا مایک تایسون برای پامپ قیمت سولانا می‌جنگد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکل جرارد تایسون، بوکسور حرفه‌ای سابق آمریکایی، اخیراً به دنیای رمزارز روی آورده است. او چندی پیش با اعلام جمله «All in on Solana» از رمزارز سولانا (SOL) حمایت کرده بود.

در 16 ژانویه، مایکل نظرسنجی و بحثی پیرامون رمزارز سوالانا در توییتر به راه انداخت. بسیاری از کاربران به این حرکت بوکسور سابق آمریکایی واکنش نشان دادند. برخی اقدامات تایسون را تلاش‌هایی برای افزایش قیمت و ایجاد هیجان در بازار سولانا اعلام کردند و برخی دیگر قیمت این رمزارز را غیرواقعی دانستند. تعدادی از کاربران توییتر نیز نسبت به آینده سولانا شک و تردید‌هایی مطرح کردند. آن‌ها معتقد بودند احتمالا سولانا دچار افت ارزش خواهد شد.

در زمان نگارش انتشار این خبر، SOL با بیش از 5 درصد سود هفتگی با 150.5 دلار معامله می‌شود. این رمزارز ۱۵ هفته متوالی را با کاهش ارزش سپری کرد و بالاخره از ۱۰ ژانویه توانست جهت نمودار قیمت را تغییر دهد. لازم به ذکر است که سولانا در سه ماه آخر سال 2021 وارد پنج ارز دیجیتال برتر کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار شده است و پروژه‌ای جوان محسوب می‌شود.

توکن SOL یکی از معدود توکن‌هایی بود که طبق داده‌های CoinGecko بیش از 10000 درصد افزایش قیمت داشته است. از دیگر رمزارزهایی که چنین صعودی را تجربه کرده‌اند می‌توان به Fantom ،Terra و Polygon اشاره کرد.

در حال حاضر نیز سولانا یکی از پروژه‌های محبوب در جامعه اتریوم است. هفته پیش در یک نظرسنجی که توسط ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، انجام شد، SOL در صدر لیست پرطرفدارترین رمزارزها پس از کاردانو و بیت کوین قرار گرفت. در این نظرسنجی بوترین از کاربران پرسیده بود:

تصور کنید در سال ۲۰۳۵ یک رمزارز نظام اقتصادی جهان را تحت سلطه خود قرار داده است. اگر آن رمزارز اتریوم نباشد، کدام ارز دیجیتال است؟

الکش شاه، تحلیلگر بانک آمریکا نیز اخیرا اشاره کرده است که سولانا می‌تواند سلطه اتریوم را از بین ببرد و سهم زیادی از بازار ETH را به دست آورد. او گفت:

Solana با تاکید بر روی مقیاس‌پذیری، هزینه‌های پایین تراکنش و سهولت استفاده، یک بلاک چین بهینه‌سازی شده برای توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز است.

الکش همچنین تاکید می‌کند که سولانا به دلیل سهولت استفاده و کارمزدهای ارزان، می‌تواند به مهمترین اکوسیستم دارایی دیجیتال تبدیل شود. او همچنین بیان داشت:

این شبکه امکان پردازش 65000 تراکنش را با میانگین کارمزد 0.00025 دلار فراهم می‌کند؛ در حالی تمرکززدایی و امنیت نیز رعایت می‌شود.

پس از شهرت یافتن سولانا، حجم بالای تراکنش‌ها و شلوغی شبکه سبب شد تا برای مدتی زنجیره دچار ازدحام شود. چندی پیش سولانا با مشکل قطعی شبکه مواجه شد. دلیل این موضوع تجمع تراکنش‌ها به دلیل انتقال‌های نامناسب عنوان شد.

سولانا در چند وقت اخیر چندین قرارداد همکاری امضا کرده است. MoonPay و بسیاری از شرکت‌های این حوزه علاقه‌مند به شروع همکاری با سولانا هستند. به نظر می‌رسد باید سولانا را به عنوان یکی از آلت کوین‌های برتر بازار پذیرفت.

منبع این مطلب وب سایت رمز ارز نیوز می باشد

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

باز کردن چت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم